Bijna geen melk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Dretjuh, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Zit nu inderdaad in de stress, wellicht dat het daarom extra terug loopt.

Ik moet nu dus grotendeels kunstvoeding geven, waar ik me ook nog eens behoorlijk schuldig over voel.

Krijg morgen een neusspray om het toeschietreflex op te wekken en schakel een lactactiekundige in!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan bel je het beste NU de Huisartsenpost voor een recept voor Syntocinon. Dat laat je melk toeschieten. En dat is beter dan je kind kunstvoeding geven.

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik zou ook bellen inderdaad, maar je moet je niet schuldig voelen over de kunstvoeding. Ik bedoel daarmee niet dat je het gewoon maar moet geven, en borstvoeding is natuurlijk beter, maar het is beter dan niets geven. Ik zou die neusspray halen, snel een lactatiekundige inschakelen en een andere kolf huren. Ik kolfde ook met de handkolf van avent maar die is gewoon echt niet geschikt om meerdere keren per dag mee te kolven. Ik kreeg daar ook geen toeschietreflex mee en hij houdt op langere termijn de productie niet in stand.

Hoe is het nu?

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    De neusspray krijgen ze vandaag pas binnen, dus moet nog ff een paar uurtjes wachten.

Verder ga ik dalijk nog even kijken voor een andere kolf

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    Weet iemand of de neusspray Oxytocine minder zou kunnen werken als je verkouden bent??

Ik krijg namelijk echt geen toeschietreflex..
    Helaas helpt het aanleggen ook niet, ik weet al wel waarom.

Als ik wel eens kolf dan duurt het 2 tot 3 minuten voordat er eindelijk melk uit komt.
    Met als gevolg een hysterisch kind omdat er maar niks uit komt.

Ik kolf nu gelukkig wel ietsjes meer, ipv 20 cc is dit nu 50 cc..
    maar Dani drinkt nu zo'n 16 cc, dus lang niet genoeg!

6. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi,

Wat vervelend dat het nog steeds niet goed loopt. Is het misschien een idee om eerst te kolven totdat je een tsr krijgt en dan je kindje aan te leggen? Ik heb er helaas geen ervaring mee, maar het lijkt mij dat je zo voorkomt dat je een hysterisch kindje (zoals je dat zelf noemt) aan de borst hebt.
    Super dat je je zo blijft inzetten!

Groetjes Mariska

7. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    als hij 160 cc drinkt, dan is 50 cc inderdaad niet genoeg. Het kan alleen allemaal niet in 1 dag weer op peil komen, dus relax.... Leg vaak aan, kolf tussendoor, en vertrouw op je lichaam dat het allemaal weer goed komt. Na het aanleggen en wisselvoeden voedt je bij met kunstvoeding waar nodig (maar éérst goed wisselvoeden dus) en dan komt het echt allemaal vanzelf goed!

8. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    Nou, mijn verkoudheid is al bijna weg, en sinds gisteren kolf ik nu zo'n 80CC....
    Als ik om de 2 uur dit kolf en Dani nu tussen de 4-5 uur komt is er nog geen probleem...

Ik zal inderdaad eens proberen om te wachten op het TSR en dan aanleggen zodat ongeduldje niet lang hoeft te wachten ;) haha

9. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Heeft de lactatiekundige je niet kunnen helpen?

Deel Deze Pagina