Overstappen van standaard naar forte

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mam1991, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hallo dames,

omdat meneer de laatste tijd wel om erg veel voeding vraagt heb ik zojuist bij de Kruidvat een pak forte mee genomen.

Hij is nu 7 weken oud en schat zijn gewicht tussen de 5 en 5,5 kilo.
    Op dit moment krijgt hij 6x150ml, en probeer ik 4 uur tussen de voedingen te houden overdag, maar meestal begint hij bij 3/3,5 uur weer te komen dus ben ik continue aan het rekken om er voor te zorgen dat hij onder die liter blijft.
    Had hem eerst op 7x120ml maar dan begon hij zodra zijn fles leeg was te huilen omdat hij meer wouw hebben, de speen accepteerde hij dan niet!

Hoe kan ik nu het beste gaan overstappen?
    Ik heb gister de Kruidvat standaard aangebroken.

2. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Er wordt geadviseerd om gefaseerd over te stappen. Bijvoorbeeld eerste fles 4 schepjes oude voeding 1 schepje nieuwe voeding. En dat steeds verder uitbouwen.
    Onze oude voeding was bijna op toen ik bedacht dat wij overgingen op forte. Onze zoon heeft toen 1 x half om half gehad en is daarna overgegaan op forte. Hij had weinig last van krampjes dus dat durfde ik wel aan. Het werkte meteen! Hij kwam toen on de 4 uur ipv 3 uur. Succes ermee

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Rekken zou ik nooit doen. Het is voor een baby enorm verwarrend als hij niet te eten krijgt terwijl hij gewoon honger heeft. Ik zou proberen of, als hij na 3 uur weer komt, hij genoegen neemt met iets minder. Als je hem zelf laat regelen is het onwaarschijnlijk dat hij over de max gaat. Jij en ik hebben ook niet standaard om de 4 uur evenveel honger. Voor hem is dat net zo. Misschien drinkt hij in de ochtend wel meer dan tussen de middag? Ik zou minder focussen op die uren en kijken hoeveel hij daadwerkelijk drinkt.

Als hij echt over de max gaat bij het zelf regelen is dat ook geen ramp, als het maar niet structureel is. Het kan namelijk ook een groeispurt zijn of een sprongetje en meestal stabiliseert dat zich.

Nieuwe voeding moet je heel rustig opbouwen en kan voor onrust en krampjes zorgen. Ik zou eerst proberen of je iets kan doen aan de hoeveelheid voeding en hem zelf laten regelen. Blijft hij dan nog om voeding vragen kan je overstappen en dan zou ik eerst een schepje Forte met de rest van de voeding mengen, en zo opbouwen.

4. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier met zeven weken ook over gestapt om de zelfde reden.
    Wij zijn met twee schepjes begonnen en dit maakte al verschil genoeg. Dus hij krijt dit met twaalf weken nog steeds. 150 + 2 forte + 3 standaard.

!Succes

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier nu al over gestapt op forte.
    Z'n broer was ook een hongerlap en D. nu ook.
    Soms krijgt hij na een uur alweer de halve hoeveelheid die hij mag.
    Ik zal het iig nooit rekken want dat is te verwarrend voor zo'n kindje al, hoe klein ze dan ook zijn.
    En waarom rekken als je het zo op kan lossen met iets meer en met forte.
    Probeer anders ook nutriton, dat maakt het wat dikker en krijgen ze een verzadigd gevoel van.
    Werkt hier in ieder geval super.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hij is pas 7 weken, dus om de 3 uur willen drinken is heel normaal. Waarom rek je? Maak liever de flessen wat kleiner, met evt. per fles 15-20cc extra water en geef je kind gewoon te drinken wanneer hij er om vraagt!
    Als je forte wilt proberen, begin dan met 1 schep forte, rest je normale voeding. Om te beginnen alleen op tijden dat je merkt dat hij hongeriger is. Beste is om niet puur en alleen maar forte te geven, zeker niet als ze nog zo jong zijn. De eiwitsamenstelling van forte is anders waardoor het een grotere aanslag op hun gestel is (Unicef vindt het zelfs helemaal niet geschikt voor zulke jonge baby's!).

Deel Deze Pagina