slecht slapende dreumes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bulldog, Oct 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    hoi meiden

wie heeft er voor mij een goeie tip om mn manneke te laten doorslapen?
    hij word snachts wakker en beland dan uit eindelijk bij ons in bed omdat ik geen fut meer heb om hem dan terug te leggen in zn eigen bed.

hij is altijd al een slechte slaper geweest is toen een tijd goed gegaan tot 14 maanden toen hij zn bmr prik kreeg.
    sàvonds als ik hem in bed legde dan sliep hij meestal gelijk maar dat is ook niet meer het geval hij krijst alles bij elkaar.
    ga om de 10 minuten naar binnen om hem gerust te stellen en te zeggen dat hij moet gaan slapen maar het werkt niet meer, uit eindelijk pak ik hem er dan uit en ga ik met hem op mijn bed zitten tot hij slaapt en dan leg ik hem in bed hij word altijd 3 uur nadat hij in zn bed ligt weer wakker...
    overdag is het ook een ramp.

wie heeft er voor mij nog ideeen of tips
    alles is welkom...

groetjes bulldog.

2. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Goh, is precies mijn verhaal. Al is mijn kind nog wat jonger.
    Hij eindigt ook bijna elke nacht bij ons in bed.
    Geen idee wat ik eraan kan doen.
    Blijkbaar heeft hij niet zo veel slaap nodig ofzo.

3. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    @chebu breek het je niet op dan elke nacht in jullie bed?
    ik slaap slecht elke beweging die hij maakt word ik wakker.

hij heeft van de 16 maanden dat hij miss een maand of 4 van doorgeslapen...

4. Kimsp

Kimsp Actief lid

Jun 12, 2008
    117
    0
    0
    Bulldog,

Ik lees met je mee, heb het zelfde probleem, verschrikkelijk vind ik het. Eerst een goede slaper, alleen wakker voor de BV, maar dat ging zo snel elke keer, vond ik helemaal niet erg. 2 weken geleden, had hij het voor elkaar, doorslapen, heerlijk. En nu, hij is 3 uur achter elkaar wakker en krijst alles bij elkaar als we hem in zijn eigen bed leggen, ook al slaapt hij op de arm, hij schrikt dan gewoon weer wakker!

Groetjes Kim

5. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    ik ben met toen hij 7mnd was naar het cb geweest daar hebben ze me toen een tip gegeven want toen een 2mnd heb gewerkt.
    maa rnu dus niet meer.
    ik moest hem op bed leggen als hij moe was als hij begon te huilen 10 min laten huilen terug naar binnen gaan en zeggen nee het is nu tijd om te slapen een aai over zn bol en na 15 min sliep hij en heel de nacht...

heb het al een paar x weer geprobeert maar het werkt niet meer!

@kimsp weet wat je meemaakt tis echt verschrikkelijk maar ik heb alles al zon beetje geprobeert maar weet het niet meer.
    ben gebroken op het moment...

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

op die leeftijd snappen ze toch al wel oorzaak gevolg? als ze weten dat mama komt en dat ze bij jou in bed mogen, blijven ze huilen tot dat gebeurt.

zou het eens op zijn beloop laten een paar nachtjes, niet constant troosten. waarschijnlijk werkt dat wel.

maar is makkelijk praten voor mij hoor, over een jaar zit ik met hetzelfde ;)

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    @marieke ja dat weet hij wel hoor hoe het in elkaar zit.
    maar als ik hem laten huilen dan raakt hij helemaal overstuur met het gevolg dat hij dus klaar wakker is daar zit ik niet op te wachten snachts..

8. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hey Meiden,

Hier nu al een paar weken ook zo slecht aan het slapen ineens. Al lees ik het vaker dat het rond deze leeftijd voorkomt. Ons meisje wordt wel zo'n 3 tot 5 keer per nacht huilend wakker. Wij hebben haar echter nooit bij ons in bed laten slapen en nu kan ze vaak na een ai over haar bol, even goed leggen en soms een slokje drinker weer verder slapen.

Al blijft het erg vermoeiend om er een aantal x per nacht uit te moeten gaan. Maar het scheelt natuurlijk al enorm dat ons meisje niet hysterisch of overstuur raakt, dan lijkt het me veel lastiger.

Hier dus geen gouden tip, ik zou zelf ook wel weer eens een nacht echt willen doorslapen....

Succes allemaal,

Groet Snoozie

9. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    t kunnen tandjes zijn enzo, daar hebben ze last van en worden dus wakker. Je kan ze even vertroetelen, slokje water laten drinken en toch weer terugleggen.
    niet bij je in bed nemen, daar wennen ze aan. Echt waar!
    dus laten huilen, en na 5/daarna 10/daarna 15 min etc. even je gezicht laten zien....

er zijn leuke boeken van, van Schrerardus (ofzoiets)...een stappenplan om je kindje door te laten slapen / niet te verwennen.

de verleiding is zo groot om ze bij je in bed te nemen zodat je zelf ook verder kan slapen. Maar hoeveel slaap je nu echt zelf nog als je kindje bij je in bed ligt? ik niets meer hoor....dus dan maar huilen, want met 2 nachten is dat vaak verleden tijd...

