Bijna een jaar en nog steeds een fles om 19.00....

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Saartje26, Jul 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saartje26

Saartje26 Actief lid

Aug 19, 2006
    115
    0
    0
    groepsleidster
    Hengelo
    Hallo,

Mijn dochtertje word over 3 weken een jaar en eet al een tijdje alles met ons mee. Maar ik heb het idee dat ze teveel opvolgmelk krijgt. Ze krijgt om 7.30 en 12.00 een boterham + een fles van 180 cc en 6 schepjes. Maar nu krijgt ze ook nog altijd een fles voor ze naar bed gaat om 19.00. Ik geef haar dan 60 cc en 1 schepje en dan is het goed en kan ze slapen. Zonder die laatste fles gaat ze niet slapen. Ik heb al geprobeerd om de laatste fles te vervangen door een beker yoghurt of een beetje pap. Maar dat wil ze allemaal niet hebben. Het moet opvolgmelk zijn. Hoe krijg ik die fles eraf??? Of hoeft dat nog niet?

Groetjes Nathalie

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Je kindje mag tot de leeftijd van 1 jaar gerust 500 ml opvolgmelk drinken. Ook na 1 jaar wordt er vaak nog een groeimelk gegeven, en heeft je kindje nog 300 ml aan zuivelproducten nodig. In de praktijk wordt de fles voor het slapengaan nog geruime tijd gegeven, omdat het ook een beetje bij het slapen gaan hoort.

Groeten Eveline

Share This Page