hoi renske, dit heb ik uit het landelijk protocol, je hebt recht op 24 uur maar er worden naar verschillende dingen gekeken bv hoe je gezinssituatie is, of je bv gaat geven of je kinderen onder de 4 hebt etc, dus vandaar dat ik dat op ga noemen. Ze gaan nu kijken wie er de meeste zorg nodig heeft dus ik ga alle dingen opnoemen die daar aan meewerken. baadt het niet dan schaadt het ook niet. de vorige keerh eb ik geen kraam zorg gehad dus ik ben ook "extreem onzeker" (is er ook 1)
Fijn he, maar niet heus, jullie allemaal dus ook die brief gekregen, hier dus ook. Recht op 49 uur, maar ik krijg nu door het tekort maar 3 uurtjes per dag. Ben echt blij dat mijn man dan vrij is. Het is gelukkig al mijn derde kindje dus vind het dan niet zo heel erg. maar kan me voorstellen dat als het je eerste kindje is en je man ook nog eens na die 2 dagen gaat werken dat het wel ff moeilijk is! Zo'n kraamhulp is toch een hele steun hoor! Heb ook nog steeds niets gehoord voor een intake-gesprek, wacht ook nog aantal weekjes..
chacha, wij kregen idd de kraamzorg de eerste dagen pas 's middags, en juist het opstarten op de dag is zo lastig als je net bevallen bent en ook nog een kleine hebt rondkruipen die nog niet kan lopen. Renske, tijdens mijn intake werd aangegeven dat ze dus wel rekening houden met een ander kindje (onder de 2 jaar) daar zorgen ze ook voor... normaal gesproken dan. Nu krijg je alleen mama en baby zorg. Je bent dus verplicht om hulp in te schakelen van familie, en ik ben blij dat mijn man zo lang thuis is geweest (heeft zorgverlof opgenomen en paar dagen vakantie). Moet er niet aan denken dat mijn schoonmoeder hier hele dagen was geweest, nee dank je!
Dat zou heel mooi zijn, ik belde de kraamzorg op om te vragen of ik extra uren kreeg omdat ik ook een kleintje heb rond lopen, maar tegen mij zei ze inderdaad alleen moeder en baby... Ik duim ook ook extra uren, zoals iedereen hier
Toen ik hoogzwanger was van mijn zoontje, was er ook een kraamhulp probleem. Ik had alleen mazzel dat ik 2 weken overtijd bevallen ben, zodat het uiteindelijk oktober is geworden en er wel voldoende kraamhulp was. Nu had ik toen begrepen dat als ze halve dagen zouden komen, dat ze de eerste helft 's ochtends kwamen, omdat je dan nog hulp nodig hebt met opfrissen de verzorging van de baby. De tweede helft zouden ze dan 's middags komen, zodat ze 's ochtends naar pas bevallen mama's konden.
Wij werken in de zomer ook vaak met 'halve zorg' Dus ipv de 49 maar 24 uur. Bij ons is het dan zo dat je eerst naar de jongste baby gaat. Dan kun je ze helpen met de dag opstarten enzo. Na een paar dagen is dit voor het gezin toch wat makkelijker en als er dan een gezin bijkomt zorg je weer dat je naar het jongste kindje gaat.
Hier helaas ook een brief gehad dat ik maar 3 tot 4 uur op een dag krijg en eventueel nog 2 uur huishoudelijke hulp via de thuiszorg. Hoop dat het een rustig maandje wordt hier in de buurt,en ik toch nog iets meer kraamhulp krijg. Vriendje heeft pas nieuw werk dus die kan waarschijnlijk ook geen week vrij krijgen.
Hier gelukkig gisteren bevestiging gekregen van mijn man zijn werk dat hij absoluut vanaf de bevalling drie weken thuis is. Das best een opluchting moet ik zeggen. Verder wacht ik nu maar het intake gesprek af op 17 juni.