10. moona1

moona1 Actief lid

Jul 30, 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Nou meid,

Mijn dochter begint eindelijk weer better te slapen,het werdt bij ons gewoon weer zo erg dat ik aan nacht voeding zat :(sjezusssssss,

die nacht fles hebben we er gelukkig weer af,nu heeft ze last van de 17 maanden sprong en slaapt ze wat moeilijker in,ik laat haar niet lang huilen en ga haar troosten en dan valt ze na 2 keer huilen in slaap,als ze dan slaapt geef ik haar toch nog een fles om 11 uur in haar slaap,die moet ik nog afbouwen,als ze s''nachts wakker wordt geef ik of de speen terug of als ze echt hard huilt staat er bij ons een logeer bedje en dan gaat ze verder slapen bij ons op de kamer.
    zo hebben wij ook nog wat rust,het gaat nu een weekje weer goed ze werdt alle keren om 6 uur wakker en niet meer s'nachts.
    Dit zijn denk ik de tanden en sprongetjes

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier slaapt Sasha al sinds dat ze 3 maanden is tussen ons in. :oops: Ze wordt ook elke nacht zo'n 3 keer gemiddeld wakker. (en dat terwijl ze overdag niet meer slaapt)

Ik heb het gevoel alles al geprobeerd te hebben, nu hebben we het geaccepteerd. Vind het nu wel gezellig. Ik word trouwens niet wakker van haar.

@snoozie.... ik zag ook net dat je zwanger bent. Zag je daar niet heel erg tegenop? Wij willen vooralsnog geen 2e, maar soms krijg ik wel een beetje kriebels, maar zoals mijn man zegt: ja daaggg straks liggen we met zn 4en in bed.

Volgens mij heb je niet echt wat aan mijn verhaal, hihi.

12. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb ook echt ALLES al geprobeerd. Wij hebben helaas maar 1 slaapkamer dus als ie begint te huilen dan word ik automatisch ook wakker.
    Mss toch maar verhuizen...

13. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

mag ik vragen waarom ze niet meer overdag slaapt ?
    hier wordt ze ook vaak vakker snachts en is ze standaard om 6 uur wakker
    ik merk aan mezelf dat ik het erg vermoeiend vind
    zit er zelf aan te denken om voor dat ik naar bed ga nog een papfles geef zodat ze wat langer doorslaapt
    vanacht wou ze ook niet slapen en er stond nog een koude papfles klaar die ik wou geven toen wij gingen slapen maar dat wou ze niet
    en die heeft ze dus snachts gekregen en ze sliep heerlijk door tot 7 uur

14. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Tot aan de zomer sliep onze kleine ook erg slecht. Wij hebben toen toch drie weken ofzo heel streng gedaan. Dus elke 10-15 min even troosten en dan weer weg en dat hielp wel heel goed.

Nu krijgt hij een flesje water mee in bed en slaapt hij gelijk als een roos. Hij huilt alleen als zijn fles op is.

's Ochtends wel vaak vroeg wakker. 6.00-6.30. We geven hem dan vaak een papfles in bed slaapt ie nog een uurtje op door.

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

@trotsemama....tuurlijk mag je dat vragen. Omdat ze niet meer wilt. Ik krijg haar met geen mogelijkheid meer aan het slapen smiddags. En ze 'trekt' het ook goed.

16. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

mijn dochter is namelijk 14 maanden en ik denk als ik haar smiddags korter op bed leg dat ze daardoor sochtends ook langer zal slapen ipv om 6 uur wakker:p

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ow dat moet ik er wel bij zeggen, Sasha komt iedere nacht wel 3 keer, maar ze is sochtends wel wakker tussen half 10-10 uur. ;)

Papfles hier wel geprobeerd, zo'n pyamapapje, maar Sasha vertikt het gewoon om uit een fles te drinken.

18. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    flessen geven wij hier niet meer snachts alleen in de zomer krijgt hij een slokje water denk ook niet dat hij wakker word van de dorst!!

@wendy zou je het niet anders doen als je een 2e zou krijgen met het slapen enzo?
    ik wel dat weet ik zeker hij heeft toen hij baby was niet zo veel geslapen...

miss toch maar eens streng gaan doen...

19. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    hier dus ook iedere morgen om half 7 wakker ggrrrrr...

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

@bulldog... bij een eventueel 2e zeg ik het wel anders te doen, maar straks 'lukt' het niet en dan liggen we met zn 4e in bed. Dat is mijn angst.

Share This Page