Hey meiden Die haakjes betekenen dat ik door omstandigheden even een rustperiode heb ingelast en dus 1 cyclus heb overgeslagen. Bij mij weet wel mijn omgeving dat ik bezig ben, behalve op mijn werk.. Er zijn trouwens heel veel zwangeren op mijn werk, best frustrerend. Ik heb twee cyclussen getemperatuurd, toen heb ik wel mijn ei gevonden. Maar ik vond het zo'n toestand dat temperaturen dat ik er maar mee gestopt ben. En toen ook ovu-testen gedaan, die waren toen ook posi. Dus dat is op zich wel positief Verder voel ik mijn eisprong erg goed, hetzelfde als menstruatiepijn. Volgens mij zit ik er nu midden in. Wat ik trouwens erg raar vind, is dat ik de hele tijd een cyclus van rond de 34 dagen heb gehad en vorige keer ineens 28 dagen. En volgens mij zit er nu weer een kortere cyclus aan te komen....want ik voel mijn ei. Dus lekker aan de klus. @mama1980: fijn hoor die knallende ovutesten. En die wachtweken zijn idd vervelend. Ik probeer er dan niet mee bezig zijn, maar dat doe je onbewust toch.
Pelikaantje lekker dat je cyclussen steeds korter worden. Voor jullie dus een klus periode nu Linneke is het gelukt met de ov testen? Ik heb er ook maar een banner bijgezet. Ben ervan uit gegaan van een cyclus van 30 dagen, denk dan zit ik er een beetje tussen in.
hopes schreef: dag lieve meiden, hier iemand die ook al heeeeeel lang bezig is, en ik klets inderdaad veel bij "langer dan een jaar bezig" en we zijn daar inderdaad een hechte groep, maar jullie zijn allemaal van harte welkom hoor! misschien dat jullie wat hebben aan "onze oude rotten" hahaha, ik wil in ieder geval zeggen laat je niet afschrikken door het hechte clubje, jullie zullen door iedereen met open armen worden ontvangen! Maar als jullie hier willen blijven snap ik het ook hoor! wilde het alleen even zeggen... liefs hopes Precies Hopes! Jullie zijn allemaal welkom bij 'Langer dan een jaar bezig' Sluit ik me ook bij aan.. de lijst daar is ook niet zo groot meer... liefs van yippie
hallo hier ben ik weer ja die haakjes bij mij zij dan mijn mannetje voor zijn werk in het buitenland zat tja kon zijn zaadjes niet in de diepvries leggen (haha kon dat maar) sommige in mijn omgeving weten dat dat we bezig zijn mijn vriend praat er met niemand over maar ik kan het af en toe niet laten. bij mij wordt er bijna dagelijks gevraagd door klanten "en jij puck waneer komen bij jou de kindjes! grr ) dat komt omdat we een zwangere collega hebben en eentje net bevallen. drie vriendinnen weten hoe de vork in de steel zit en daar kan ik met mijn huilbuien ook terecht. soms als een klant iets vraagt zeg ik "ach ik heb nog tijd zat we kunnen niet met zijn allen zwanger zijn" en als ik een andere bui heb dan zeg ik"ze komen niet overal aanvliegen" vandaag had ik weer een baal dag een zwanger klant die nog 4 weken moet die rookt drinkt en gebruikt tijdens haar zwangerschap daar kan ik echt verdrietig om worden "waarom zij wel en ik niet die zo gezond leeft de wereld is soms oneerlijk verdeeld" yippie. enise en hopes dank je wel voor de uitnodiging ik lees al effe bij jullie mee. pelikaantje: fijn is dat hé zwanger collega,s ik weet er alles van. ik hoor de hele dag baby praat spannend al die onderzoeken. groetjes puck
Lief jullie uitnodigingen meiden....Maar ik laat het voorlopig bij deze. Merk hoe meer ik hier kom, ben je er toch ook weer meer mee bezig. Misschien is het wel leuk als we een voorstel rondje doen.. Ben steeds weer kwijt wie wie is....Of ben ik de enige met dementie Puck wat vervelend die vragen he! Ik kan dan ook soms ook niet mijn mond houden, laatst zei ik tegen een collega: "dan moet het wel lukken he"... Bij mijn familie weet allen mijn zusje het, omdat zij in aug stopte met de pil. Ze deed er heel nuchter over, en wil alleen deze maand zwanger worden. Ik "dat heb je niet te plannen hoor".. Nou zij wel, die maand was ze dus zwanger. Veder weten het ondertussen een hoop collega's en 1 vriendin. Mijn vriend heeft ook niet zo de behoefte om het met andere te delen.
