benauwd/ pijn boven in buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Janneke21, 28 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Toch nog even een onzeker vraagje van mij :)
    Mijn buik is aan de bovenkant opgezet, mijn bh zit er helemaal strak tegenaan en ik heb het er zelfs een beetje benauwd door.
    Kan dit al met 5-6 weken? Het zoú kunnen dat ik langer zwanger ben, krijg je dit dan wel?
    Ik heb verder nog niet echt heel erg een buik (nou ja niet veel erger dan normaal) k ben niet echt heel slank, dus had altijd al een buikje, zou het daardoor komen? Ik zie gewoon dat de vorm van mn buik verandert van een buikje onderaan naar een buik van boven tot onder :p
    Kan iemand mij even geruststellen? :)
    Oh en ik voelde net allemaal 'schopjes' maar dat zullen wel kronkelingen van darmen zijn denk ik.
    Kunnen jullie trouwens tijdens de zwangerschap ongeveer dezelfde bh-maat houden? ik bedoel dan vooral de omvang onderaan.
    Ik heb bijvoorbeeld 75C, maar ik denk dat een 80C mij op het moment beter zou zitten, wordt het daar ook dikker?
    Pfff en ik kan amper bukken af en toe door dat benauwde gevoel boven in mn buik.. dit kan toch nog helemaal niet!
    Ik hoef van de week pas nog een keer naar de huisarts en dan zal ik pas over een paar weken mijn eerste afspraak bij de verloskundige enzo krijgen. Is dit iets om toch al wel aan de huisarts te vermelden? Of is het heel normaal dat je buik gewoon opgezetter wordt enzo?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zou het zo niet weten..
    dat je huik at opzet, is normaal, maar volgens mij meer onderaan: bij je darmen.
    Zou misschien kunnen dat alles wat in de verdrukking zit, dat het daardoor komt, maar weet het eigenlijk niet...
    OPf je dezelfde omvangsmaat kan houden qua bh? Ik wel, maar ben dan ook nauwelijks aangekomen, (3 kilo tot nu toe). Maar als je erg aan gaat komen, kan ik me voorstellen dat daar ook extra vet gaat zitten en je dus groter uitkomt... Is toch afwachten: bij sommige vrouwen groeien de borsten uberhaupt niet en die dragen de hele zwangerschap dezelfde bh's. Bij mij is de boel al 3 cups gegroeid, wel zelfde omvang gehouden, maatr dus 3 cups groter... Tja, afwachten maar hoe het bij jou werkt en dan maar weer passen in de lingeriezaak...

Die 'schopjes' zijn idd je darmen, dus blijkbaar zijn die aardig aan de rommel al bij jou. Zou kunnen dat je benauwdheid daar wat van komt. De baby kun je nog niet voelen: die heeft uberhaupt nog geen beentjes nu, ;)
    Maar mogelijk heb je ook wat last van maagzuur? Kan ook een benauwd gevoel geven... Je zou eens kunnen kijken of een rennie verlichting geeft... (kun je namelijk gewoon slikken tijdens zwangerschap).

3. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    hoi

het benauwde kan misschien te maken hebben met het feit dat je hart harder moet pompen om het bloed te laten stromen.. soms kun je ook hartkloppingen krijgen of duizeligheid enz.. dat zijn normale dingen.. maar wel met mate natuurlijk..

en het kan idd zo zijn dat je darmen erg opgezet zijn.. daarom krijgen weel dames ook al een buikje heel vroeg of zitten de broeken strak..

als het heel erg word zou ik gewoon even de dok of een vk bellen en lekker ruim zittende spullen aantrekken

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Tja zelfs mensen die mij al langer kennen en weten dat ik normaal een buikje heb vragen zich al af of ik zwanger ben.. Ik vind het al zo snel..
    en maagzuur denk ik niet, want ik ben niet misselijk of wat dan ook. Ik heb alleen niet echt veel trek in snoepen, maar alleen in gezonde dingen.. denk dat dit meer psychisch is omdat ik wil dat mijn kindje gezond groeit :)
    Thnx voor de reacties, en inderdaad ik dacht dat je het in het begin toch allemaal meer beneden in je buik zou moeten voelen.
    Ik begin gewoon steeds meer te twijfelen of ik niet langer zwanger ben, alleen ik heb ruim een week geleden een test gedaan en die was nog negatief, daarom ga ik er niet vanuit dat ik veel verder dan 5 weken kan zijn.
    Nou ja binnenkort toch maar even allemaal na vragen bij de huisarts.. misschien kan ik al eerder naar de verloskundige ofzo voor de zekerheid?

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Ja dat met mn hart enzo klopt misschien ook wel aardig, als ik een trapje oploop dan gaat mijn hart al aardig tekeer, mijn conditie is ook in een paar weken echt nog slechter geworden. Al dacht ik dat het niet slechter kon :)

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn buik was ook al heel snel aan de bovenkant opgezet, vlak onder mijn middenrif. En ik heb het daar ook wel eens benauwd door. In de ochtend is mijn buik nog redelijk plat, maar tegen de avond is hij superdik, alsof ik al 5 maanden zwanger ben. 's Nachts slinkt het dan weer, heel raar. Ik weet ook niet wat het is, maar ik heb ergens gelezen dat je ingewanden nu allemaal opzij worden gedrukt door je groeiende baarmoeder, en dat het o.a. daardoor allemaal wat gaat opzwellen. Alleen zal dit bij de een meer zichtbaar zijn dan bij de ander. Het is in ieder geval niet iets om je druk om te maken lijkt mij. Alleen die kortademigheid lijkt me wel iets om in de gaten te houden.

7. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Ik heb eigenlijk hetzelfde wat buik betreft, bij mij zijn het m'n maag en darmen die omhoog komen. Ik heb er behoorlijk last van, erg veel darm/maagkramp en lucht. Lig er 's nachts ook echt wakker van. Was bij nr 1 net zo, daardoor wist ik ook dat ik zwanger was. Hoort erbij blijkbaar, k zou me er maar niet druk om maken.

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Ik ben al een heel stuk gerustgesteld, ik voel me af en toe nu al een aansteller :p
    Ik heb vandaag al gewoon lekker een zwangerschapsbroek gekocht, wat een opluchting zeg! Ik hoop dat ik snel weet hoever ik precies ben, want twijfel er steeds meer aan. Mijn moeder maakt al als grapje dat ik straks al 5 maanden ver ben ofzo :p Ja lekker, we moeten eerst toch echt nog een groter huis zoeken en alles regelen.. en pfff.. ach het zal wel meevallen :)

Deel Deze Pagina