bijna geen kraamhulp

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door renske, 1 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia21

claudia21 Lid

7 aug 2007
    66
    0
    0
    Ik heb van het kraamzorg bureau ook bericht gehad dat ik 8 dagenlang 3 uur per dag kraamzorg krijg. Wel krijg ik via mijn ziektekosten verzekering (CZ) nog 16 uur extra huishuidelijke hulp.
    Mij hoor je dus niet klagen!

2. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Heb vorige week de intake gehad. Heb recht op 49-4=45 uur (ivm geen borstvoeding) en extra uren als de kraamhulp constateerd dat er extra hulp nodig is bijv. als ik nog niet mobiel zou zijn. Minimaal krijg ik 32 uur wat wordt verdeeld over 8 dagen. Het liefst hadden ze wel naar een paar dagen dat er max. 4 uur per dag een kraamhulp kwam, want dan kan ze 2 gezinnen draaien.

3. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    bij mij gelukkig geen problemen. ben half augustus uitgerekend (midden in de vakantie dus) en zit bij naviva, woon in gelderland. Ik krijg 49 uur, dus ongeveer 8 dagen 6 uur per dag. Ik vind het prima zo!
    maar wel lastig als je nu al weet dat je haast geen kraamzorg krijgt.
    en volgens mij is het geen kwestie met de verzekering maar alleen van het tekort aan kraamverzorgende. daar kan een verzekering ook niets aan doen. Zo zie je maar dat een verzekering je ook niet van alles kan verzekeren!

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik kreeg dus pas op het moment dat ik de kraamzorg belde dat ze konden komen te horen dat ze het te druk hadden.

De eerste dag had de kraamverzorgster 4! adressen, de tweede dag had een andere kraamverzorgster 3! adressen en dan nog een paar dagen 2 adressen en de laatste 2 dagen had ze alleen ons.
    Aan diegene die dus nog te horen hebben gekregen dat ze wel 49 uur gaan krijgen, ga hier niet vanuit! Als je het krijgt is het mooi meegenomen, maar op dit moment zijn er maar weinig plekken in Nederland waar het goed geregeld kan worden.

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    als ik het zo lees ben ik blij da\t ik in de winter ben uitgerekend denk dat dat minder drukken maanden zijn :)
    maar kan me voorstellen dat het voor sommige behoorlijk balen is

6. Niet meer actief

ik heb zelf in de kraamzorg gewerkt
    juni t/m sept is vaak veel geboorte en er is inderdaad tekort aan personeel vooral bepaalde regio's en bureaus hebben daar problemen mee waaronder zuid holland en de steden, maar is niet het enige

tekoprt aan opgeleid personeel en dat personeel wil uiteraard ook in de zomer op vakantie dus dan zijn die maanden helemaal lastig in te vullen !

tip aan een ieder die in die periode is uitgerekend. goed bespreken wat je krijgt minimaal, dat laten vastleggen en zoek mogelijk een alternatief. dus zoek iemand die bereid is om wat exra voor je te doen dus even wat boodschapjes kan doen of die als achterwacht kan fungeren.
    kan zijn je vriend / man of bijv. familie, buurvouw etc. als je daar behoefte aan hebt.

zelf zou ik er niet zo mee zitten maar dat is meer omdat ik zelf kraamverzorgende ben geweest en veel zelf wel weet.
    verder heb ik wel mijn man die periode thuis voor de boodschappen etc en dingen in huis die ik niet kan doen dan.

beter nu een alterantief geregeld dan straks zonder enige zorg te zitten of met veel te weinig he

succes allen

7. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb ook te horen gekregen dat ik waarschijnlijk minder kraamzorg ga krijgen.
    Maar dat kunnen ze pas zeggen op het moment zelf. Krijg in ieder geval minimaal 4 uur zorg per dag.
    Wel hebben ze een notitie gemaakt dat ik al in het ziekenhuis heb gelegen van wegen hele hefige buikpijn. Dus dan heb ik al sneller kans dat ik meer uren krijg!

Verder heb ik via mijn verzekering recht op 20 uur extra, maar die zal ik denk al helemaal kunnen vergeten. Ach krijg daarvoor dan wel 20 euro per uur netto!

