Eten, eten en nog eens eten? Of toch een ander schema?

Discussie in 'Voeding' gestart door Linn84, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ons schema nu:

8:00 Boterham (eet ze niet helemaal op)
    Fles 180/6
    Daarna slapen
    10:30 Fruit en oefenen met thee/water drinken
    12:30 Boterham (die ze weer niet helemaal op eet)
    Fles 180/6
    Daarna slapen
    15:00 Fruit of koekje en oefenen met drinken
    Fles 150/5
    17:00 Groentehap
    Daarna tegen 18 uur slapen
    20:00 Fles 180/6 met rijstebloem

's Ochtends valt het dus mee, maar 's middags vooral zijn we alleen maar bezig met eten... Is dit zo wel de bedoeling of is het een beetje too much? Aan het cb heb ik niets, toen ik daar vertelde hoe ons schema er ongeveer uit ziet kreeg ik als antwoord dat ik best met brood mag beginnen ;) Tja... haha, heb maar niks meer gezegd.

Hoe kijken jullie tegen dit schema aan? wat kan anders?

2. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Ik heb hier precies hetzelfde schema hahaha :D
    Lees dus ff mee, had namelijk ook zo'n gevoel net als jij of dit niet too much is ;)

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ja, ben erg benieuwd. Op zich logisch dat we er zoveel mee bezig zijn natuurlijk, ze moeten nog groeien van de flessen en ondertussen wennen aan het vaste eten. Maar toch... heb vaak het gevoel dat ze maar weinig eet omdat ze nog vol zit van het vorige eet moment.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je zou een fles kunnen vervangen.. Ik gaf met die leeftijd bij de boterham thee, en dan om 15.00 een fles. Zonder iets erbij. Soms een tussendoortje. Maar dat was dan vaak als de 15.00 fles wat later moest door een uitje. Dan kreeg hij een rijstewafel ter entertainment ;)

Je zou ook thee kunnen geven om 15/16 uur, maar mijn jochie wilde graag nog een echte maagvuller rond dat tijdstip.

5. adi

adi Niet meer actief

Dat tussendoortje van 15uur zou ik idd pas geven als die fles afvalt. Dus of tissendoortje of fles.

Daarnaast ben je op deze leeftijd voraal met eten bezig idd, dat herken ik ook.
    En ze hoeft nog helemaal geen hoeveelheden te eten, het gaat om de kennismaking met eten.

Wij hadden met 7mnd 1 broodmoment, 4 flessen en s ochtends fruit en s avonds groente.

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Op zich is ons schema hetzelfde alleen krijgt ze s'ochtends geen boterham en de middagfles hebben we niet meer. We zitten op 3 flessen.

7 uur (soms 8 uur) fles 180 cc
    10.00 halfje fruit met sapje
    11.30 boterham/volkoren crackotte
    12.00 fles 180cc
    15.00 halfje fruit met rijstenwafeltje en sapje
    17.00 groenten met yoghurt en daarna sapje
    20.00 fles 180cc

7. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Thnx voor de antwoorden!

We gaan nu eerst inderdaad maar over naar enkel een flesje rond 15 uur. Die fles willen we laten vervallen op het moment dat ze snapt dat ze uit een beker kan drinken, en dan vervangen door een tussendoortje.

Vraagje nog aan Vlinder, wanneer slaapt de kleine dan? Op vaste momenten? Merk aan Evi dat ze soms meer slaapt en soms wat minder. Af en toe is dat best lastig, omdat als ze langer slaapt de voedingsmomentjes weer zo dicht op elkaar zitten...

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ze slaapt op zich wel op vaste tijden maar als ze eens een dag heeft dat ze wat meer slaapt dan pas ik de tijden daarin aan.
    Als ze bv toch een uurtje wilt slapen na haar fruit in de ochtend dan schuif ik alles op heel de dag gewoon op.

9. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook wel een beetje ja
    Ons schema ziet er ongeveer hetzelfde uit.
    Probeer nu de fles van 15 af te bouwen, maar nu is hij rond 22.00/00.00 weer wakker dus toch maar weer wat meer geven.

vandaag helemaal een mooie bak, mijn man is alleen thuis en heeft het volgende gedaan

7.15 fles
    8.50/9 fruit
    10.30 boterham i.p.v 11.30
    Hoe dom.

Normaal ziet het er zo uit

7.00 fles pap 180/6
    9/10 fruit
    11.30 boterham en water
    12.00 fles 180/6
    15.00 thee en fles 150/5 (deed nu 90/3 maar dat lijkt te weinig)
    17.30 groente en yoghurt
    19.15 fles 180/6

Lijken me toch redelijk normale tijden eet zelf ook ongeveer 6 a 7 keer per dag.

10. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier precies hetzelfde

alleen zit ik nog "vast" aan 5! flessen waar hij 4x 150cc van drinkt en 1x 200

maar hij slaapt nog steeds niet door ( nog maar sinds kort dat hij snachts echt niet meer wilt drinken)

maar hij kampt ook nog met reflux waar hij ondanks medicatie nog steeds mega last van heeft dus misschien heeft het daar ook mee te maken

maarverder is het schema hier dus :

6.30/7.00 fles waarvan hij 150cc drinkt met pap

tussendoor slapen

10.00 fruithap +water oefenen

11.30 fles waar hij weer 150cc van op drinkt ongeveer en daarbij eet hij 1 hele boterham met boter

tussendoor slapen

dan om 15.30 weer een fles

meestal hier tussen nog eventjes wat slapen

dan om 17.30 groentehap

dan om 19.00 weer een fles dan naar bed

en om 23.00 word hij zelf altijd nog wakker voor een fles!

op cb zeiden ze ook dat ik er een fles af mocht halen, maar dat lukt nog voor geen meter, dan wil hij weer gelijk drinken snachts

en zowiso word ie snachts nog wakker en moet ik hem weer helemaal in slaap sussen (overdag ook) anders slaapt hij niets!

maarjaaaa komt vast allemaal wel weer goed ;)

11. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hier volgende schema:

8u 180cc
    10 fruitpotje en water
    12u boterham en flesje 150cc
    15u koek en baby fruitsap
    17u fruitapura,babydessert
    18u groenten en vlees
    20 u flesje 180cc

Ben nu die babydessert aan het proberen later te maken zodat het waarschijnlijk :
    17u groenten en vlees
    18u babydessert is.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn schoonouders waar ons meisje een nachtje heeft gelogeerd vroegen of wij niet veel teveel willen.....

6.30 180+6 half fles half rijstebloempap (anders wil ze niet meer)

9.30 fruit (halve banaan als de banaan erg groot is) een heel stuk

12.00 180+6 half fles half granenpap van cb hier nog boterham BIJ

15.00 90+3 half soeostengeltje of half rijstewafeltje dat is meer sabbelen dan eten

18.00 groente, aardappel en soms vlees

21.00 120+4

Vaak gaat er bijna geen een fles of pap op en qua flesvoeding zit ze op het randje van voldoende. Moet minimaal 400. Ander drinken lukt nog steeds niet we oefenen wel maar ze wil het niet. Zegt mijn schoonvader ze had toch mooi de helft op! Ja van een fles van 90+3..... Ze is nu weer ziek en vandaag is het niks ze heeft iets van 300 flesvoeding op en wel in totaal 1 stuk fruit en ongeveer 90 gram courgette. Laatste fles moet nog maar is meestal niet veel.

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Frannie, hoezo teveel willen? Zo veel eet momenten? Ik denk dat we er gewoon niet aan ontkomen ;) Ze moeten nou eenmaal én flessen drinken én "normaal" leren eten. Wat betreft dat drinken, dat herken ik wel. Evi wil ook niks anders dan melk.

Fruit eten gaat trouwens ook niet denderend hier. Ze lijkt het gewoon niet lekker te vinden. Groente en aardappel gaat veel beter gelukkig.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Ze vinden het zo veel... Zo veel is het niet vergeleken bij andere kindjes van haar leeftijd mag het wel wat meer..... Maar die hoop geven we voorlopig maar op.

15. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier een ander schema, voorheen wel ongeveer hetzelfde schema als jij maar dan zonder drinken en tussendoortjes. Ik kwam dan zo vaak in de knoei met slaapjes en niet willen eten (geen honger?:() toen ben ik het schema van het KDV gaan volgen en wat ook een beetje het advies was van het CB (zij gaven namelijk aan dat ik de groentehap beter naar voren kon halen ivm afbouwen van 1 fles (of 2, door maar 2 kleintjes te geven).

7.00 fles 180/6 met granenpap
    9.00 fruithapje (hoeveelheid 1 potje 6 mnd)
    slapen
    11.30 brood en daarna fles 180/6 (als hij veel brood op heeft 150/5)
    15.30 groentehap daarna fles 120/4
    slapen
    19.00 fles 180/6 met rijstebloem

Hoewel ik zelf de groentehap wat vroeg vind (deed ik zelf eerst rond 17/18u) bevalt dit me prima en het helpt me de fles af te bouwen. En ik kom niet in de knoei omdat de kleine meestal tot 17.30 á 18.00 slaapt en dan moet ik in 1 uurtje er echt te veel eten in proppen en drinkt hij zijn fles niet helemaal wat weer gevolgen heeft voor doorslapen.

Ik ga er trouwens wel van uit dat de tijden steeds wat later worden. Aangezien zijn ochtendslaapje natuurlijk steeds wat zal verschuiven en hij steeds langer wakker kan blijven. Dan zal ik rond 15.30 een koekje of iets dergelijks geven. Zodat ik uiteindelijk rond onze etenstijd uit kom met het avondeten van de kleine. Weet natuurlijk niet of dit in de praktijk ook werkt. Zal het morgen ook eens navragen op het KDV.

16. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Nog even een toevoeging, door de hapjes dus op fles tijden te doen hebben we meer rust in ons schema. Door dus minder voedingsmomenten, de momenten duren natuurlijk alleen wat langer. Tevens eet hij beter omdat hij op die tijden ook echt honger heeft!

17. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Hier ben ik ook een beetje aan het stoeien met het schema.
    Wij doen het ongeveer als volgt.
    Als we thuis blijven:

7.00 granenpap uit bordje (van 180/6) hoewel dit de laatste tijd later wordt omdat ze zelf ook later wakker wordt
    8.00 slapen (zo'n 2 uur)
    rond 10.30 fruit (1 stuk)
    rond 11.30/12.00 boterham proeven en een klein flesje (zit vaak nog vol van het fruit)
    12.00/12.30 slapen (minimaal 2 uur)
    soms in de middag nog een rijstewafeltje met wat diksap/water/thee maar dit hangt ervan af hoe laat ze wakker is en hoeveel ze heeft gedronken eerder op de dag.
    15.30 fles 180/6
    17.30 wassen gevolgd door groente (met aardappel/rijst en heel soms vlees)
    18.30 slapen
    rond 21.00 uur wakker maken voor fles 180/6 en dan slapen tot volgende ochtend 7 uur.

Maar als ze naar de creche/oma gaat dan slaapt ze niet om 8 uur maar heeft ze het slaapje na haar fruithap. Dan is de fruithap dus eerder.
    Ze drinkt lang niet alle flessen leeg en van de pap laat ze 's ochtends ook wat staan.
    Ik baal zelf van die fles van 21 uur. We moeten haar dan soms echt uit een coma halen. Maar we hebben het al eens geprobeerd om een fles vlak na het avondeten te doen en dan niet wakker maken om 9 uur. Helaas red ze dat niet omdat ze in de namiddag niet slaapt en dan wordt ze om half 12 wakker omdat ze trek heeft.. geen goed plan dus. Hoe gaat dat bij jullie? Slapen jullie kindjes tussen de groentehap en laatste fles?

18. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Zoe1983: dit is ons schema nu:

7:30 Opstaan en aankleden
    8:00 Boterham en daarna fles 180/6
    8:30 Slapen (of niet, ligt nu heerlijk te spelen in de box)
    10:00 Fruithapje en oefenen met ander drinken dan melk
    12:00 Boterham en daarna fles 180/6
    12:30 Slapen
    15:00 Flesje 150/5
    17:30 Groentehap en oefenen met ander drinken dan melk
    18:00 Slapen
    20:00 Wakker maken voor fles 180/6

De fles van 15:00 willen we graag vervangen door een tussendoortje met een beker drinken, maar gezien ze niks wil drinken behalve melk wordt m dat nog even niet ;)
    Soms is ze om 16:00 hartstikke moe. Dan ga ik haar niet wakker houden en gaat ze lekker naar bed. Tegen 18:00 maak ik haar dan wakker en krijgt ze haar groente. De laatste fles verplaatsen we dan naar 19:30 en dan slaapt ze ook rustig een nacht door.

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Dat schema lijkt me wel wat! Hier steeds het probleem dat ze nog veel slaap nodig heeft en dat vooral de laatste voedingen erg dicht op elkaar zitten en dat ook wij haar uit een "coma" moeten halen zoals Zoe dat ook moet.

Rond 15.00u wil ze niet echt meer een fles, maar ook geen ander drinken. Ik vind het echt te lang vanaf 12u als ze dan echt niks meer krijgt.

Zal morgens eens kijken of ze het wil eten als ik het dan aanbied.
    Hoe heb jij dat gedaan?
    Gewoon een keer geprobeerd?

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Heeeeeeeel herkenbaar! en hier gaat ook niet alles op. Eigenlijk is nooit alles opgegaan. We maken haar sinds kort ook wakker om 21u ipv 22u ook omdat we zelf echt aan onze slaap toe willen komen en het voor haar niet uit maakt ze wordt toch even laat wakker.

Vandaag is alles anders of het begin van een verandering want ze bleef na de groentehap maar huilen, bleek een poepluier maar ze ging maar door. Het leek wel honger. Ze dronk als een speer (maar) 65 cc en zit nu prinsesheerlijk in het wipstoeltje. Beetje onzinnig om haar straks weer een fles te geven denken we want ze dronk de laatste fles maar max. 100 dus 65 is netjes. Ben morgen toch vrij dus we zien het wel.

Maar het schema van Yossi lijkt mij wel wat misschien dan minder dicht op elkaar en heeft ze echt honger. Dat lijkt nu niet altijd het geval en is het meer omdat mama weer met iets aan komt zetten....

Deel Deze Pagina