bijna half jaar en nog 5x180+6

Discussion in 'Flesvoeding' started by Willes, Jul 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Willes

Willes Fanatiek lid

Nov 14, 2006
    1,127
    70
    48
    Hallo, onze jongste is nu bijna een half jaar en drinkt nog 5 flessen van 180. Hij krijgt nu ook 's ochtends fruit en 's avonds groente. Nu wil ik daarom binnenkort overstappen op de nr. 2 voeding, maar ik lees overal dat ze daar maar 4 flessen van 180+6 van mogen. Maar hij wordt nu nog echt tussen 22.00 en 23.00u wakker voor zijn laatste fles. Dus ik denk dat hij het nog wel nodig zal hebben. Is het echt zo erg om daar nog 5 flessen van te geven? (Hij drinkt overigens frisopep)

2. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Het is niet erg om langer de nummer 1 voeding te gebruiken dan 6 maanden. De max van opvolgmelk aan schepjes is 24.

Hoelang zijn jullie nu begonnen met bijvoeding? En hoeveel krijgt hij ervan?

3. Willes

Willes Fanatiek lid

Nov 14, 2006
    1,127
    70
    48
    We zijn nu ongeveer sinds 2 weken serieus bezig met hapjes. Hij krijgt zo ongeveer een half stuk fruit en ongeveer 75 gram groenten. Ik merk wel dat hij steeds een beetje meer wil.

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Niet zo heel veel dus ;). Rustig opbouwen die bijvoeding. Dan vervalt vanzelf die vijfde fles.

5. Samvs86

Samvs86 Actief lid

Sep 19, 2011
    430
    0
    0
    Komt wel! Onze kleine is ook bijna een half jaar en pas een paar dagen op 4 flessen. Eet nu ook net 2x fruit/groente per dag. Denk zon 200 gram totaal. Laat straks vanzelf een voeding weg, vaak op het moment dat je denkt: hoe moet ik dat toch gaan doen? Dat is hier tenminste het geval ;)

6. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    2,165
    178
    63
    Heb pas op de site van Friso of Nutrilon nog zien staan dat ze ook best nog 5 flessen mogen, alleen dan geen 180+6

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,743
    3
    38
    Ik ben ook met 6 maanden overgestapt naar nr2 en van 5 naar 4 flessen. Had niet verwacht dat ze dat zou willen, want ze moest en zou die 5 flessen, maar het ging toch meteen goed. Nr. 2 is wat zwaarder, ze zitten er wat voller van. En misschien kan je de avondfles met Rijstebloem doen, of doe je dat al? En fruit en groente kan je ook steeds meer geven (1 stuks fruit en 100 gram groente/aardappelen). Heeft hier goed geholpen!

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Opvolgmelk valt wat zwaarder dan de nr 1 melk. Ik zou van de nr 2 (opvolgmelk dus) echt geen 5 flessen geven, dan zit je structureel over de max en dat is niet de bedoeling.

Je mag nr 1 langer geven, is niet erg. Je kan eerst een goed schema inbouwen met 4 flessen en bijvoeding (zoals groente en fruithapje) en daarna overstappen.

9. Willes

Willes Fanatiek lid

Nov 14, 2006
    1,127
    70
    48
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat we eerst inderdaad de fruit-en groentehapjes wat verder op moeten gaan voeren en kijken of hij met de nr 1 naar 4 flessen kan. We doen ook nog geen rijstebloem in de fles voor het slapengaan, dus dat zou misschien ook wel helpen.

Groetjes, willes

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Zou geen rijstebloempap geven maar dan 6+ maanden pap.
    Rijstebloempap kan enorm verstoppen.(hoeft niet natuurlijk)

11. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Misschien roep ik iets heel raars hoor, fluit me dan gerust terug :)

4x voeding twee geven en mocht hij de vijfde fles willen dan voeding 1

En mijn ervaring is dat het over een week er heel anders kan uitzien. Fles laten vallen, nacht fles willen.

Share This Page