Hey Dames, Ik heb besloten om over te stappen naar een andere verloskundige, wegens diverse persoonlijke redenen. Controles die gewoon een week verzet worden (en dat moet ik dan de dag van te voren via facebook vernemen), de vervangende verloskundige waarmee ik in een heftige strijd ben geraakt (http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/532820-brrrr-vervelende-vervangende-verloskundige.html), en nog wat dingetjes waar ik me aan stoor (zoals haar taalgebruik) Iemand hier ervaring mee, hoe pakte jij zoiets aan, en ben je (achteraf) gezien tevreden met de keuze?
Ik ben met 35 weken overgestapt omdat ik niet veel vertrouwen meer had. Ik heb dit in een gesprek aangegeven en dat ik graag wilde dat een andere VK mijn bevalling ging doen. Ik kreeg mijn gegevens en een brief voor nieuwe VK mee. Was geen enkel probleem. Zo'n gesprek is natuurlijk niet fijn. Ik had mijn man mee, die helemaal achter me stond. Dit gaf mij steun. Ik heb nu een top VK en heb alle vertrouwen. Kan je als advies geven jouw gevoel te volgen. Niets zo belangrijk om een prettige VK te hebben!
Ik ben met 10 weken overgestapt. Best op tijd al dus. Had alnwel intake bij de andere gehad. Maar ook een aantal vervelende ervaringen gelijk waarbij mn gevoel alleen maar slechter werd. Dus uiteindelijk de keus gemaakt (mede omdat et mn eerste zwangerschap is en ik hiervan ultiem wil genieten en niet wil nadenken over wellicht weer een vervelende situatie bij de vk) om over te stappen. Ik heb eerst een andere keus gemaakt qua vk. Hun gebeld en me daar aangemeld. Vervolgens andere vk gebeld en afgemeld en verteld waarom. De assistente deed weer raar dus geen moment spijt er van gehad! Ben nu super blij met deze die ik heb. Volg idd je gevoel. Tgaat om jou zwangerschap.
Ik ben zelf gewisseld na het eerste consult. Heb het telefonisch doorgegeven dat ik wilde overstappen omdat ik geen prettig gevoel bij de praktijk had, en dit was geeen enkel probleem. De praktijk waar ik daarna bij terecht kwam was fantastisch! Ik mis ze nu nog!
Ik ben gewisseld met 25 weken omdat wij het niet eens waren met hun 'besluiten' rondom de bevalling. We hebben wel een eindgesprek gehad en het netjes afgesloten, het was eigenlijk geen probleem. Alleen voor de praktijk een ongewone situatie, dit hadden ze nog niet zo vaak meegemaakt. Wij zijn heel blij dat we overgestapt zijn!
Fijn om te lezen! Heb de VK een kort mailtje gestuurd dat ik ga overstappen, en morgen even bellen voor een andere (zijn er meerdere in de regio, weliswaar iets verder weg maar dat heb ik echt wel over voor een VK waar ik me wel prettig bij voel. Heb door de vervelende vervangende verloskundige al 7 weken geen controle gehad en vervolgens wordt de controle nog eens een week uitgesteld :S