bijna elke middag huilen en niks willen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elsie22, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Kijk, goed zo! (las al even mee ;)). Veel rust aanbieden, is alleen maar goed. Ze pakken de slaap echt niet altijd "uit zichzelf", de wereld is ook gewoon te interessant...

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het is soms gewoon best lastig om te bepalen wat ze nou willen. ik leg hem voortaan maar rond 10 uur op bed en mocht ik weggaan dan slaapt ie onderweg dat is meestal zo in de auto bijv. en ga denk ik ook proberen hem eind van de middag op bed te leggen.
    heb in zijn eetschema ook wat veranderd, hij at s'ochtends niet heel goed fruit dus heb nu vanochtend een liga gegeven met wat te drinken en dan doen we vanmiddag fruit een heel potje, misschien dat dat ook helpt.

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ja, lastig he? Ik zit nu ook in die fase en meneertje weigert nu bijna al het eten, behalve z'n flessen, maar ook die neemt hij niet enthousiast. Nu kan het liggen aan het nog uitzieken (hij zit sinds gisteren aan de antibiotica), maar ik word er ook ongemakkelijk van. Kon je het maar vragen :D. Op een gegeven moment weet je het ook ff niet meer, heel herkenbaar.

Ook mijn zoontje slaapt niet zomaar even in de box, ik moet hem echt op bed leggen en zelfs dat heeft niet altijd het gewenste effect. Ik hoop innig dat het een fase is die maar een paar dagen duurt (de beruchte sprong).

4. tulip

tulip Niet meer actief

het is zeker lastig hoor, maar ik zou idd zoals je zelf al zegt toch dat ritme erin brengen door s ochtends op bed te leggen. Hij moet daar vast ook even aan wennen, maar sommige kindjes kunnen maar door blijven gaan terwijl ze eigenlijk heel moe zijn.
    Als hij gaat huilen als je hem op bed legt, kun je er ook even bij blijven zitten, zo gaan zitten dat hij jou niet kan zien en dan als hij slaapt kun je rustig weglopen.

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hij moest vanmorgen even huilen maar na 2 min ofzo was het stil! toen half uur geslapen en net ruim een uur, dus ga hem aan het einde van de middag rond een uur of 4 nog even op bed leggen anders is wel te gek tot 7 uur.

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dat lijkt heel goed te gaan, dan toch? Het duurt misschien een paar dagen voordat hij dan echt is uitgerust en niet meer zo huilt, maar hij pakt wel zijn slaap zo.

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ja idd hij ligt nu in ieder geval lekker te spelen.

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik denk echt dat het toch wel vermoeidheid was, want hij ligt nu heerlijk te spelen, net wat fruit gegeten en daarna weer heerlijk spelen! rond 4 uur gaat ie nog even naar bed.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb sam gister overdag 3x op bed gelegd en hij sliep steeds! en hij heeft ook gewoon van 19.00 tot 6.30 geslapen! heb vannacht ook niks gehoord:) nu ligt ie ook te slapen.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik doe Tycho rond een uur of 10 naar bed, na zn fruit, soms slaapt hij 1,5 uur soms 2. Dan eten we brood en meestal ga ik dan boodschappen doen dus gata hij in de wagen. Dan daarna moet hij echt nog slapen want meneer vindt het veel te interessant in de wagen momenteel. Dus hier ook nog 2 slaapjes op een dag. Overigens is de slaap 's middags maar een uur of 3 kwartier, maar hij is dan een stuk gezelliger dan wanneer ik hem niet op bed doe of probeer op te houden. Ik merk dan ook dat hij 's avonds de slaap niet goed te pakken krijgt omdat hij gewoon veel te moe is.

Tja soms is het echt brullen maar ik vind het echt te weinig als hij maar 1x slaapt. De ene dag gaat het goed de andere dag niet.

xxx

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Mijn ervaring is ook dat hoe beter ze slaapt, hoe beter ze slaapt! :D

Als je begrijpt wat ik bedoel.

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik snap wat je bedoelt! het slapen s'nachts was de laatste tijd al geen probleem meer, maargoed ik moet hem dus gewoon op bed leggen anders slaapt ie niet en is ie chagarijnig.

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

sam was vanmorgen eerst om 6.30 wakker na een fles en schone luier nog geslapen tot 8 uur maar heb hem evengoed om 10.15 op bed gelegd en hij sliep na 10 min ofzo en nu slaapt ie nog. ik legde hem eerst rond 12 uur op bed omdat ik zelf ook nog even wil liggen en dan slaapt ie 2 uurtjes maar gister dus een uur en dat is voor ook wel genoeg en hij ging gister rond 4 uur ook nog even dus kon ik ook nog ff op de bank hangen:)

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik denk dat jullie toch wel gelijk hadden dat ie gewoon moe was! leg hem nu elke ochtend rond 10 uur op bed en dan slaapt ie een half uurtje meestal en dan gaat ie rond 1 uur weer naar bed de ene keer slaapt ie driekwartier en soms anderhalf uur en meestal gaat ie aan het einde van de middag nog een half uurtje slapen en dan s'avonds om 7 uur naar bed tot de volgende ochtend tussen 6 en 7.

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

te moe of tandjes is mijn eerste indruk. of het langzaam meer besef krijgen en dus indrukken gaan verwerken.

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik snap wat je bedoeld :D en het klopt!

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

tandjes konden het ook goed zijn idd.

Deel Deze Pagina