Kerstboom?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LvB, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Ja, ik weet het. De sinterklaas is nog niet voorbij. Maar toch een vraag over de kerstboom.

Ons meisje is nu bijna 15 maanden. En nu vraag ik me af hoe je het met de kerstboom doet.

Ik ben bang dat ze er steeds aan gaat zitten.

Is het wel verstandig om dit jaar een kerstboom neer te zetten?

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    gewoon doen, ze moeten leren eraf te blijven.
    zou mooi zijn, alles weghalen waar ze niet aan mag zitten.
    martijn is nu enorm aan het ontdekken en alles vast aan het pakken maar de kerstboom gaat gewoon op.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dat vroeg ik me ook al af hoe we dat moeten doen. Onze tweeling vind alles reuze interessant waar ze niet aan mogen komen. Denk dat we de kerstboom wat kleiner doen dit jaar en dan op een tafeltje zetten.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Wij gaan het hier ook gewoon proberen (meisje is ook 15 maanden en vliegensvlug) Als ik er echt knetter van word is ie zo weer weg.
    Natuurlijk moeten ze leren eraf te blijven maar de hele dag als een politieagent nee roepen word je niet blij van. En soms ben je gewoon even met iets anders bezig en kun je ze even niet corrigeren

5. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje is dus ook rond die leeftijd en wij slaan dit jaar nog even over. Ten eerste omdat we ook alle spullen nog moeten aanschaffen voor de kerst (nieuw huis en hebben nooit eerder een kerstboom opgezet omdat we toch niet veel thuis zijn) en ten tweede omdat meneertje gegarandeerd met zijn handjes aan de kerstboom zal zitten.
    Hij is nu zo aan het uittesten en ben heel de dag nee aan het roepen maar het gaat het ene oor in en het andere oor uit dus vind het nu nog niet echt een goed plan om de kerstboom op te zetten.

6. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Hier is het zo wanneer er iets nieuws in de kamer staat, het een paar dagen interessant is en daarna is het niet leuk meer. Ik ben wel van plan om plastic ballen te halen, moet er niet aan denken dat hij er eentje fijnknijpt!
    Maar zou hem gewoon neerzetten hoor! Je kind bepaald toch niet de regels, ze moeten gewoon leren om er vanaf te blijven.

7. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Rond die leeftijd was het hier ook niks. Aantal ballen toch gevallen dus maar plastic eraan gehangen, op een afstand lijkt het net echte ballen. Als deze ballen vallen stuiteren ze een beetje maar gaan niet stuk :D

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik had hem heel graag neergezet. Ik denk dat ze de lichtjes prachtig had gevonden! Maar wij krijgen rond 15 december de sleutel van ons nieuwe huis. Dus het is gewoon niet handig...

Maar anders had ik het zeker gedaan. Eventueel op een tafeltje, zodat er een groot deel 'onbereikbaar' is.

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey was vorig jaar 11 mnd toen we de boom in huis hadden gezet.
    Met het opzetten heb ik hem er gewoon bij gezet in de kinderstoel en toen alle takken hingen heb ik Joey op de arm genomen en laten voelen.

Daarna ging hij naar bed, toen hij wakker werd was de boom helemaal af. Hij heeft daarna nergens meer aangezeten!

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik zet hem niet. ten eerste weinig plek nu met een box, kinderstoel en nog meer troep en ten tweede, ook al moeten ze er af blijven ik heb ook geen zin om heel de dag nee te gaan roepen. op zich luistert ze best goed als ik nee zeg maar ik zet gewoon een klein boompje op ene tafeltje.
    ( heb eigenlijk heel eerlijk gezegd ook geen hol zin om die hele boom op te gaan zetten dus goed excuus he hahahah)

11. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Wij hebben hem gewoon neergezet(vorig jaar). En een beetje onbreekbare dingen onderin gehangen. Maar ze moet toch echt leren dat ze niet overal aan mag zitten. Ze vond het schitterend en ging ervoor zitten en naar de lampjes kijken. Of en toe gaf ze eens een tik tegen iets maar bleef er na een paar keer corrigeren echt vanaf...

12. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hier komt wel een kerstboom, maar wel veel kleiner dan normaal en we zetten hem hoger nm op de Schouw vd haard (is een gelhaard dus het kan qua warmte ;))
    We hebben een zeer ondernemend ventje en ik denk dat hij anders alle ballen eruit haalt en meesleept naar de bench van ons hondenkind (z'n favo plek)
    Lijkt me niet echt lekker liggen al die ballen daarin hihi

Ben wel heel benieuwd hoe hij zal reageren, was eigenlijk van plan samen met hem de boom op te tuigen, maar daar wachten we toch nog wel een jaartje mee.

Mirre

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.087
    3.870
    113
    Vorig jaar geen kerstboom gehad, omdat ons huis te koop stond en het dan allemaal wat kleiner toont. Vond het ook niet erg met zo'n kleintje dat overal aan wil zitten en een jonge hond in huis.
    Dit jaar komt hij er weer gewoon.

14. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Goed idee om eerst aan de naalden van de boom te laten voelen en daarna pas op te tuigen. Als het niet prettig aanvoelt zullen ze er niet zo snel meer aan zitten. Hopelijk...:D

15. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Vorig jaar ook al een boom gehad en nu gewoon weer.. Heb ook al een kerststukje met kerstballen op tafel staan..

Esmee mag er gewoon niet aanzitten, misschien sneuvelen er een paar ballen, vind dat niet zo erg!

Maar ze mogen best leren dat ze aan sommige dingen gewoon niet aan mogen zitten!

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Dat vind ik ook Mama van Esmee, als je alles maar weg blijft zetten willen ze er alleen maar meer aanzitten

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Vorig jaar een kerstboom en dit jaar ook weer hoor. Dochter was vorig jaar net 1 en ze hield het bij kijken naar de boom. Ze vond hem heel mooi met alle lichtjes en ballen erin.

Ik ben ook van mening dat dochter gewoon moet leren wat niet mag. Ik heb ook gewoon planten op tafel staat en daar blijft ze wel vanaf. Hele dure en/of waardevolle dingen heb ik weg gehaald, maar verder niets.

18. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hier komt ook gewoon een kerstboom. nu is nathan nog wel wat jonger maar gaat al wel overal staan. Hij moet gewoon leren dat hij er neit aan mag komen. Als er glazen op tafel staan of afstandsbedieningen liggen blijft hij er ook (meesta;)l) vanaf.

Nu hebben wij ook veel plastic ballen (zie je neits van) dus die kunnen wel tegen een stootje:D

19. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik wilde eerst overslaan, maar vind het toch ook wat om de boom niet neer te zetten omdat mijn dochter er niet vanaf kan blijven.
    Ik zal de onderste ballen aan de boom gaan vervangen door plastic en de rest van de dag als politieagent fungeren ;).
    Want ergens 'vanaf blijven' komt nog niet in haar woordenboek voor. ;)

20. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Wij nemen ook wel een kerstboom ;) heb wel van die "plastick" ballen, die best echt ogen, dus daar let ik wel op, dat de glazen dr dit jaar niet in gaan.. Maar geen boom.. Dat is voor mij ook niet echt gezellig, en tjah, de eerste dag zou ze dr wel in hangen, denk dat als je dr niet te veel op in gaat, de lol er snel af is?

Deel Deze Pagina