@ allemaal: hoi, hoe is het met iedereen? @ mama1980: een pagina terug heb ik mij, volgens mij, al voorgesteld . Misschien moeten we ook even een lijstje gaan bijhouden (wat je in andere topics ook ziet). Met de naam van iedereen, hoe lang degene bezig is, al in de MMM zit enz.. Bijv.: (Bijna) een jaar bezig Be Happy: sinds oktober 2007 bezig voor 1e wondertje. Orienterend fertiliteitsonderzoek via de gynaecoloog. Dat is ook handiger met reageren naar iemand toe, denk ik. Bij mij op het werk zijn er gelukkig geen zwangeren... Ik heb alleen maar mannelijke collega's. Ik had eerst een mannelijke collega, maar binnenkort komt er een tweede bij. Mijn huidige collega snapt mij precies met mijn kinderwens en hoe moeilijk dit is. Hij heeft zelf nog vrij jonge kinderen en heeft kennissen die ook na jaren met pijn en moeite zwanger zijn geraakt. Die nieuwe collega, een wat oudere man met oudere kinderen, kwam zichzelf vandaag even voorstellen. Hij is spontaan en gezelllig. Vroeg ook of wij kinderen hebben. Toen heb ik het hem maar eerlijk verteld dat het bij ons niet zo wil lukken en dat wij inmiddels bij een gynaecoloog lopen (dan weet hij daar tenminste ook vanaf). Zegt hij: "het wil bij sommige mensen ook niet goed lukken doordat ze er teveel mee bezig zijn. Dan zit het tussen de oren dat het niet wil lukken!" Jemig, wat een botte boer! Heb er verder niet op gereageerd (had meer zoiets van "ach, jij bent toch niet wijzer!" Wat ik graag van jullie zou willen weten is: hoe gaan jullie om met zulke opmerkingen van "je bent er vast te veel mee bezig?"
hallo allemaal be happy: ohhh tegen zulke reacties kan ik echt niet tegen "als je er te veel mee bezig bent wil het niet lukken" domme mensen die zo iets zeggen. hier alles ok ik ga op vakantie voor een week skieën in mijn vruchtbare dagen tot over een week groetjes
Ow Puck wat lekker, geniet ervan! Hoop dat je wat moois mee terug neemt van vakantie Be Happy nou wat een opmerking zeg... Kan daar zelf ook niet goed tegen. Dan kunnen ze beter hun mond dicht houden
Misschien moeten we ook even een lijstje gaan bijhouden (wat je in andere topics ook ziet). Met de naam van iedereen, hoe lang degene bezig is, al in de MMM zit enz.. Bijv.: (Bijna) een jaar bezig Be Happy: sinds oktober 2007 bezig voor 1e wondertje. Orienterend fertiliteitsonderzoek via de gynaecoloog. mama1980, wij zijn vanaf april 2008 bezig voor een 2de kindje. Bij onze eerste werden we in ronde 11 zwanger. We zijn sinds Januari met ov testen bezig en willen dat nog eerst uitproberen, voordat we naar de ha gaan.
Ik, heb Matcare en ik zit op dag 13 ik test 1 x per dag en wil ook niet meer, kost me teveel testen, Ik wil 5 dagen testen
Lineke leuk je foto's in je album. In mijn album staan foto's, dan zie je dat de ene dag amper een streep en de volgende dag knalt hij... Ik kon met de kruitvat ov testen geen piek vinden, volgens de verhalen van hier is matcare toch goed. Heb je helemaal geen streep, of een lichte?
