kamperen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zuuske, 31 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Hai,

We gaan twee daagjes kamperen (NL) met ons meisje van 11 maanden.
    Nou werkt het weer niet al te hard mee en nu twijfel ik aan wat ik haar 's nachts aan moet geven aan kleding en slaapzak bijvoorbeeld.
    Ze slaapt in een campingbedje in een tent.

Iemand ervaring met baby-kamperen die zou kunnen adviseren?

2. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Hier met de oudste gedaan toen hij 1 was. De eerste nacht was kouder dan we hadden verwacht dus wij hebben de nachten ernaar een winterslaapzak met dikke pyama gebruikt.

Binnenkort gaan we met beide kinderen kamperen en ik denk dat ik een gewone en een winterslaapzak voor beiden meeneem. Kunnen we op dat moment kijken welke we moeten gebruiken.

3. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Het Koelt niet zoveel af hoor...maar 4 graden verschil met overdag. Het wordt zo'n 16 graden snachts En dat is niet heel koud. Zou denk ik een pyama en zomerslaapzak met lange mouwen aan doen. Ter vergelijking: het is hier snachts Warmer dan midden frankrijk 's nachts. Gewoon Ander klimaat. Op het kdv hier Zijn de slaapkamers standaard 16/17 graden omdat dat DE optimale slaap temperatuur is. Daar liggen ze in romper evt tshirt en slaapzak zonder mouwen

4. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

Wij zijn een weekje in een stacaravan geweest en hij werd eerst elke nacht wakker en dan moesten we hem warmer aankleden. Met winterslaapzak in bed leggen ging niet omdat het rond bedtijd nog veel te warm was. Op den duur deed ik hem in een romper met korte mouw in een slaapzak en dan als wij naar bed gingen deed ik heel zachtjes achterstevoren een vestje bij hem aan over de slaapzak. Liet hem gewoon in bedje liggen, snel ene en dan andere arm erdoor, zachtjes omdraaien en op de rug dicht doen, dan morde hij wel wat maar sliep wel verder....

Ken je zo'n EHBO isoleerdeken? zon hele dunne met gouden en zilveren kant? Die moet je met de goede kant onder eerst over de grond spannen en dan je grondzeil met tent eroverheen, heb je veel minder last van kou en vocht uit de grond. Heb ik geleerd op wandel 5-daagse.... even googlen hoe dat precies werkt...

5. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Dankjewel allemaal. Op een of andere manier kon ik niet op Internet dus beetje late reactie van mij. Die van ons Is gelukkig best n kacheltje van zichzelf. Ze heeft iig goed geslapen met romer lange mouw en winterslaapzak (heeft onze warmbloedige die ook eens n keer aan ook al Is het hartje zomer). Het heeft heel de nacht geregend knoelhard op het tentdak...mama wakker...Zij niet hoor...hele nacht doorgetukt #blijmetmijnslaapkopje

Deel Deze Pagina