Bijna een jaar bezig met zwanger worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Linneke8, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1980

mama1980 Lid

3 apr 2008
    85
    0
    0
    Lineke wij zijn nog nergens mee bezig hoor :D
    Tot wanneer willen jullie het zelf proberen, voordat jullie
    naar de ha gaan?

2. hopes

hopes Bekend lid

24 nov 2006
    804
    0
    0
    nederland
    dag lieve meiden, hier iemand die ook al heeeeeel lang bezig is, en ik klets inderdaad veel bij "langer dan een jaar bezig" en we zijn daar inderdaad een hechte groep, maar jullie zijn allemaal van harte welkom hoor! misschien dat jullie wat hebben aan "onze oude rotten" hahaha, ik wil in ieder geval zeggen laat je niet afschrikken door het hechte clubje, jullie zullen door iedereen met open armen worden ontvangen!
    Maar als jullie hier willen blijven snap ik het ook hoor! wilde het alleen even zeggen...

liefs hopes

3. yvo08

yvo08 Bekend lid

28 mei 2008
    523
    0
    0
    Hallo,

mijn man vindt het best een beetje spannend om zijn zaad te laten testen, maar die onzekerheid vonden we elke maand ook erger worden. Wij zijn verder ook nog nergens mee bezig hoor.

4. mama1980

mama1980 Lid

3 apr 2008
    85
    0
    0
    Hopes zat net bij het andere topic te lezen, en jullie zijn ook niet met veel over als ik dat goed zag.

5. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Van de eerste twee was ik binnen een half jaar zwanger.
    Toen zat waarschijnlijk mijn eileider ook nog niet dicht, omat dit het gevolg is van een operatie die ik heb gehad.
    Geduldiger dan toen ben ik niet echt.
    Dinsdag krijg ik een follikelmeting bij de gyn.

6. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    giegel alle onderzoeken heb ik al gehad zaad en cyclus, samenlevingstest, bloedonderzoek
    alleen hsg niet

hopes dank je voor de uitnodiging ik lees al af en toe mee met jullie.

linneke hopelijk komt het ook niet zo ver voor je en ben je binnenkort zwanger en worden alle onderzoeken je bespaart

groetjes

7. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Hoi hoi,

Ook wij zijn al langer dan een jaar bezig met zwanger worden.

Woensdag heeft mijn man zaad ingeleverd. Vrijdag gebeld voor de uitslag. De assistente zei een geringe afwijking, maar kon niet vertellen wat of hoe. En er moet een nieuw zaadonderzoek plaatsvinden. De afwijking kan namelijk ook komen door de griep en koorts die mijn man had 2 maanden geleden.

Morgen hebben we een afspraak met de huisarts. Zij zal een en ander verder uitleggen. Ook wil ik zelf onderzocht worden. Ik heb namelijk erg last van mijn menstruatie (PMS); al zo'n twee weken van te voren. En dat maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.

Hopelijk mogen we met zijn allen snel zwanger zijn!

Groetjes

8. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    pelikaantje wat is pms?

9. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    @Puck: PMS is premenstrual syndrom.
    Dat wil zeggen erge menstruatiekrampen, rugpijn, prikkelbaar, stemmingswisselingen, etc.
    Ik had er toen ik de pil slikte ook al last van, maar niet zo erg. Nu begint het al vanaf de eisprong :x
    Ik lees dat bij jullie alles goed is. Aan de ene kant natuurlijk heel fijn, maar aan de andere kant dan zou het toch moeten lukken :(

10. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    ja het zou moeten lukken daarom moesten we nog een half jaar proberen.
    ben je al getest op endometiosis in de baarmoeder dan krijg je ook veel kramp tijdens je menstruatie?

11. hopes

hopes Bekend lid

24 nov 2006
    804
    0
    0
    nederland
    dat is een goed teken! haha ;)

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoi allemaal, mag ik ook met jullie meekletsen? Ik zocht al een clubje om in mee te praten, maar de meeste clubjes zijn al vrij groot.

Ik ben in oktober 2007 gestopt met de pil. Daarna werd ik pas na 126 dagen voor het eerst ongesteld. Toen nog wat onregelmatig en daarna regelmatig.

Vanwege mijn leeftijd zijn wij vorig jaar augustus voor een intake bij de gynaecoloog geweest. Mijn vriend had toen via de huisarts zijn zaad al laten testen. Dit bleek goed te zijn. Van de gynaecoloog moesten we het nog een half jaar zelf proberen. Dit hebben we gedaan, zonder resultaat helaas.

Twee weken geleden zijn wij weer naar de gynaecoloog geweest. Toen moest ik bloedprikken. Mijn vriend hoefde nog niet weer zijn zaad te laten onderzoeken. Nu ben ik dus aan de beurt voor een orienterend fertiliteitsonderzoek.

