bijna dreumes zonder luier?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roozjuh, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

o, we hebben hier heel veel schaduw, meerdere parasols en twee tuinen,
    we hebben sochtends schaduw in de achtertuin en smiddags hebben we schaduw in de voortuin. als het te warm of te zonnig wordt verkassen we. daarnaast smeer ik factor 50 ook al zit hij 99% van de tijd in de schaduw. Ik ben veel te bang dat ie verbrand.:) Maar ik begrijp wel dat niet iedereen deze optie heeft. (van dat schaduw in de tuin dan)

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    gister onze vent voor het eerst in zn blootje in de box laten spelen. Hij had net gepoept ervoor dus vond wel dat het wel even kon. Hij vond het allemaal prima maar we hebben het toch maar niet te lang gedaan. misschien vandaag weer even proberen :)

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    onze dochter van 2 loopt nu regelmatig zonder luier in de tuin, ze doet hem zelf uit en gaat steeds op het potje zitten... tuurlijk gaat dat ook vaak nog mis... ik vind het niet zo erg hoor, als het buiten is gooi ik er een plens water overheen waar de plas ligt en binnen dweil ik het ffe op... ze heeft ook eens gepoept binnen, ik heb die drollen opgepakt met wc papier en in de wc gegooid, dat maakte wel indruk en ze heeft sindsdien niet meer binnen of buiten gepoept, al een aantal keren op het potje geplast.... ach je moet gewoon zo denken, een plasje of een poepje is zo op te ruimen......

4. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hier loopt ze ook regelmatig lekker in haar blootje. Zowel binnen als buiten. Als ze een plasje doet is dat zo op te ruimen op de tegels. En ze heeft ook 1x een plasje op ons (wollen) kleed gedaan en dat heb ik drooggedept en daarna nog wat gewoon water overheen gedaan en dat ook weer opgedept. Als ze moet poepen dan heeft ze altijd veel windjes van te voren en doe ik haar weer eventjes een luiertje aan.

Hier hebben we tuin op het zuiden, maar met zonnescherm, grote en kleine parasol hebben we bijna de hele tuin in de schaduw, klein stukje niet, maar heb haar ook nog met factor 50 ingesmeerd dus dat kleine beetje zon wat ze dan krijgt vind ik niet zo erg.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zou misschien best eens kunnen dat het iets meisjesachtigs is :D! Zelfs wel 'grappig' om te lezen dat ze dus niet de enige is. Maar ik denk dat ze gewoon een beetje te streng is voor zichzelf, en gewoon bang is voor zo een ongelukje, terwijl wij er juist, vanaf het moment dat ze zelf aan gaf op de wc te willen plassen, absoluut geen probleem van hebben gemaakt wanneer het mis ging.

Mwah, de tuinslang, daar komt bij ons alleen ijskoud water uit, haha, denk niet dat me dat in dank afgenomen zal worden :D! En met 3 kids naar boven zie ik niet zitten, het was niet dat ik geen energie wilde steken in het helpen wanneer de kindjes op de wc willen gaan plassen en dat ik een luier makkelijker zou vinden ;). Overigens maakt het mij totaal niet uit of het nou zomer, herfst, winter of lente is, wanneer de kids zindelijk worden :D! Voor ons is het vooral belangrijk dat het vanuit hunzelf komt, en is dus niet iets waar wij mee aan de slag gaan, maar iets wat ze zelf mogen aangeven. Op die manier plast onze dochter dus vrijwel de gehele dag op de wc. Zoontje wil absoluut nog niet, dus laten we dat gewoon aan hem, wanneer hij er klaar voor is, gaan we er samen helemaal voor, net zoals zn zus en straks ook zn zusje (al zal dat nog wel even duren, die moet eerst maar eens leren lopen :p).

Liefs, Hanneke.

Deel Deze Pagina