Wie weet een originele manier om te vertellen dat je zwanger bent? Graag zou ik leuke ideeën van jullie horen voor bijvoorbeeld: ouders en goede vrienden, het nieuws te vertellen. Hoe lang hebben jullie gewacht met het te vertellen aan de omgeving? Groeten Jane
ik was s'middags met me moeder de stad in toen ik de test kocht hahaha dus s'avonds gelijk gebeld dat ik zwanger was... en ook vriendinnen wisten al dat ik over tijd was en zeiden al een week ofzo dat ik een test moest halen... maar leuke manier misschien leuk iets met liefste opa en oma erop ofzo... succes met het verzinnen... had er zelf ook wat beter over moeten denken hahaha maar kon niet wachten om het iedereen gelijk te vertellen...
Wij hebben het met 9 weken verteld aan ouders en schoonouders. Eerst mijn zusje tijdens een etentje. Ze kreeg van mij een armbandje (besteld via yoursurprise) met een bedeltje met daarop 'allerliefste tante'. Met een gedichtje op een kaartje erbij. Toen schoonmoeder. We hadden een taart gemaakt met blauwe en rose muisjes (soort bienenstich, heel makkelijk). Toen naar schoonzus. Hadden voor onze neefjes een knuffelooievaar gekocht bij prenatal (maar 4 euro) met een kaartje er aan ''hoera ik krijg een nichtje of een neefje''. Bij mijn ouders gaan we 1 x per week eten. Had eerst het grote opa en omaboek gekocht, maar daarna bedacht dat het ook wel leuk was om een kinderbordje met bestek op tafel te zetten en de reactie af te wachten.Moeder snapte t meteen. Bij vader (die later thuiskwam) duurde het veel langer... Bij 11 weken vertellen we het aan de rest (vriendinnen, familie en collega's) Vrijdag ga ik met mijn vriendinnen uit eten dus daarvoor zoek ik nog een leuke manier (zie ander topic) Vrienden komen zaterdag ivm verlate verjaardag van mijn man. Dan maak ik of nog zo'n taart (alleen nadeel dat ze niet allemaal tegelijk binnenkomen. Of ik maak rose en blauwe champagne of zet chocolade flikken met muisjes op tafel..... of hang het pakje dat ik al gekregen heb op in de kamer en kijk of het opvalt... Weet nog niet wat ik doe en ook zoek ik nog een idee voor colllega's dus lees hier nog even mee.
Wij gaan het volgend weekend aan mijn schoonouders vertellen. Ik ben dan ruim 9 weken. Mijn vriend was afgelopen maandweg voor zijn werk, vandaar dat zij het nog niet weten. Zijn twe zussen zijn ook zwanger, waarvan één heel pril, dus ik wil niet dat het lijkt alsof ik ze feliciteer met hun andere kleinkind zegmaar . Ik dacht een fotolijst met plekjes voor de echo's en die van ons er vast in doen?! Of is dat stom? Ik lees dus ook even mee!
Afgelopen zaterdag vierden wij mijn vaders 50ste verjaardag met de hele familie. Mijn moeder en ik hadden een taart besteld bij de Hema: 'Hoera, Eric wordt opa!' stond er in het midden. Eromheen zat een leuk kader in Abraham thema. Mijn tante las de tekst als eerst op en toen viel gelijk het kwartje. Was erg leuk!!
Zo vonden het heeeeel erg leuk en spannend! Na bijna 13 jaar weer een baby in de familie! Mijn oma wordt overgrootoma! Door de taart werd het echt een feestelijke verrassing voor iedereen! Ik vond het zelf ook helemaal leuk!
Ik vergeet je trouwens te feliciteren (als mijn kop niet vast zit dan verlies ik hem nog tijdens de zwangerschap!) Van harte!!!!!! Veel plezier met vertellen.
lees even mee.. Ben ook benieuwd of iemand ook iets leuks weet voor de tweede..vind de t shirtjes niet zo origineel ..met wat stoer ik word broer enzo..maar kom effe niet veel verder dan dat haha..
