hoi hoi, zoals de titel luidt wie wou na de zwangerschap verloskundige worden? Het lijkt mij een heel mooi beroep namelijk! Toen ik jong was moest ik er niet aan denken...... Maar nu vraag ik mezelf af of ik wel het juiste beroep heb gekozen volgens vl zijn het de hormonen Wat denken/vinden jullie?
Ik heb wel even gedacht ' wat een gaaf en bijzonder beroep' .. Maar ook een beroep met mindere kanten natuurlijk. Ik zit al in de zorg, maar deze studie zou me weer heel wat jaren studeren gaan kosten. En dat met een baby zie ik niet zitten.. Dus ik was er al snel vanaf om die studie kant op te gaan. Ach ik kan altijd nog gaan kramen,daar heb ik de papieren wel voor. Laat het bezinken, je kan altijd nog kijken of je het echt wat vind!
Ik heb het met kraamverzorgster, lijkt me geweldig. voor m'n zwangerschap vond ik dit al en toen onze kraamverzorgster over de vloer kwam werd dit alleen maar bevestigd. Over een paar maanden eens kijken wat m'n kansen en opties zijn, als het goed is hoef ik met mijn huidige diploma maar een paar maandjes naar school.
Ik herken het ook wel hoor. Niet zozeer dat ik zelf vk wil worden, maar ik heb wel een diep respect voor mijn vk en haar beroep gekregen. Ik vind het een prachtig beroep, maar zou die verantwoordelijkheid zelf niet aan durven. Alleen daarom al 'kijk' ik op tegen mijn vk. Ik zou wel daar in de praktijk willen werken, als... Ja, als wat eigenlijk?? Zullen toch ook wel hormonen zijn
Niet na mijn eerste bevalling maar een jaar of 2 na mijn tweede bevalling wel. Helaas zit het er voor mij niet in... het is gewoon too much in combinatie met verkeerde achtergrond, man met drukke baan, drie kinderen. Jammer want anders had ik het wel geweten.
Wat grappig zeg. Dit heb ik ook. Het lijkt me een prachtig beroep - maar ik ben realist genoeg om te weten dat er ook kanten aan zitten die mij er totaal ongeschikt voor maken. Ik zoek wel naar andere wegen om iets te kunnen doen rond zwangerschap en bevallen.... op een manier die beter bij mij past.
Ik wilde het al voor m'n zwangerschap maar volgens mij heb ik het toen niet gekozen omdat er een inloting is, toch?
Klopt er is een selectieprocedure. Maar waarom kies je er dan niet voor? Je kan altijd een poging wagen toch?
Haha ik had dat ook. Heb zelfs naar opleidingen gezocht en me bijna ingeschreven. Ook aan een bevriende verloskundige gevraagd of ik een dagje mee zou mogen lopen. T mocht nog ook. Niet gedaan overigens...
Ik wil het heel graag toen ik afgestudeerd was als doktersassistente. Helaas was er toen een strenge selectieprocedure waar ik met mijn mbo nooit doorheen zou komen. Docent heeft het zelfs nog voor mij en klasgenootje uitgezocht. Ik ben uiteindelijk praktijkondersteuner geworden. Werk dus ook volledig zelfstandig, eigen spreekuur etc, alleen heb de vervelende nachten niet. En is mijn populatie patiënten wat ouder... Als ik nu geen gezin had dat van mij afhankelijk was, dan wist ik het wel!
Grappig, ik had dat ook. Nu nog denk ik soms dat het wel leuk zou zijn. Of gewoon kraamhulp of opvoedster in een kdv.
Jep ik had/heb dat ook. Helaas is een fulltime studie van 4 jaar echt niet te combineren met mn gezinnetje. Dus nu begonnen aan een opleiding tot kraamverzorgende.. Wat me ook helemaal super lijkt!
Ik had juist het tegenovergestelde. Dacht vooral wat een baan. Natuurlijk prachtig alle babies maar het geeft zo'n rotzooi en je moet echt overal tegen kunnen. Van al die hormonale zwangere dames zou ik ook gek worden
Ja, ik dus ook. Maar ik had dat idee ook al toen ik klaar was met de havo. Maarja, toen was ik net een week 17 en ik vond (en vind nog steeds) dat dat wel echt een beroep is waar je wat levenservaring voor moet hebben. Dus toen ben ik hbo-v gaan doen. Maar na de geboorte van mijn eigen kinderen kwam die wens wel heel sterk weer naar boven. En hier hetzelfde verhaal als de meesten van jullie, een studie verloskunde is op dit moment gewoon echt niet te combineren met een jong gezin en financieel ook niet haalbaar. Maar inmiddels werk ik wel in de geboortezorg! Ben gaan kijken naar mogelijkheden die wel haalbaar waren, en heb vorig jaar de doula-opleiding gedaan. Inmiddels al een aantal begeleidingen (en dus ook bevallingen) gedaan en ik weet echt 100% zeker dat de geboortezorg het werk is dat ik wil blijven doen. Het begeleiden van bevallingen is nu ook erg pittig met een jong gezin, maar ik wil sowieso de begeleiding van zwangeren blijven doen. Wonderlijk en heel dankbaar werk!
Het is een heel mooi beroep, maar je moet wel flexibele opvang hebben voor jonge kinderen. Want je moet 24uur per dag beschikbaar zijn. Als je in een grotere praktijk werkt kan je het nog delen met andere collega's. Maar het is niet planbaar. En inderdaad een lange opleiding. Hier diploma kraamzorg, maar ben verder gaan leren als verpleegkundige. Ik vond de kraamzorg tijdens mijn stage toch niet alles. En het nadeel was dat ik in mijn stage bijna elk weekend aan het werk was. Je zit vaak 7 of 8 dagen in een gezin. Dus vaak het weekend of je doet niet de hele kraamperiode. Mijn wens was ook op de verlosafdeling, maar toen ik daar lag was ik blij dat ik er niet werk. Ze hebben soms amper tijd voor je, dat zeiden ze zelf ook.