Volgende week maandag moet ik weer naar de gynaecoloog voor een inwendige echo. Dan wordt er naar mijn eierstokken en baarmoeder gekeken. Ik zal volgende week nog vaker heen moeten, want ze willen de groei van mijn ei in de gaten houden. Verder zal er nog een kweekje van mijn baarmoederslijmvlies gemaakt worden en moet ik weer bloedprikken.

Verder zullen wij een samenlevingstest moeten ondergaan.

Het is allemaal wat (al zeg ik het zelf). Mijn beide zusjes zijn zonder problemen zwanger geraakt, alleen bij mij wil het niet lukken. Mijn vriend wil zo vreselijk graag een kindje dat het klussen soms ook niet wil lukken en wij aan de slag moeten met een spuitje (zelfinseminatie).

Als ik ongesteld word, zit ik even in een dipje. Zoals afgelopen weekend. Ik ben dan even alle hoop kwijt en ben vreselijk bang dat wij nooit kinderen zullen krijgen. Die angst grijpt me echt naar de keel.

Maar goed, nu kijken we weer vooruit naar de eisprong!

13. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    dsames geef de hoop nooit op pas als de artsen zeggen dat het echt niet op de natuurlijke manier kan!

14. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Hey Be Happy: welkom. Jammer dat het nog steeds niet gelukt is. Echt frustrerend ongi worden :evil: Ik ken het...heb dan ook altijd een dip.

Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest. De zwemmers van mijn man hebben een geringe afwijking: de bewegelijkheid is ietsje minder. Op zich niet zo'n slechte uitslag. Ik had me al het ergste in mijn hoofd gehaald. Hij moet nog een zaadonderzoek laten doen, het kan namelijk iets slechter zijn omdat hij koorts heeft gehad. Maar daar wachten we nu even mee.

Ik moet nu bloed laten prikken en mijn afscheiding wordt onderzocht. Verder heb ik een inwendig onderzoek gehad; dat was goed. Als de uitslagen daarvan binnen zijn, is de volgende stap de gyneacoloog.

15. mama1980

mama1980 Lid

3 apr 2008
    85
    0
    0
    Puck en Pelikaantje zie dat bij jullie in de cyclus maand tussen (..) staan.
    Waarom is dat?

Be Happy welkom hier... Wordt zo nog een beste grote groep
    Gezellig dat we elkaar zo kunnen steunen.
    Gebruik je ov tetsen?

Mijn ov tetsen knalde vandaag... Mannetje zou vandaag moeten overwerken, maar voelde zich beroerd dat ie op tijd thuis was.
    Heb hem maar asprine gegeven en hoop dat ie even wat opknapt,
    zodat we nog even aan de klus kunnen :p

16. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    ja waarom zijn die haakjes, dat vreog ik me ook al af?

17. mama1980

mama1980 Lid

3 apr 2008
    85
    0
    0
    Wat ik mij ook afvraag, weet jullie omgeving dat jullie bezig zijn en dat jullie onderzoeken laten doen?

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Goedemorgen allemaal!

Bij mij weet iedereen dat we bezig zijn voor een kindje en dat het niet goed wil lukken. Ook weet iedereen dat we inmiddels bij de gynaecoloog zijn. Mijn baas weet het zelfs ook. Hij leeft erg mee. Mijn ouders leven ook erg met ons mee. Ze vinden het zelf ook moeilijk: een dochter heeft al twee kinderen, de ander is zwanger en bij de derde (en laatste) dochter wil het maar niet lukken.

Ik heb vorig jaar een tijdlang ovulatietestjes gebruikt en kon telkens mijn ei wel vinden. Ook heb ik een aantal maanden lang getemperatuurd. Ik ben momenteel gestopt met temperaturen en ovutestjes, omdat ik er gestresst van werd. Vooral van temperaturen. Ik zag op een gegeven moment mijn temperatuur weer omlaag gaan en dan wist ik: weer niet raak. Ik was op een gegeven moment gewoon bang om te gaan temperaturen, bang voor wat er in dat schermpje zou komen te staan.

19. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    ik kan miijn ei steeds niet vinden , ga nu dag 10 en 11 testen dat ik morgen...

20. mama1980

mama1980 Lid

3 apr 2008
    85
    0
    0
    Be Happy mijn zusje is ook zwanger en had zo gehoopt om samen met haar te kunnen zwangeren.
    Wel fijn dat iedereen zo mee leeft.

Linneke welke testen heb je? Als je niet te dure testen heb kan je ook 2maal daags testen.

Ik zit nu weer in de wacht weken, de dagen duren dan zolang.
    Op elk pijntje denk je geljik ohh, zou het?

Deel Deze Pagina