Laat (eet)borden maken of beschilder ze zelf. Zet er bijvoorbeeld een foto op van een echo of test of een leuke tekst. En nodig dan je ouders uit ( of wie je het ook wilt vertellen) voor een lekker etentje. Lijkt me geweldig om die hoofden te zien als ze hun bordje leeg hebben
Het ligt er wel aan wanneer je het wil vertellen, maar mocht je dit al snel willen doen dan zou je er pasen voor kunnen gebruiken. Organiseer een lekkere brunch en dan kun je het goede nieuws daar vast wel ergens in verwerken bv door: - Roze en blauwe muisjes + beschuit op tafel zetten - Eieren beschilderen met tekst per persoon (dus voor de ouders "jullie worden opa en oma" en voor de zus/broer "jullie worden tante/oom" etc) - Klein cadeautje voor iedereen kopen (een slabbertje, speentje, flesje etc) - Een zakje maken met blauwe/roze/witte eitjes met een leuk tekstje erbij. Of vullen met muisjes. - Paastakken versieren met roze en blauwe ballonnen of andere leuke babyspullen. Maar ja, dit alles is dus alleen als je pasen gaat vieren
Ik weet t al... Wij geven de opa's en oma's het boekje kleine pluis van nijntje. Daarin krijgt nijntje dus een broertje of zusje.. Leuk kadootje, en goed voor de eerste ter voorbereiding.. Nou succes met vertellen!
Hoi Wij hebben de echo laten afdrukken op een taart en die meegenomen naar mijn schoonvader. Je had die gezichten moeten zien toen ze de doos openmaakte haha. Groetjes Simone
Ik heb van die glazen onderzetters gekocht waar een foto in kan. (action) Mijn schoonouders hebben nu 3 kleinkinderen. In de eerste doe ik de oudste en dan op volgorde de rest. In de onderste een echo foto!
Wij hebben mijn ouders het laten vertellen door m'n nichtje van 2,5. Mijn schoonouders heb ik een boek gegeven, tenminste, m'n schoonmoeder: mam, je wordt oma (Carry Slee)
Hoi! Ik heb via internet twee sieradendoosjes besteld, bij de juwelier inpakpapier gevraagd, over twee zwangerschapstests heen gepinkeld en die mooi ingepakt. Ze snapten er eerst niets van, maar toen het kwartje eenmaal gevallen was waren ze helemaal in de zevende hemel!
Wij vertellen het met moederdag aan de ouders. Ik heb 2 rompers besteld met de tekst; papa+mama=ikke en dan echt de first born maat ini mini dus. Deze pak ik in samen met een doosje geboorte chocolade roze en blauw. Verder op greetz.nl een kaart gemaakt met de tekst; Gefeliciteerd jullie worden opa en oma! Ik zit nu nog in mama's buik en ben nog teer en klein,toch hoop ik hier medio december weg te zijn. Duimen jullie mee dat ik goed zal groeien?Dan kom ik in december met mijn flesje knoeien. Veel liefs...?? De echte tekst is iets langer/persoonlijker maar dan hebben jullie een idee.. Nog meer die met moederdag het nieuws gaan brengen??
De dag dat ik de test had gedaan heb ik gelijk na de test mn moeder gebeld met de mededeling dat ze gelijk naar mij toe moe moest komen. Mn moeder dacht natuurlijk dat er heel wat aan de hand was en stond ook met 10 min bij ons voor de deur, toen ze eenmaal binnen aan de koffie zat heb ik haar de test laten zien! Ze was hartstikke blij dat ik weer zwanger was maar was ook een beetje chagerijnig omdat ze dacht dat er heel wat aan de hand was . Voor anderen heb ik het anders duidelijk gemaakt, ik heb een shirtje gekocht met de tekst 'grote zus' (ik word grote zus hadden ze niet) en die mijn dochter aan gedaan elke keer als we bij iemand op visite gingen die het nog niet wist