Hallo allemaal ! Ik ben nieuw op deze pagina en reageer op deze topic omdat ook ik zooooo ongerust ben. Ik ben gelukkige moeder van 2 gezonde kinderen. Beide zwangerschappen zwanger geworden met hulp. Bij de eerste met Chlomid en bij de 2de zelfs puregon en prygnill (?) moeten prikken. Daarna geen anticonceptie meer gebruikt. Ik heb het PCO syndroom en eerdere ervaringen leren dat ik nou eenmaal zonder hulp niet zwanger kan worden. Toen ik in augustus mijn laatste menstruatie had gehad, ben ik in november i.o.m. mijn huisarts "ongesteld" geworden met Primolut. Dit is een nep ongesteldheid. Dit medicijn zorgt niet voor een eisprong maar maakt wel je baarmoederschoon. In December (toen mijn jongste 8 maanden was,) was ik continue misselijk en had ik veel last van maagzuur. Na renies te hebben geprobeerd bleef het aanhouden en heb een afspraak gemaakt met de huisarts. Daar natuurlijk de vraag of ik een eventuele zwangerschap 100% kon uitsluiten. Ik had thuis nog een test liggen en deed voor de zekerheid ff snel een test. SCHRIK VAN MIJN LEVEN ! 2 STREEPJES ! Gelijk nog een test gehaald, zo'n dure die een indicatie weergeeft van hoe lang je zwanger ben. Deze test was ook weer positief en gaf aan dat ik langer dan 5 weken zwanger was. 2 weken terug een termijn echo laten maken. (Een buitenwaardse) En ja hoor, echt waar! Hartstikke zwanger !Het hartje zien kloppen. De echoscopiste gokte op 5-6 weken zwangerschap en moet as maandag terug komen voor een 2de echo om de echte duur te kunnen vaststellen. Ik heb nu al een week totaal geen klachten meer.... Terwijl ik bij de oudste 2, 13 weken lang beroerd was. Ik hou het niet meer van de spanning ! En juist nu hoor ik heel veel miskraam verhalen in mijn omgeving. Ook omdat ik die nep-ongesteldheid tussen door heb gehad. Het is toch zo dat het baarmoederslijmvlies in de cyclus een bedje opbouwd waardoor het eitje kan innestellen ? Ik had dus geen bedje... Wat als ik al zwanger was toen ik het middel gebruikte. De huisarts zegt dat het geen kwaad kan, maar er staat toch niet voor nix op dat het niet gebruikt mag worden bij zwangerschap. Sorry voor het lange verhaal ! We hebben het naast aan onze ouders nog aan niemand verteld dus kan nergens mn ei kwijt, ben zooooo bang voor de echo maandag....
bij mij begon de misselijkheid met een week of zeven. en dan echt dag en nacht! ben nu 9 wkn en is nu stuk minder. wel vlagen. mn borsten doen ook niet meer pijn. dus maak me steeds druk! heb ook dagen dat ik me echt niet zwanger voel! heb over anderhalve week pas een echo! ik heb een MA gehad vorige keer, dus de schrik zit er goed in. ik kan pas genieten als ik een goede echo heb gehad...
Mijn vorige zwangerschap, toen ik zwanger was van mijn zoontje*, heb ik helemaal nergens last van gehad, ik voelde me niet anders dan anders. Terwijl ik bij mijn oudste dochter heel duidelijk voelde dat ik zwanger was. Het heeft me de hele zwangerschap een ongerust gevoel gegeven, ik was ervan overtuigd dat er iets mis was met mijn kind. Mijn gevoel klopte: mijn zoon * had trisomie 18. De zwangerschap is afgebroken bij 22+3 wkn . Over het algemeen hoeft het ontbreken van kwaaltjes niet te betekenen dat het mis is. Maar het kan dus wel.....
Ik heb ook bijna nergens last van, alleen gevoelige borsten. Het maakt me ook zo onzeker. Ik ben totaal niet misselijk. Misschien komt het nog
hoooi, hier nog zo'n onzekere. ik was vooral veel misselijk de hele dage door, nu al twee dagen niet meer. Ook het 15 keer per dag naar het toilet gaan is nu ineens een stuk minder geworden. zucht, onzekere ben ik ook. Nog wel heel zere borsten en een onwijze darmenbuik. 14 feb heb ik me eerste echo. spannend al die onzekerheid... Zo, moest ik even kwijt
Hi, Ik wil graag ook even meeschrijven, ben dmv een icsi tp nu zwanger geraakt. Precies 2 weken geleden was de tp en ik ben nu bijna 5 weken zwanger. De dagen na de tp had ik last van m'n borsten, maar verder niets. Na anderhalve week had ik geen last meer van m'n borsten en ik voelde me dus ook helemaal niet zwanger. Vorige week vrijdag bloedtest en ik had 43 eenheden HCG in m'n lichaam, dus wél zwanger! Maar het enige symptoom wat ik nu heb is af en toe wat krampen in m'n buik, gisteravond ook behoorlijk (soort spierpijngevoel zeg maar). En ik had gisteravond ook wat oranje waterig verlies ... ben dus nu best wel bang dat het weer mis aan het gaan is. Heeft iemand anders dit ook gehad in de 4e week? En dat spierpijngevoel in je buik ... herkennen jullie dat ook wel een beetje? Maandag weer bloed prikken en dan hopelijk n positieve duidelijkheid over de zwangerschap.
Tot nu toe eigenlijk nergens last van. Alleen heel erg moe! en de gespannen borsten beginnen een beetje te komen. Maar gelukkig niet misselijk. Hopelijk blijft dat zo, we zullen zien.
