Bijna een week verder zwanger

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Rneetjj, 17 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Afgelopen maandag hadden mijn man en ik de eerste echo; een mooi kloppend hartje! Onwijs blij na de MA. Ik zou 7 weken en 6 dagen zijn. Echter na de meting zei de verloskundige 8 weken en 4 dagen.. dat scheelt bijna een week! Komt dit vaker voor? Ik heb een ovulatietest gedaan en als die klopte zou ik dan 8 weken en 1 dag zijn.. ik vind het nogal een verschil, maar als het klopt gratis een week extra natuurlijk. Iemand ervaring mee? En wanneer kun je echt blij zijn dat de kans superklein is dat het nog mis gaat?

2. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hoi! Ja hoor, dat kan! Ik ben officieel 5 dagen vooruit gezet wat niet strookt met de ovulatietesten en bij de laatste meting loop ik zelfs 7 dagen voor. Officieel groeien ze op deze leeftijd allemaal volgens dezelfde curve en kan het niet zo zijn dat de één harder groeit dan de ander. Persoonlijk geloof ik daar niet zo in.

Onze dochter liep uiteindelijk twee weken voor in groei, en deze nu al een week dus. Als die curve aangehouden wordt ben ik bang voor een tien ponder dit keer! haha. Onzin hoor.

Wanneer kun je blij zijn? Bij mij na drie miskramen komt het nu pas een beetje. Ik heb nog niets durven kopen, vind het nog steeds eng om te zeggen dat ik zwanger ben, maar het begint te komen.
    Het is heel persoonlijk. :)

Als je twee goede echo's gehad hebt, en je bent de 10-11 weken voorbij is de kans volgens mij nog minder dan 2-3% dat het nog misgaat.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en je mooie echo!

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    In het begin is het altijd lastig te meten. Een mm is al een paar dagen. ;)
    Ws. Is dit niet je officiële termijnecho. Als je wat verder bent kunnen ze het beter berekenen.

Vanaf 12 weken neemt de kans op een mk af.

4. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik dacht echt dat die ovulatietesten de waarheid spraken.. hahah!
    Ik zei al tegen de verloskundige: 'is hij of zij dan niet gewoon groot?' Maar dat was niet zo.. nouja dat leek mij namelijk logisch omdat mijn man en ik ook beide groot zijn (1.80 en 1.90) maar een week verschil vond ik op zo een klein hummeltje ook best veel.
    Hahah een tien ponder laten we dat niet hopen hahah ;)

5. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Ik ben in de afgelopen weken een keer 2 dagen terug gezet, een keer vijf dagen vooruit en daarna weer twee dagen terug (dus in totaal drie dagen vooruit). Nu met de termijnecho bleef er één dag vooruit over. Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen is dat het met deze termijn nog heel moeilijk meten is.

Zwanger zijn na een miskraam is gewoon onwijs spannend. Gisteren mocht ik nog één keertje extra kijken van de gyn en toen zag ik een druk spartelend beebje. Pas nu komt het besef dat het dit keer wellicht wel goed mag gaan.

Ik hoop voor jou dat dit een mooie plakker is en je van een prachtige zwangerschap mag gaan genieten! In ieder geval gefeliciteerd!

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ook bij een prille zwangerschap zijn de kindjes niet allemaal even groot. Ook daarin zit een variatie.
    Als ik terugkijk op mijn echo zie ik bij kleinere metingen een langere zwangerschapsduur staan dan bij een grotere meting. Dit is wel in twee verschillende ziekenhuizen. Kennelijk worden er dus ook nog eens verschillende circus gebruikt.
    Op basis van temp en ovulatietest plus moment positieve test zou je zelf toch vrij duidelijk kunnen weten hoe lang je zwanger bent.

Deel Deze Pagina