Hallo allemaal, Op advies van de huisarts zijn we na maanden proberen verder gaan kijken, aangezien het maar niet wil lukken. Vriendlief heeft een zaadanalyse gehad, die gelukkig goed blijkt te zijn. Mij was geadviseerd om met ovu-testen te gaan werken en daarbij te tempen. Dit ben ik dus nu ook braaf aan het doen. Ik heb de testen gekocht van het kruidvat. Op de site van "zwanger in een wip" heb ik alle tips en trics opgezocht over tempen en een kaartje geprint. Ik moet erbij zeggen dat ik een zeer regelmatige cyclus heb van 27-30 dagen en dat de huisarts bij mij geen problemen verwacht. Hij zegt dat vrouwen met een zeer regelmatige cyclus ook ovuleren. Trouw volg ik het de adviezen omtrent tempen. Ik ga om 22.00 naar bed en temp elke dag om 06.00, liggend voordat ik opsta. Volgens de ovu-testen had ik al vrij vroeg in mijn cyclus een positieve ovu. Hij knalde echt! Nou daar hebben we uiteraard gelijk gebruik van gemaakt.... Netjes ging mijn temp vervolgens omhoog, maar nu komt het gekke...hij blijft niet hoog? De rest van mijn cyclus blijft mijn temp hetzelfde. Er zit geen verschil in de temp voor of na mijn ei. Dit kan toch niet goed zijn? Ik kan mijn kaartje niet op het forum zetten want hij is niet digitaal. Wat nu? kan ik positief testen, maar toch geen ei hebben?
Je kan positief testen en geen eisprong hebben. Een ovutest meet de LH piek, voordat het eitje springt. Het is geen garantie dat het eitje springt.. Misschien kan je een account aanmaken op Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting daar kan je dan je temp invullen. Zo kunnen we even met je meekijken. Je temp hoort in ieder geval wel hoger te zijn na je eisprong. Succes!
Misschien even een je temperatuur invullen bij www.fertilityfriend.com dan kunnen we meekijken Ik schreef het eerst ook op een papiertje, maar ik moet zeggen FF is veel handiger.. FF geeft ook je eisprong aan als je die hebt gehad!
hoi meiden, Nou, ligt het aan mij of snap ik Fertilitiy Friend niet? Waar kan ik het kaartje invullen? Maar in elk geval, ik vind het erg frustrerend te zien dat ik positief test. Ik was hartstikke happy! Ik dacht "gelukkig, er is niets mis met mij!" Heb ik mij lekker voor de gek laten houden door zo'n stomme test. De temp blijft elke dag rond dezelfde temperatuur. Er is echt geen stijging en al helemaal geen dipjes. Mijn kaartje ziet er totaal niet uit zoals de kaartjes met dames die een eisprong hebben, en al helemaal niet zoals de zwangeren onder ons!....:x
Dat is balen meid! Maar hoe lang temp je al? Elke vrouw kan wel eens een ronde overslaan, dat wil zeggen: een keer geen eisprong zonder dat er direct wat aan de hand is. Dus als dit je eerste keer is met tempen, kijk eens wat het de volgende keer doet, en anders zou ik gewoon terug naar de huisarts gaan! Succes!
Nou zoals jullie kunnen zien, hoeft dat tempen nog geen "objectieve" manier te zijn. Wat blijkt, zelf de huisarts kon in mijn kaartje geen eisprong ontdekken. Maar ik ben toch echt wel dik zwanger. Twee keer getest, en er bestaat geen twijfel over mogelijk!!! YEAAAAhh! (maar ik vraag mij toch echt af hoe dit kan....)