Bijna geen melk --> toch afbouwen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zomaar, 1 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Met pijn in mijn hart ga ik toch de strijd opgeven dit keer uiteraard in belang van Noah. Vorige keer heb ik ook een topic gehad dat ik niet tot nauwelijks BV heb toen is het een betje gestabiliseerd maar nu wederom heb ik bijna geen BV meer 10 minuten kolfen= 15 ML.
    Noah groeit niet genoeg en is niet verzadigd na de bv (uiteraard want ik heb bijna niets :cry: )
    Nadat hij is geopereerd wou ik wel dat hij weer genoeg aan kon sterken en heb hem elke keer na de BV uit zekerheid toch een flesje gegeven NOU DAT GAAT ERIN hoor meer dan 100 ml drinkt hij dan nog snik snik dus nu ga ik maar helemaal over want hij huilt ook aan de borst (alleen de eerste voeding lijkt hij iets te krijgen en daarna word hij alleen maar boos)

Nu is mijn vraag mijn borsten voelen nooit vol aan ook niet als ik uren lang niet voed dat zal wel komen omdat ik bijna geen melk meer lijkt te hebben.... Moet ik dan toch afbouwen?

Liefs een verdrietige mama

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Heb je inmiddels al contact gehad met een lk om het aanhappen/drinken van je kindje te bekijken ? Of de mogelijkheid van Domperidom besproken met een lk ?

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lieve Zomaar,
    Jammer zeg dat het nu weer zo slecht loopt met de bv. Zo te zien aan je stukje heb je duidelijk besloten nu echt te stoppen met de bv. Jammer hoor, maarja, zoals je zelf schrijft, heb je het besloten in het belang van Noah en doet het pijn in je hart. Maar je mag toch ook echt wel trots zijn hoor! Je hebt hem bijna 3 maanden bv gegeven.

Nu over je vraag, als je bv echt zo snel terug loopt/ is terug gelopen. Zou ik denken dat je niet echt hoeft af te bouwen in de zin van elke dag een voeding minder. Misschien alleen kolven/aanleggen wanneer je voelt dat je borsten vol worden? Wel opletten natuurlijk dat je geen harde plekken oid krijgt.

Succes meid.
    Groetjes Bolbuikje.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat zijn idd goede tips mocht je toch nogmaals willen proberen om Noah aan de borst te houden.

5. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Met het aanhappen van Noah is niets mis meer... een kolf kan niet verkeerd aanhappen en krijgt er ook niets tot nauwelijks uit ;) De lk stond ook een beetje voor een raadsel omdat mijn "melkstroom" altijd na een paar seconde ophoud, zelfs met de neusspray komt er en toeschietreflex en stroomt het melk maar houd na hoogstens één minuut weer op. Dus vandaar dat Noah ook heel vaak loslaat en weer opnieuw aanhapt (als hij dat doet krijgt hij elke keer een klein beetje binnen) En de Domperidom zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten.. lees zoveel niet echt altijd even positieve dingen over het product (en dan nog maar te zweigen over het feit dat het eigenlijk niet eens voor de melkproductie op de markt gebracht is, hmmm weet niet heb daar niet zo een heel goed gevoel bij)

Zoals je ziet heb ik op dit moment echt het gevoel dat de opties op zijn en mijn kindje ernstige honger leed.... voor mezelf zeg ik wauw BV er is niks mooiers en het is zo intiem etc etc maar Noah kon zelfs niet eens slapen van de honger en nu nu ligt hij overdag gerust 4 uur achter elkaar heeeeerlijk te slapen (is me met BV nog nooooit gelukt helaas) en als ik kijk naar zijn groei en zo loopt hij echt achter op andere kindjes die ook bv krijgen. Hij is in ruim 2 en een halve maand 900 gram aangekomen alles in totaal dat is niet echt goed.....

6. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Heeft iemand dat oooooit eerder van iemand gehoord of meegemaakt dat de melktoevoer constant stopt en als je opnieuw start er weer EVEN melk komt om vervolgens weer te stoppen? ? ?

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Masseer je goed je borsten los voor het kolven, warme, doek erop, zodat de melkkanalen open staan?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, ik ontmoette in Australië bij een borstvoedingsbijeenkomst iemand die dat had. Zij heeft het opgelost met een borstvoedingshulpset, maar na een maand of 3 met die set ging het weer helemaal goed via de borst.

Deel Deze Pagina