Speelgoed voor langere tijd.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daan78, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hey meiden,

    Noor is nu 9 maanden en duidelijk toe aan uitdagend speelgoed. Echter, ze heeft alleen 'speelgoed' voor 'baby's' of speelgoed waar ze nog te klein voor is.

    Blokken heeft ze bijv. wel en die zijn goed voor haar (fijn)motorische ontwikkeling en leuk om in de mond te stoppen. Ze heeft een klein tv'tje wat leuk is om aan te likken, haar speen op te slaan etc.

    En nu is het niet zo dat ik te snel wil of haar te langzaam vind gaan in haar ontwikkeling. Dat echt niet.

    Maar wat is nou leuk en leerzaam speelgoed waar ze nog langere tijd wat aan heeft?
     
  2. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    de kiekeboe trein en speelset is wel leuk....
    en van die sambaballen waar ze ritmegevoel mee kunnen creeren...
    vind het zelf ook altijd lastig om speelgoed te vinden wat bij ze past... veel speelgoed waar een leeftijd op staat is vaak nog te moeilijk voor ze waar ze dus dan op gaan slaan met vanalles ipv ermee spelen...
     
  3. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Hier blijven puzzels een succes.
     
  4. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hihi ja, dat doet Noor dus ook. Of ze slaat met het speelgoed zelf. Wat op zich ook een goede ontwikkeling is, of ze slaat er met haar handen of speen op.:D Naja, en er aan likken is dus ook een belangrijke bezigheid. 8)
     
  5. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Misschien iets van een activiteiten centrum? De babywalker van v tech heeft er een op zitten waar ze mee kan spelen, chicco heeft ook een leuke. En als ze begint op te trekken ed dan is het leuk om erachter te staan of te lopen!
     
  6. tulip

    tulip Niet meer actief

    duplo, little people, boekjes. Poppenspullen, serviesje enz. is hier een groot suc6.
     
  7. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Bedankt meiden die al een reactie hebben gegeven. Waarom hebben jullie voor dit speelgoed gekozen? Speciale reden? Of gekregen misschien?

    Ik denk eigenlijk dat ik meer in deze richting zit te denken. Die kan je 'ombouwen' toch?

    Zijn die er ook in een houten uitvoering?


    andere ideeen zijn nog steeds welkom hoor.
     
  8. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou kiezen voor een babywalker.
    Wij hebben 1 van vtech en deze is echt een succes.
    En ze spelen er erg lang mee.
     
  9. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie heeft met 9 maanden een winny-the-pooh boom gekregen. Die was eigenlijk vanaf 12 maand. Maar hij kon al leuk spelen: knopjes indrukken en ballen smijten. Inmiddels speelt hij er nog wel eens mee, maar dan is het de kleuren herkennen, tellen en liedjes meezingen. Dat soort speelgoed heb je ook wel in andere soorten oa van fisher price en v-tech. Eigenlijk zoiets als een activity center..

    Muziekspul wil ook al snel, een xylofoon kunnen ze al snel op slaan, en sambaballen ook. Later kun je er ook echt liedjes mee maken.
     
  10. angelbaby

    angelbaby Fanatiek lid

    Hier is het kiekeboedorp en de kiekeboedorp erg gewild. Ze hebben hem sinds ze 6 maanden zijn, maar spelen er echt elke dag mee en waarschijnlijk blijven ze dat ook nog wel even doen. Ze stapelen de blokken nog niet zelf, maar schudden er enthousiast mee, zetten de muziekjes aan. Echt leuk, een aanrader :)
     
  11. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron heeft een beetje hetzelfde 'probleem'.
    Wij hebben inderdaad een babywalker gekocht. Ook heeft hij een Winnie the Pooh draai/leertol. Die vindt hij nu leuk om aan te likken, op te kauwen en gewoon op te slaan. Maar dat is ook nog leuk als ze ouder zijn.
     
  12. tulip

    tulip Niet meer actief

  13. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
  14. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Mijn zoontje van net 1 is gek op alles met knoppen en geluid. voor kerst had hij een telefoon gekregen en daar is hij echt weg van (toen was hij 9 maanden). Voor zijn eerste verjaardag kreeg hij een babylaptop en dat is ook een groot succes. En zelfs zijn grote broer van 3 vind dat ding geweldig, dus dat blijft leuk.
    Ook zo'n stuurtje, met een pookje en richtingaanwijzer etc. is erg leuk.
     
  15. tulip

    tulip Niet meer actief

    ze verkopen iets vergelijkbaars ook bij intertoys of top 1 toys ofzo.
     
  16. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Wij hebben ook een babywalker van chicco, ze speelt ermee als ze op dr buik ligt. Ze weet al snel welk knopje ze moet aanraken voor een geluidje!

    En deze is een groot succes:
    Kadoplein: Playskool Tumble Top
     
  17. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief


    ik heb voor je zitten zoeken want ik weet zeker dat ik hem ergens gezien heb volgens mij bij de intertoys in hout.
     
  18. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

Deel Deze Pagina