Hoi hoi, Vraagje, onze dochter is nu bijna 4 weken. Graag wil ik eens oefenen met beginnen met kolven en flesje drinken. Ook om mezelf af en toe ff wat rust te geven. Maar hoe begin il hier aan? Hoeveel geef je de eerste keer en wanneer? Kolf ik 1 kant zodat ze de andere kant evt nog kam leeg drinken? En als het lukt hoe vaak mag je dat per week doen? Iemand advies voor mij? Alvast bedankt! Groetjes Fabienne
hoi prima om te gaan oefenen! Heb je een kolf in huis? Dan kun je beginnen. Ook kun je eventueel met de hand kolven. Het is handig om tijdens of na de ochtendvoeding te kolven. Als je een elektrische kolf hebt kun je 1 borst geven en de andere kolven ( dit vergt wel enige oefening maar geeft uiteindelijk tijdsbesparing). In het begin kan het makkelijk zijn om na de ochtendvoeding te kolven. De eerste keer mag je echt blij zijn met 20-50 ml, bij sommige vrouwen gaat kolven makkelijk, bij anderen moeilijk. Je geeft in de fles eerst eens 50 ml( dan hoef je niet zoveel weg te gooien als het niet zo wil lukken), dan kan je kindje oefenen. het is voor je kind vaak makkelijker als je partner of iemand anders dan jij de fles geeft, in het begin kan het echt wennen zijn, maar sommige kinderen drinken de fles zo leeg. Je kindje mag gerust 120-150ml drinken. Je mag best elke dag oefenen, kijk maar wat je wilt. Succes en bij vragen hoor ik het graag weer. Mirjam
Hoi hoi, Sorry hoor ben ik weer. Onze dochter drinkt aan beide borsten ong 20 minuten. Maar bij het afkolven, kan ik dan ook beide kanten afkolven en gevenaan haar of is,het toch verstandiger om 1 borst te kolven en andere kant laten drinken ook voor geval dat ze de fles weigert? Wederom alvast bedankt, groetjes fabienne