Bijna gestikt

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Minyaweth, Dec 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Wat had ik vanmiddag de schrik van mijn leven!
    Vigo zat lekker van zijn koekje te smullen totdat hij zich opeens verslikte.
    hij hoeste en kokhalste een paar keer, zoals hij wel vaker doet.
    Het koekje kwam vanuit zijn keeltje weer in zijn mond terecht, en net op het moment dat ik het (best wel grote stuk) koekje uit zijn mondje wilde halen, slikte hij het hele stuk ineens door :confused:
    Het gevolg was dus dat het stukje vast in zijn keel kwam te zitten.
    Vigo liep helemaal rood aan, en de traantjes sprongen hem in zijn oogjes.
    Hij deed zo zijn best om het koekje weer uit zijn keel te laten verdwijnen maar het lukte maar niet. Mijn moeder pakte hem toen snel op en legde hem iets over haar schouder met zijn hoofdje omlaag gericht. Haar vriend klopte toen op zijn rug zodat het stuk koek uit zijn keel zou kunnen schieten. Dit werkte niet. Intussen was Vigo al iets blauw aangelopen :cry: Ik raakte al lichtelijk in paniek, en herinnerde mij ineens mijn EHBO-lessen weer!
    ik greep Vigo van mijn moeders schouder, en legde hem met zijn buik op mijn arm, hoofd omlaag en toen begon ik met kloppen tussen zijn schouderbladen. Dit werkte ook al niet. Vigo werd steeds benauwder en benauwder en begon heel hard te spartelen.
    Uit paniek heb ik hem toen flink heen en weer geschud en hem nog eens opnieuw op zijn buik op mijn arm gelegt.
    Dit keer sloeg ik best een paar keer flink hard tussen zijn schouderbladen.
    Gelukkig viel toen het stuk koek op de grond en Vigo nam een hele grote hap lucht! :cry:
    Het heeft al met al zeker zo'n 50 seconden geduurd, wat toch best lang is...

Ik ben nog nooit zo bang geweest in mijn hele leven!

Moest het even van me afschrijven hoor. Heb de hele middag nog nageshaked...

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

jeetje meis, wat moet jij geschrokken zijn. dat is echt de grootste nachtmerrie. wat goed dat je je EHBO lessen nog herinnerde...!

Dano stikte laatst in een stukje banaan. ik schrok me dood, heb het met mijn vinger uit zijn keel kunnen trekken, was niet zo erg als bij Vigo, maar je schrikt je kapot he.

3. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    pfff wat schrikken lijkt me dat.. Gelukkig is alles goed afgelopen!

4. jessicad

jessicad Actief lid

Nov 2, 2006
    344
    0
    0
    Zo meid, wat zul jij geschrokken zijn. Wat goed dat je d EHBO nog kon herinneren en dat het werkte.
    Kan me voorstellen dat je nog zit na te shaken.

Dikke knuffel voor jou en Vigo.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,857
    113
    Kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent, vreselijk!

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,815
    113
    jeetje! Dat is echt heel erg schrikken zeg. Ontzettend goed van je dat je zo gehandeld hebt.

7. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bha meid wat naar, maar je hebt goed gehandeld.
    Je bent een supermoeder.
    Arme Vigo, ik zou me ook wezenloos schrikken!

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Nou wat een schrik zeg... pff ik kan me voorstellen dat je het even kwijt moest.

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Dikke knuffel voor jullie beiden.

9. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    Owww meisss! Wat knap van je dat je je in zo'n situatie weer wat kan herinneren!
    Wauw supermama!

Kom lekker bij! Nu is het misschien beetje laat maar knuffel Vigo maar lekker! Dan geef ik jou een dikke knuffel voor de schrik!

((( KUS )))

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Jeetje heftig zeg!
    gelukkig is het goed afgelopen door goed te handelen!

Knuffel voor jullie bijde

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Wat een lieve woorden allemaal! Dank jullie wel :oops:
    Ik ben ook erg blij dat mijn EHBO zo weer omhoog kwam springen. Anders had ik denk ik niet geweten wat te moeten doen.
    Ik heb Vigo vanaf dat moment helemaal kapot geknuffeld :) Ik overdrijf niet snel en graag, maar ik weet zeker dat als het ons niet was gelukt om dat stuk koek uit zijn keel te krijgen dat hij er nu niet meer was geweest... dan was hij gewoon echt gestikt.

Thank God voor die EHBO-lessen!

Gelukkig was hij het snel weer vergeten. 5 minuten later wou hij alweer op de grond spelen :) Nu ligt het kereltje lekker te slapen en als ik straks naar bed ga, ga ik nog even bij hem kijken en hem een extra dikke kus geven.

12. vosje

vosje Actief lid

Jan 25, 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    Dat was wel schrikken zeg.
    Het zal nu ook wel een beetje eng zijn, als je hem weer een koekje wil geven.
    Wout had het een tijdje geleden met een stukje appel. Ik heb hem toen over mijn schoot gelegd, met zijn hoofd naar beneden, en tikken op zijn rug gegeven. Gelukkig kwam het stukje appel met een boer mee naar buiten.
    Maar 50 sec is wel erg lang om zonder lucht te zitten.
    Geef hem van mij ook een knuffeltje en je zelf een schouder klopje. :D

13. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Jee, wat een schrik.....Ik krijg het al benauwd als ik je verhaal lees! Goed zeg, dat je toch nog wist hoe je moest handelen!

14. Mama26

Mama26 Bekend lid

Oct 29, 2007
    786
    0
    0
    Jeetje...wat erg. Ik zou me geen raad weten. Je hebt het super gedaan! Knuffel..

15. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

jeetje wat verschrikkelijk, ik kan wel begrijpen dat je erg geschrokken bent.

16. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    vreselijk om dit mee te maken! ik ben zelf als kind bijna gestikt in een muntdropje, dat vergeet ik nooit meer! mijn moeder heeft toen haar vinger in mijn keel gestoken en toen ging ik kokhalzen en kwam het dropje eruit!
    ik hoop dat je kleintje wat bekomen is van de schrik en jullie natuurlijk ook!

17. Female

Female Niet meer actief

O wat erg! Ik kan me voorstellen dat je helemaal in paniek raakt. Je eigen knulletje :cry: . Gelukkig is alles goed afgelopen... Voel je je nu weer wat beter?

18. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    pff meis das wel schrikken. Gelukkig dat je dan toch aan die lessen denkt.
    Ik dek dat ieder moeder in paniek raakt.

Liefs Fleur

19. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    jeetje das schrikken zeg....!
    Gelukkig wist je goed wat je moest doen...!
    -hug- voor jullie alle2!

20. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

Wij zijn de schrik weer te boven gelukkig!
    Vanmorgen toen ik hem zijn flesje gaf, keek hij mij zo lief en tevreden aan met zijn grote blauwe ogen, dat ik me dubbel en dwars besefte hoeveel we van geluk mogen spreken. Ik werd even overspoeld met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel liefde :)
    Heb hem vanmorgen ook weer extra veel en stevig geknuffeld.

Van zo'n moment als gister krijg je toch wel even een knal voor je kop zeg :confused: Maar gelukkig is alles goed afgelopen :D

Share This Page