(Bijna) een jaar bezig Be Happy: sinds oktober 2007 bezig voor 1e wondertje. Orienterend fertiliteitsonderzoek via de gynaecoloog. mama1980: vanaf april 2008 bezig voor een 2de kindje. nog niet bij huisarts (eerst nog uitproberen middels ovu-testen) Pelikaantje: sinds december 2007 bezig voor 1e kindje onderzoek bij huisarts (geringe afwijking zaadonderzoek, bloedonderzoek is goed)
Hey meiden, Ik doe geen ovu-testen meer. Nu al helemaal niet meer, ben vorige keer een week eerder ongi geworden. Dus geen idee wanneer ik dan moet beginnen, dan kan ik wel blijven testen. Heb ze wel gedaan, toen had ik twee dagen een knallende 2e streep. Toen dacht ik... had ik maar een zwangerschapstest met zo'n knallende streep @Linneke: hopelijk heb je snel je ei gevonden. Ik heb inmiddels uitslag van bloedonderzoek. Dat is goed. Volgende week uitslag van de kweek; waarschijnlijk wordt het dan een doorverwijzing naar de gyn. Die heeft gelukkig spreekuur bij het gezondheidscentrum. Dat is wel fijn. Dan hoef ik tenminste niet helemaal naar het ziekenhuis
Pelikaantje wat onderzoeken ze dan bij een bloedonderzoek? Fijn dat die dingen via de ha kunnen gaan. Ik had gister avond een feestje, normaal drink wel wat. Heb het dit keer maar rustig aan gedaan.
Blij te horen dat de bloeduitslag goed is. Wel toevallig. Ik heb net dezelfde onderzoeken achter de rug! Ik loop wel bij een gynaecoloog in het ziekenhuis. De vorige cyclus op dag 19 al bloedgeprikt op allerlei dingen (SOA's, bloedgroepwaarde, nierfunctie, leverfunctie, hormonen etc.). Vandaag de uitslag daarvan gehoord. Helemaal goed gelukkig. Vanochtend moest ik verder voor het eerst een inwendige echo ondergaan. Eerst ging hij een drietal kweekjes afnemen: 2 van het baarmoederslijmvlies en eentje van mijn plasbuis. De uitslag daarvan hoor ik binnenkort. Toen de echo. Vond het reuze interessant om mezelf eens van binnen te aanschouwen, hahaha. Mijn baarmoeder is helemaal normaal gelukkig. Bij de rechtereierstok zag hij een eiblaasje van 12 mm. Bij de linkereierstok ook. Hij zei: zal mij benieuwen welke er wint! . Ze moeten ongeveer 24 mm worden willen ze goed springen. Dat wordt nu dus in de gaten gehouden. Donderdagochtend moet ik weer heen voor een follikelmeting (inwendige echo). Volgende week waarschijnlijk samenlevingstest. Hahaha, we mogen vanaf woensdag niet meer vrijen. Pas als de gynaecoloog zegt dat het mag, mogen we er weer tegenaan. (Ik denk in verband met die samenlevingstest). Ovutestjes en temperaturen doe ik ook niet meer. Ik word daar alleen maar zenuwachtig van. Ik zie deze cyclus wel via de inwendige echo's of alles goed gaat. @ Mama1980: ik drink alleen wat als ik ongesteld ben, een soort troostdrankje zeg maar. Daarna drink ik niet meer. Ben overigens sowieso niet zo'n alcoholdrinkster. Ach, zonder alcohol kun je het ook gezellig hebben toch?
Be Happy fijn dat alles goed was met het bloedonderzoek. Dat ze dat allemaal zo van binnen kunnen zien hoe een eitje aan het groeien is. Ik voel me niet helemaal fit. Heb een griepje denk ik te pakken. Vanavond maar op tijd naar bed.