Bijna hele dag harde buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pompeltje, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden misschien kunnen jullie me helpen,

Sinds 1 week ong heb ik last van harde buiken. Ze doen overigens niet pijn, maar me buik is zo hard als een basketbal en staat super strak. Het enige wat vervelend is zijn die pijnscheuten richting me onderkant en me liezen die zeer doen.

Die harde buiken vorige week waren alleen in de avond als ik op de bank zat.

Nu gisteren was het overdag ook steeds maar, maar vandaag zo goed als de hele dag. Vannacht in ieder geval al wakker ervan geworden (dit is ook niet nieuw dan dat ik er wakker van word) maar vanmorgen op de bank, toen kids op school gebracht en daarna weer. En naar mijn idee trekken ze geen eens weg, blijven vrij lang aanhouden.

Moet ik me zorgen maken? of kan het totaal geen kwaad? Heb bij de vorige zwangerschappen namelijk maar zelden een harde buik gehad.

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik kan je niet zeggen of het kwaad kan, maar ik zou met de vk overleggen. Ook met een naderende bevalling is de hele tijd volgens mij niet zoals het hoort. Dan hoort het ook weer weg te trekken. Overleggen kan geen kwaad denk.

3. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    mischien een blaasontsteking kan je ook continu harde buiken van krijgen

4. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Ik heb er al een lange tijd last van mijn buik en baarmoeder reageren overal op .. Bij mij helpt alleen op mijn zij liggen en verder helemaal niks meer ... Ik heb het ook de beledig en die pijn scheuten horen bij herindelen zeggen ze ....

5. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, voor een blaasontsteking moet je daar niet meer klachten voor hebben? ik plas namelijk gewoon normaal. Geen kleine beetjes, doet niet zeer enz.

Moet maandag in ieder geval weer naar het ziekenhuis controle, maar zal morgen nog even aankijken anders bel ik denk ik inderdaad maar even om navraag te doen. Begin het namelijk behoorlijk irritant te vinden, zeker omdat ik niet fatsoenlijk meer kan zitten ook, en het slapen ook slecht gaat en dus behoorlijk oververmoeid begin te raken.

nog meer reacties of ervaringen enz blijven natuurlijk welkom

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Zou voor de zekerheid even naar de vk bellen. Hele dag door een harde buik lijkt mij niet helemaal toppie. En het kan wel een blaasontsteking zijn hoor, tijdens een zwangerschap hoef je geen last te hebben van pijntjes en dergelijke bij een blaasontsteking. Vriendin van mij heeft het al 3x gehad tijdens een zwangerschap zonder pijn te hebben of wat dan ook. Je kunt beter een keertje voor niets bellen dan dat je later zegt: had ik maar gebeld.. toch? sterkte hoor!! ik hoop voor je dat het niets bijzonders is!

7. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Beste pompeltje,

Het kan een blaasontsteking zijn daar hoef je namelijk totaal geen klachten van te hebben. De baarmoeder is.zeg maar oververmoeid dus ik zou het even rustig aan doen.

Tegen mij zeiden ze de enige manier om je buik te ontspannen is gedurende een tidje op je zij te gaan liggen daarnaast moest ik ook naar het ziekenhuis.om een ctg te.maken waarbij de baarmoederactiviteit werd gemeten en bij mij bleek dat ik daardoor al ontsluiting had.

Denk niet direct dat dit in jou geval ook.ks maar ik zou het even laten controleren en rustiger aan doen.

Xxx

8. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel, heb gebeld vanmorgen maar moest het nog even aankijken. Dit omdat ik vannacht er voor het eerst sinds tijden geen last van heb gehad. Althans ik heb doorgeslapen, en vanmorgen heeft me partner de kids op school gebracht dus heb niks gedaan in huis maar me eigen heel rustig gehouden.

Nu net de jongste opgehaald en voel het wel weer gelijk dat me buik harder word. Even afwachten of het vanmiddag weer terug komt net als gisterenmiddag/avond anders ga ik toch maar weer bellen en het zekere voor het onzekere nemen inderdaad.

Bedankt meiden voor de reacties

Deel Deze Pagina