Hoi allemaal, hoe beschermen jullie je baby in zijn bedje tegen muggen? Ik zat te denken aan een klamboe om het bedje heen, maar als ze gaan staan in bed gaan ze daar dan niet aan trekken/mee spelen? Alvast bedankt!
Muggenhor op dr kamertje en voor onderweg een heel groot net wat je onderaan t campingbedje vast kan maken (mama sleept een mega lading knijpers mee) ik lig er dan wel naast overigens.
Wij hebben horren op de bovenverdieping. Eigenlijk nooit muggen in huis. Buitenshuis spray ik ze wel eens in met een anti muggenmiddelen.
Inderdaad een hoor voor het raam. Xenos en Action verkopen ze voor 2 euro ofzo... Klamboe om het bedje zou ik ook niet doen. Als ze erin verstrikt raken heb je een probleem.
Wij wonen aan een sloot, naast de weilanden. De muggen zijn gewoon niet buiten te houden dus naast horren een klamboe. Aan het begin trok hij er wel aan, ook wel eens zijn ledikant in maar heb nooit idee gehad dat het onveilig was. Als de wieg niet bij ons onder de klamboe past wil ik deze voor de nieuwe baby kopen: https://www.mamaloesbabysjop.nl/lorelli-groot-bed-muggennet
Wij doen niks tegen muggen. Als we een ander huis hebben laten we horren plaatsen, maar hier begin ik daar niet meer aan. Moet ze allemaal op maat laten maken en dat is me het niet meer waard.
We hebben allemaal horren, maar toch veel last van muggen. Zolang je kindje in een ledikant slaapt kan je veilig een strakke klamboe gebruiken. Een hangende klamboe is niet veilig, daar kan een kindje verstrikt in raken. Maar een strakke klamboe die helemaal om het ledikant heen spant, is wel veilig te gebruiken. Voor minder dan 10 euro te koop bij allerlei babywinkels: https://www.baby-dump.nl/product/bedtextiel/433/klamboes/500/klamboe-campingbed-ledikant/5955/klamboe-tbv-ledikant-60x120/538/ Wij zetten de poten overigens op de klamboe, zodat de klamboe helemaal goed vast zat. Niet zo mooi, en een beetje gedoe, maar wel effectief. De combinatie horren + een klamboe zorgde hier voor prikvrije nachten
Squitos mugwerende stickers werkten vorig jaar heel goed. Ik plakte het aan de binnenkant van de ledikant. Nu nog even kijken hoe of wat. Want mijn zoon kan inmiddels meer dan alleen maar stil liggen, dus ik ben bang dat hij gaat pulken aan de stickers. Misscgien aan de buitenkant plakken, maar dan weet ik niet of ze ook zo goed werken.