bijna geen kraamhulp

Discussion in 'Zwangerschap' started by renske, Jun 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik krijg ook naviva... en die zeggen ook je krijgt gewoon je uren.. alleen is de kans wel dat je niet 1 persoon krijgt..... ze proberen het wel maar door vakantie tijd kan het zijn dat je 2 mensen gaat krijgen en bij grote uitzondering 3...
    Maar de uren heb je recht op zeggen hun gewoon.

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    consider, tuurlijk gaat je verzekering akkoord! Het LIP (landelijk indicatie protocol) zegt dat iedereen in principe recht heeft op 49 uur. Als je fv gaat geven gaat er 5 uur af. En tja een zorgverzekering kan er niets aan doen dat de kraamverzorgenden ook op vakantie willen en dat er daardoor een tekort aan kraamverzorgenden is. Dus daardoor soms alleen moeder en kind zorg gegeven kan worden.

3. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Als je mijn postje bedoelde: Dat was dus een vraag zo van hoe kan dat nu ineens ;)

Maar als ze nou niet meer mensen hebben? Ze kunnen mensen niet door midden breken en in stukjes verdelen over iedereen :p
    Of zou t dan gruwelijk overwerken worden voor die dames...
    Naja gelukkig weet ik t ongeveer nog wel allemaal (denk ik)
    Enige waar ik ze voor besteld heb is voor als er iets speciaals is met dit kindje. Uit voor zorg.

4. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

Nov 20, 2006
    3,570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ik kreeg ook bericht dat ik 49 uur zou krijgen en moest reking houden met maar 24 uur in 8 dagen ivm weinig personeel in de zomer

5. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Wilma, Officieel mag er echt niets van de moeder en kind zorg afgehaald worden. Als ze het dan nog niet aankunnen dan draaien ze ipv 8 uur langere dagen. Dus meestal houdt dat dan in dat we 3x moeder en kind zorg draaien. En ja ben je dan een half uurtje eerder klaar dan ga je natuurlijk wel. Maar daar zou ik me echt niet druk om maken!

6. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier ook de brief gehad. Wist het al omdat ik gebeld had. Gisteren nog met mijn man overgehad die heeft zekerheid dat hij direct na de bevalling drie weken vrij is. Gaat het vandaag nog voor de zekerheid navragen. Dan vraag ik mijn moeder als eventuele achterwacht als we dadelijk nog hulp nodig hebben. Dan ga ik zelf maar aangeven dat ze niet meer als de minimale zorg hoeven te geven.

Maar weet iemand dan of ze dit alsnog verdeeld doen over ongeveer een week of dat je dan ook eventueel hele dagen direct na je bevalling krijgt tot aan de 24 uur? (als dat op dat moment mogenlijk is natuurlijk).

7. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    tijdens de kraamtijd zijn er nog 2 momenten waarop ze het aantal uren dat je krijgt kunnen aanpassen, afhankelijk van hoe het met jou gaat en hoe je bevalling is gegaan.

8. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    ik krijg kz van Naviva maar ik heb helemaal geen bericht gehad dat ik minder uren ga krijgen ofzo...
    Ik krijg nog gewoon de standaard 49 uur...

9. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    hier ook gisteren de brief gehad. Tja het is niet anders.

Ze verdelen die uren echt over 7-8 dagen. Je bevallingsuren tellen niet mee en de rest gaat dus over die dagen uitgesmeerd worden. Ga dus maar uit van 3 uur per dag.

10. susan99

susan99 Actief lid

Feb 1, 2008
    182
    0
    0
    getverderrie heb ook een brief gehad, en zo te lezen maakt het niks uit waar je verzekerd bent.

ik heb ook nagelezen dat het wettelijk minimaal aantal uren wat je krijgt 24 is dus ik denk niet dat ik er veel aan kan doen. ik krijg nog een intake dus ik ben wel van plan alles op te noemen waardoor ik meer uren krijg bv vorige keer heb ik pas na 3 maanden de baby aan de borst gekregen dus ik wil veel hulp! en een ukkie van 15 maanden dat nog niet loopt

11. renske

renske Actief lid

May 19, 2006
    311
    0
    0
    ben bang dat ze je niet meer uren geven omdat je nog een kleine hebt die niet loopt, ze zorgen alleen voor moeder en kind, daar hoort (helaas) je andere kindje niet bij.

Ik heb zelf ook een 17 maanden oude dreumes maar ze zeiden al dat je zelf moet zorgen dat die verzorgt word.

12. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    ben ik dan een van de weinigen die niks te horen krijgt?

13. mariss

mariss Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,587
    0
    0
    Liesje als je nog verder niets gehoord hebt zou ik idd even bellen.

Ik heb vandaag mijn intake gehad en inderdaad er worden hier (regio Groningen) gewoon veruit de meeste kinderen geboren in juli en augustus... wanneer ook uiteraard de kraamhulpen wel eens vakantie willen. Ze heeft gezegd dat het i.p geen probleem is mijn uren (59 geindiceerd) te krijgen, maar of het er maar 1 wordt is lastiger, ze proberen het wel en anders max 2 verschillende. Hier draaien ze ook zomer-rooster, dus ze beginnen om 8 uur al. Zodat ze 's middags ook nog wat kunnen... Krijg hier nog een bevestiging op schrift van, dus ben erg benieuwd.

14. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    misschien inderdaad wel verstandig om eens te bellen met Naviva
    Is wel makkelijk om te weten waar ik aan toe ben

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    ik lees net op de site van Naviva dat ze de garantie geven dat ze alle uren kz gaan leveren die afgesproken zijn...

16. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Er is een spoeddebat over geweest in de tweede kamer:

http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... _kraamzorg

Er zijn trouwens vele redenen waarom er te weinig kraamverzorgenden zijn. Dat ligt niet alleen aan de vakantieperiode. Wie meer wil weten:
    Tik maar eens 'kraamzorg' in op Google Nieuws. De afgelopen week barstte het van de nieuwsberichten over dit onderwerp.

17. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Ook hier bericht gehad van de Kraamvogel (voorheen Icare en nog wat anderen)

Ik heb recht op 49 uur ( en ben ook verzekerd voor 20 uur extra kraamzorg, dus 69 uur) maar ze garanderen maar 24 uur.

Ik heb begrepen dat ze halve dagen gaan komen, maar betekent dat ook dat ze dus pas 's middags kunnen komen? Juist 's ochtends heb je meer aan de kraamhulp, 's middags word je toch je bed ingestuurd.

Mooi zooitje dit

18. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,074
    2,220
    113
    Brabant
    voor mij nog een beetje vroeg, maar ik begreep dat het bij ons in de regio (omg eindhoven) ip geen probleem zal zijn, gelukkig maar!

Succes voor jullie allemaal! en het is toch van de zotte he?

19. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,843
    3,361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat zou inderdaad goed kunnen. Als ze 2 gezinnen op een dag moeten doen, dan moet 1 van beiden in de middag.

20. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik heb gister de brief gehad...minimaal 24 uur :confused: ipv 49.

Verzekering gebeld...mag het aanvullen met huishoudelijke hulp/thuiszorg (als het maar een geregistreerd bedr. is)

Share This Page