Sinds oktober aan een pil met minder hormonen, nu de Microgynon 30 na een aantal jaren de 50 genomen te hebben. Ik slik meestal 3 maanden door. Stopperiodes waren altijd flink heftig, soms met stolsels. De eerste strips wat spotting en een doorbraakbloeding, maar na een stopweek in december ging het goed. Nu een stopweek, maar ik heb alleen maar eat licht bruinverlies? Zwanger lijkt uitgesloten, behalve de pil hadden we voor de zekerheid ook condooms gebruikt tot de pil goed ingeregeld zou zijn. Bovendien ben ik 'al' 42. Kan het dat ik, door minder hormonen, ook minder ongesteld ben?
Ik heb 2 jaar gewoon helemaal gern bloeding gehad en ben 32 jaar. Ik heb nooit doorgeslikt in die 2 jaar en had gewoon helemaal niks. Volgens mijn huisarts normaal. Ik heb toevallig laatst weer een flinke bloeding gehad in mijn stopweek. Ik slik ook de 30.
Door de hormonen wordt je baarmoederslijmvlies dunner, dit wordt versterkt door het doorslikken, dat kan verklaren waarom je minder bloedt. Wel kan je baarmoederslijmvlies uiteindelijk zo dun worden dat het kwetsbaar wordt en dat kan leiden tot tussentijds bloedverlies.