Eten en slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by hupse, Jan 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hupse

hupse Actief lid

Nov 29, 2006
    337
    0
    0
    Admin medewerkster
    Hallo allemaal,
    Nog even een schema van onze kleine man met 8 maanden. We lopen een klein beetje moeilijk te doen met zijn "schema" en hoop dat jullie tips hebben.
    komt ie

07.45 fles
    9.00 fruit
    9.30 slapen
    11.00 wakker en fles
    12.00 brood en yoghurt. er gaat nog niet veel in hoor. 2 tot 3 kleine stukjes.
    13.00 naar bed
    15.00 fles
    15.30 diksap in tuit (om te oefenen meer) en een liga (die gaat er wel in)
    16.30 slapen
    17.45 wakker en groente hap
    18.45 fles
    19.30 naar bed.
    (allemaal ongeveer tijden)

nu de vragen. Welke fles gaat er af binnenkort? die van 15.00 dacht ik.
    Maar hij begint nu wat slechter te slapen overdag en is vaak een stuk eerder wakker en dan is het moeilijk om de fles te rekken.
    Hoeveel slaapt jullie kindje van rond de 8 maanden, wat is jullie schema qua slapen. Ik heb het gevoel dat dit nu minder aan het worden is.
    Moet ik dan om 15.00 meteen de liga en sap geven?
    In de ochtend maak ik hem bijna altijd zelf wakker. Dan hebben we gewoon het zelfde ritme als de dagen dat hij naar t kdv gaat. Hooguit een 20min later ofzo. Misschien op de dagen dat hij thuis is gewoon laten liggen en maar zien hoe de dag gaat.
    Dit is nu net een beetje weer zo'n overgangsfase. Hoop dat jullie wat tipjes hebben voor ons.
    Heel erg bedankt.

2. Suya

Suya Actief lid

Dec 26, 2008
    235
    0
    0
    Hoi, wij lieten ons dochtertje altijd liggen totdat ze zelf wakker werd als ze niet naar het KDV hoefde. Op de dagen dat ze naar het KDV moest, moesten we haar altijd wakker maken. Dit was ongeveer haar schema:

08.00u: pap
    10.00-12.00: slapen
    12.00: boterham en fles
    14.00-16.00: slapen
    16.00: fruit
    17.30: groentehap
    19.30: fles

Ze kreeg dus nog 3 flessen. En soms tussendoor nog een soepstengel of iets dergelijks. Toen er een fles weg mocht, hebben wij de laatste fles van 19.30u weggelaten en haar rond 19.00u daarvoor wat yoghurt in de plaats gegeven. Dit ging heel goed.

We hebben haar tussendoor altijd gewoon wat water uit een bekertje gegeven. Dit schijnt voor de tandjes veel beter te zijn dan laten drinken uit een tuitbekertje.

Share This Page