En hier nog zo'n onzekere! Ik heb ook bijna geen klachten. Ik had gevoelige tepels maar zelfs daar is bijna niets meer aan te voelen. Het is echt verschrikkelijk he? Ik zit steeds maar in mijn borsten te prikken om te checken of ze pijn doen, herkenbaar? Ik hoop voor ons allemaal dat onze echo's gewoon helemaal goed zijn!
Hier nog een met weinig kwalen. Tenminste op wat rare eetpatronen na. Maar de misselijkheid is verdwenen en de borsten zijn minder gespannen dan een aantal dagen geleden.. Op zich niks om over te klagen. Maar je gaat toch nadenken..
Sparkling, dat doe ik ook steeds en ik dacht vandaag weer wat te voelen... Maar zoals t was vlak naar de terugplaatsing van t embryo is t nog lang niet. Wanneer heb jij de eerste echo? Annie167, herkenbaar; dat nadenken ... Wanneer heb jij de eerste echo? Lisa1, bij jou nu dus pas gevoelige borsten. Dat moet n goed teken zijn. Hopelijk komt t bij mij in week 6 ook weer terug, dat is volgende week!
Hallo Allemaal, fijn om te lezen dat meer mensen hebben dat ze niets of niet zoveel merken. Ook ik merk niet zo veel. Juist wat minder eetlust ben al een kilo kwijt in een week. Probeer dus nu zo gezond mogelijk te eten. En last van gespannen borsten. Ook merk ik dat ik als ik de drukke dag heb gehad op mijn werk ik erg moe ben. Maar verder geen bijzonderheden. Maar dat kan nog komen begrijp is.
He meiden, Ik lees dat er veel meiden zijn die nergens last van hebben..Hier nog 1.. haha ik heb alleen gespannen borsten en ze zijn een cupmaat groter maar verder voel ik me super. Mijn moeder en mijn zusje voelde zich tijdens hun zwangerschap beter dan ooit.. dus wie weet zit 't in de gene.. 6 februari echo, spannend!!
Ja grappig heh dat we elkaar overal tegen komen haha..Ik ben nog steeds niet echt misselijk en nu precies 7 weken zwanger. wel vanaf eind van de middag bijna elke dag zere borsten. Dat is niet echt vervelend. Alleen wel als je broertje je een hele dikke knuffel geeft en nog niet weet dat je zwanger bent haha..Ik riep auw natuurlijk en hij keek echt op van : huh wat doe ik dan?? Hij vroeg gelukkig niet verder haha..En de andere kwaaltjes die ik heb is afscheiding en af en toe humeurswisselingen:S..verder nergens last van
fijn topic! Ik heb pas net positief getest. Ruim over tijd, omdat ik altijd dacht dat ik vast wel enorm zere borsten zou hebben, misselijk zou zijn, moe zou zijn - kortom vanalles zou voelen. Maar nee dus. Nu zit ik dus nog behoorlijk aan het begin, dus er kan nog vanalles veranderen. Maar toch. Denk weleens dat vrouwen zichzelf en elkaar gek maken met al die lijstjes van dingen die ze zouden moeten voelen. Hoop dat het bij iedereen goed gaat en blijft gaan!
ik ben vandaag precies 5 weken en heb ook nog helemaal nergens last van word hier best onzeker door en vind het allemaal nog onwerkelijk was erg blij toen ik positief testte maar dat blije gevoel is nu omgeslagen naar onzekerheid
ik had er tot 6 weken ook niet veel last van.. nu begint het steeds meer; moe, misselijk, emotioneel, weinig eten lusten, hoofdpijn, nergens zin in.. het hoor er allemaal bij we kunnen alleen maar hopen dat we ons snel beter zullen voelen.. en vooral toch blijven genieten
Hier ook geen klachten. Beetje sneller moe, af en toe een steekje hier en daar, maar verder kiplekker (op verkoudheid na dan!) En in mijn vorige zwangerschap had ik ook geen klachten. Ben ook nog maar 4 weekjes (kan iets langer zijn..) Nu heb ik veel mee gelezen bij een aantal clubjes op ZP en daar waren een aantal dames die een vmk kregen, heel naar dus. Maar daardoor ben ik nu huiveriger dat er wat mis kan gaan. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik daar helemaal niet (echt) bij stil gestaan eigenlijk! Zal blij zijn als ik bij de Vk ben geweest! Maar dat duurt nog 4 weken......
hoi hoi, maak je geen zorgen ik heb 3 kids en heb me bij alle 3 de zwangerschappen kiplekker gevoeld geen kwaaltjes niks......alleen later in de zwangerschap af en toe bandenpijn meer niet.
Ik heb ook niet veel last van kwalen hoor. Alleen vermoeider dan normaal en zere borsten. Ben nu over de 8 weken en in totaal 3 keer gehad dat ik over moest geven. Toen dacht ik yes nu begint het maar na 3x niet meer misselijk geweest. Gelukkig ook al een echo gehad waar op je zag dat het hartje klopte. Hiervoor maakte ik mezelf toch wel een beetje druk omdat je toch hoort dat heel veel vrouwen toch last hebben van veel misselijk zijn en overgeven en allerlei andere kwalen.
je hoeft niet misselijk te worden hoor ik wachtte daar ook op bij mij zwangerschappen maar ben niet 1 dag misselijk geweest, het is dat mijn buik groeide anders wist ik niet eens dat ik zwanger was.