Hi, Mijn dochter heeft met 10 mnd al buisjes gehad. (Ze is nu 1,5) In de zomer ging het redelijk goed maar sinds september is het weer drama. Ze heeft elke week/2 weken een loopoor. De nachten ervoor en erna zijn vreselijk en sinds 5 weken slaapt ze enorm slecht. De kno heeft ons doorverwezen naar de kinderarts en daar kunnen we over 1,5 week terecht. Maar ik ben inmiddels radeloos, net weer oordruppels gehaald bij de spoeddapotheek. Ze hoest ook enorm snachts en ze is erg verkouden. Wie o wie herkent het verhaal en heeft een mogelijke oplossing? Het gebrek aan slaap , al sinds ze 4mnd oud is, is echt heftig. In de zomer hebben we eindelijk normaal kunnen slapen (hooguit 1 x wakker maar goed te troosten). Ik verwacht weinig van de kinderarts, bij zoon ook geweest en ze 'volgen' hem alleen.
Héél herkenbaar. Zoontje is nu bijna vijftien maand, heeft sinds hij elf maand is buisjes en sindsdien ook continu loopoor. Ik snap niet dat de kno je doorverwijst naar de kinderarts? Dit is toch echt het domein van de kno. Heel concreet voor ons, heeft mijn zoontje inmiddels al drie soorten locale antibiotica dmv druppels gekregen. Het idee van de kno is dat er een of andere bacterie in zijn oren zit die maar niet weggaat. Omdat ook die locale druppels niet werkten, heeft hij een kweek genomen van de etter en op basis daarvan nu een antibiotica siroop voorgeschreven. Best heftig spul, maar die zou dus nodig zijn om eindelijk van die behoorlijk resistente bacterie af te raken. En ja, ook hier nog geen nacht in zijn leven doorgeslapen dankzij die oren...
Oh shakes echt, waardeloos ook voor jullie! Hier ook al meerdere druppels gehad maar het werkt niet structureel helaas. Mogelijk is er sprak van overgevoeligheid/allergie, daarom kinderarts. Kno wil nog geen amandelen knippen. Ik was voor zomer gestopt met melk en doordat zomer goed ging (met geitenmelk) , dacht ik dat dat de oplossing was Dochter heeft ook forse reflux klachten gehad.
Ik heb aan de kno ook de piste van een allergie voorgelegd. Hij zei dat in zijn ervaring allergie enkel een oorzaak is als er niet alleen oorklachten zijn maar ook algemene luchtwegenklachten. En die heeft mijn zoontje dus niet. Maar misschien bij jou wel? Voor zover ik begreep van de kno zijn druppels sowieso ook minder 'zwaar' dan siroop, omdat de bacteriën zich ook op plaatsen kunnen ophouden waar de druppels niet komen. Nu maar hopen dus dat dit eindelijk de oplossing is...