8. Quinta

Quinta Niet meer actief

Ik ben benieuwd hoeveel uur je krijgt.
    Ik zelf moet in augustus bevallen en het was al een ramp kraamzorg te regelen terwijl ik er best vroeg bij was (9wk). Mijn schoonmoeder begon er ook al over en heeft aangeboden evt de taken van de kraamzorg over te nemen.
    Hoe lief ze ook is, hier zit ik toch echt niet op te wachten!

9. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    geen idee. Ik ben ook bij zilveren kruis, 3 sterren verzekerd maar heb die brief niet gehad.
    Ze hebben deze zomer wel een flink te kort, dus wellicht word jij daar nu de dupe van. Alhoewel jij toch pas na de zome ruitgerekend bent?

10. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    klinkt aannemelijk je verhaal, maar wat ik dan zo zuur vind, is dat ik in mijn vriendenkring 2 mensen hebben die kraamverzorgster zijn en wel bij mij willen komen kramen als ik idd maar 24 uur krijg. Alleen krijg ik van de verzekering geen geld zodat ik hun kan betalen. Dat vind ik dus zo suf. Ik ben verzekerd, ik heb er recht op, maar ik krijg dus niet de zorg waar ik recht op heb. Regel je zelf andere zorg, dan moet je het dus zelf betalen.
    ik druk me heel zachtjes uit als ik dan zeg dat ik dat 'jammer' vind.

11. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Ik ben zelf 26 september uitgerekend dus nog net in die moeilijke periode, of ik moet ruim een week te laat bevallen wie weet krijg ik dan normale kraamzorg

12. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik kreeg ook gister de brief binnen, dat we waarschijnlijk 3 a 4 uur kraamzorg krijgen. En de rest van de tijd misschien een hulp voor het huishouden....
    Ik vind het aan de ene kant belachelijk, maar aan de andere kant kunnen hun er ook niks aan doen. Gelukkig heb ik een hoop familie die me bijstaat, maar vind het wel een beetje eng hoor, omdat het de eerste is.

Groetjes

13. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik belde met net 7 weken mijn eerste keuze en die zat vol! Vroeg of ik nog op een reservelijst kon (ivm eerste 13 weken risocovol?) maar daar dden ze niet aan. Je moet het zowat aanvragen als je nog niet zwanger bent.
    Ik laat weten hoeveel uur ik krijg.

14. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
  15. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ga daar maar niet vanuit hoor. Wat je daadwerkelijk krijgt kunnen ze pas in de kraamweek zeggen. Dus bereid je maar voor op het ergste. Mijn vriendin werkt bij naviva en ook daar is het een ramp deze zomer.

16. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ik ben bij het vgz verzekerd en ik krijg 44 uur aan kraamhulp. Ik weet alleen nog niet hoe ze dat gaan verdelen maar dat hoor ik 12 juni als het kraamcentrum komt.

Liefs nance158

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    de verzekering kan ze wel toezeggen, maar of je ze daadwerkelijk krijgt, hangt af van het kraamcentrum. En ook zij kunnen misschien niet nu al zeggen of het wel of niet gaat lukken. Ook voor wat betreft kraamzorg geld: op=op ... en dan krijg je wel een minimum, maar verder. Juist vgz is met nog wat andere bezig voor andere hulpen.
    Overigens valt het misschien bij jou in de regio wel mee. Dat kan zeker.

18. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Geen idee dit is mij toegezegt zowel van het kraamcenttrum als bij het vgz.

is wel vervelend zo voor iedereen.

Ik woon in het westen weet niet hoe het daar voor staat

19. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Wilma bij moeder en kindzorg kunnen ze er niets afknabbelen, dat is namelijk het minimale wat je aan zorg moet krijgen. Als je voor kraamzorg kiest, want je bent het niet verplicht!

Stef, ik zou maar even bellen, want waarschijnlijk is er iets niet goed gegaan!

Delilah, meestal bellen ze je in de maand dat je 7 maanden bent.
    Ik heb het geluk dat ik in de kraamzorg werk, en tijdje op kantoor moest werken ivm harde buiken. Dus heb vast mn intake laten doen door collega.

20. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb kraamzorg aangevraagd bij het Groene Kruis, ze zeiden dat ik ongeveer 49 uur krijg (als zorgverzekering akkoord gaat)

Bij 7 maanden komt iemand langs voor de intake, ik zal dan ook de definitieve aantal uren horen.
    Mijn uitgerekende datum is 6 december, gelukkig niet echt in een vakantie periode.

Deel Deze Pagina