zorgen om steken in de baarmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mriek, 13 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoi Mirjam,

    Ik ben nu 16 weken zwanger en heb sinds gisteren last van steken in de baarmoeder. Het zijn net speldeprikken die van binnenuit gegeven worden. Ik heb er niet continu last van, maar op sommige momenten krijg ik meerdere steken achter elkaar en andere momenten is er niets aan de hand. Het voelt niet als spieren en ik maak me er wel een beetje zorgen om, want het voelt alsof het niet hoort.

    Begin december heb ik bloedverlies (2weken) en krampen gehad en werd er gedacht aan een miskraam (kan ook zijn dat het een tweeling was). Ik denk niet dat dat er wat mee te maken heeft, maar daardoor maak ik me misschien wel wat sneller zorgen.

    Weet jij of die steken kwaad kunnen of misschien heel normaal zijn? Ik hoef pas over twee weken weer naar mijn eigen verloskundige en wilde nog niet te snel bellen.
    Ik hoop dat jij me ermee kunt helpen.

    Alvast bedankt,

    Mriek
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Mriek,

    de kans dat dit met een miskraam heeft te maken is erg klein, dan heb je over het algemeen krampen plus bloedverlies en geen steken. Je bent de miskraamperiode ook eigenlijk al voorbij. Als je een echo hebt gehad bij ongeveer 12 weken waarop alles goed was, is dit zo goed als uit te sluiten.
    Het kunnen een paar dingen zijn. Je baarmoeder groeit en daarbij hoort bandenpijn. Dit kun je ervaren als stekende pijn. De pijn is dan gelokaliseerd in de onderbuik links en rechts iets boven je liezen. Dit is totaal onschuldig.
    Verder zou het een blaasontsteking kunnen zijn. In de zwangerschap ben je veel gevoeliger voor blaasontsteking. Soms heb je helemaal geen klachten, soms buikpijn en pijn bij plassen. Als je ooit wel eens een blaasontsteking hebt gehad zou ik zeker even een potje urine naar de huisarts brengen. Die kijkt het zo na en geeft je indien nodig een antibioticakuur. Veel (water) drinken is sowieso goed, en ook vitamine C, met name van cranberry(sap) helpt tegen blaasonstekingen. Bij twijfel of aanhoudende klachten, aarzel niet en bel je eigen verloskundige.

    Mirjam
     
  3. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoi Mirjam,

    Bedankt voor je snelle reactie. Het lijkt me dan bandenpijn, omdat ik het iedere keer aan de linker- of rechterkant onder in de buik heb op dezelfde plek.
    Blaasontsteking heb ik wel eens gehad, maar ik heb geen pijn bij het plassen en dit voelde ook altijd heel anders.
    Voorlopig houd ik het dus maar op bandenpijn.

    Hartstikke bedankt voor je reactie. Ik ben nu wel weer gerustgesteld.

    Mriek
     

Deel Deze Pagina