Hoi hoi, Ik ben vanmorgen bij de verloskundige in het ziekenhuis geweest voor de eerste echo en het was goed! Kloppend hartje!! Maar wat ik al een week heb en wat steeds erger word is dat ik heeeeel erg slap ben en krachtloos. Alsof ik moet flauw vallen. Dit heb ik ook aangegeven bij de verloskundige en zij zei dat het erbij hoort. Maar nu liep ik vanmiddag met mijn partner in de stad en we gingen ergens eten en het ging niet! Zweten, bloedheet en koud en bijna flauwvallen. Buiten ging het iets beter maar ik lig inmiddels alweer een tijdje thuis op de bank en het gaat nog steeds niet. Voel me zooo niet lekker en slap en flauw, en het maakt niet uit wat ik eet of drink. Drink nu thee met suiker (omdat ik het gevoel heb dat ik een flinke suikershot nodig heb!) Dus ik heb de verloskundige weer gebeld en zij zei nogmaals dat het erbij hoort en dat ik geen bloed hoef te prikken op eventueel bloedarmoede of dergelijke. Ze zei dat ik goed naar me lichaam moet luisteren en rust moet nemen, maar dat helpt niet. Andere meiden hier last van??? en iemand tips?? Heb een lichamelijk best zwaar beroep en ik denk er zoiezo dan ook over om mijn zwangerschap te melden bij mijn leidinggevende zodat ik wat vaker even mijn rust kan nemen. Maar ik ontvang graag tips voor dit 'bijna flauwvallen'!! Tnxxxxxxx
Werk je in de zorg? Het flauwvallen en het flauw zijn hoort er inderdaad wel echt bij hoor, net als de absurde vermoeidheid, draaierig etc. Je bloeddruk zou aan de lage kant kunnen zijn, dan kan het helpen om iets zoutigs te eten, maar dat is dan ook alleen bij een lage bloeddruk.
Klinkt als een lage bloeddruk; voor jou erg vervelend, voor je baby heel goed. Je kan proberen of een kopje soep of zoute dropjes wat helpen. Ik heb zelf de hele zwangerschap al een lage bloeddruk (vandaag was hij weer 90/50) en heb altijd dropjes bij me en een flesje water. Wanneer ik me duizelig voel worden (vask met hartkloppingen en een benauwd, zweterig gevoel), ga ik zitten, eet ik dropjes en drink ik wat water. Zo kan ik flauwvallen voorkomen Het kan ook een laag hb zijn; appelstroop kan daar goed bij helpen, of bv roosvicee ferro. Succes!!
Hoi, ik heb er ook last van. Ik heb dit bijna 3x per week. Mijn bloeddruk is op zich prima, wel iedere 2 weken lager, maar nu 100/55. Heb op m'n donder gehad van de verlos, want ik drink te weinig. Ik MOET zeker 2 liter water per dag drinken. Zorg dat als je binnen bent (winkels ofzo), je je jas en das makkelijk en op tijd uit kunt doen. En drink en eet genoeg. Neem n kop bouillon, eet genoeg fruit, maar drink vooral. Bij mij wordt het altijd beter als ik afkoel en water drink. Hopelijk hebben we er allebei snel minder last van! Ennuh; gefeliciteerd!
Ik ben een paar keer echt flauwgevallen deze zwangerschap. Het hielp me om bouillon te drinken en snoepjes bij te hebben, om snel wat zout of suiker binnen te krijgen. Als je zo´n aanval aan voelt komen, meteen gaan zitten en dan trekt het vaak wel weg. Succes!
ja de verloskundige had mijn bloeddruk gemeten vanmorgen en was 122/80 (wat ik altijd heb). Maar die tip over water drinken is wel goed want ik drink eigelijk te weinig dus ik ga zoiezo meer drinken!!
Vriendin van mij had dit ook, ook bij haar hielp een beetje bouillon drinken en zout eten een beetje. Sterkte, lijkt me erg lastig!
Nou ik mag niet naar bed van m'n lief, voordat ik 2 liter op heb. Het lijkt uit te maken, voel me wel beter! We gaan morgen op vakantie en de bouillonzakjes en dropjes gaan zeker mee. Het is echt wat iedereen zegt; je moet nu goed voor jezelf, maar zeker goed voor je kindje zorgen!
Ik had hier ook last van, had toen een lage bloeddruk en bloedarmoede.. Toen ik medicijnen kreeg voor de bloedarmoede had ik hier een stuk minder last van. Raar dat ze niet even wil controleren op bloedarmoede.. Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan hoor!
hier ook last van laatst stond ik in de bank geld over te maken en ging ik dus onder uit heel warm zweten en duizelig en daar lag daphne.. bloed druk is goed alles is goed maar moet gewoon rustig aan doen dus rust nemen. het hoord erbij ook volgens de verloskundige dus we wachten af en luisteren maar naar het lichaam
@ Eevie, haha herkenbaar, ik lig al de hele avond weer op bed en vriendlief ging net weg zorgde nog wel even dat k genoeg thee en volle fles water naast me bed heb staan hihi. @ Daphne, owww dat is vervelend zeg. Ja ik heb dat dus ook dat het ineens heeeel snel opkomt en het niet kan stoppen! Ik ben zoiezo een type dat gevoelig is voor flauwvallen (heb ik namelijk al aantal keren gehad) maar het blijft vervelend. Mijn directe leidinggevende weet er inmiddels van mijn zwangerschap, ik heb het haar vanmorgen verteld voor het geval ik me ineens niet lekker voel en dat vind ik wel fijn dat zij het weet.
hier ook een paar keer gehad.. vk vond het niet vreemd iig.. idd goed drinken en bouillonnetje nemen ofzo.. of handje chips of zoutjes,of rijstwafels. ik eet heel weinig zout en kook bijna zoutloos.. dus was bij mij echt me zout.en bloeddruk valt soms weg.. doe je weinig aan..maar ook dit gaat wel weer voorbijgelukkig haha