Ik heb Jesper vandaag voor het eerst op de gang gezet.... Is dat niet een beetje vroeg? Zou dat wel aanslaan bij zo'n kleintje? We waren brood aan het eten en hij was er steeds mee aan het drekken en zwaaien. Dus ik nam het over en toen hield ie steeds zijn mond dicht en als er al iets inkwam duwde hij het er meteen uit. Ik een beetje mopperen hij vervolgens ook mopperen. Even aangezien maar hij bleef zo koppig hahahaha het boefje dus ik had het op een gegeven moment wel een beetje gehad dus ik pakte hem op toen ie zo aan het mopperen was en zette hem in de gang neer op de grond. Hij was stil...ik deed de deur dicht en toen begon hij te huilen. Ik heb hem misschien 30 sec daar gelaten en hem toen vrolijk weer opgepakt en geknuffeld en een kus gegeven. Vervolgens weer in zijn stoel gezet en toen at hij goed. Niet alles op maar dat hoeft ook niet van mij. Ik hoor jullie nu denken...misschien had hij geen honger...hahahaha, ja dat kan maar ja hij moet toch iets eten. Daarna ging het er goed in, een kwarkje zelfs ook nog dus nee geen honger was het niet denk ik. Ik merk steeds vaker dat hij ons aan het uitproberen is, kan dit nu al? Ik denk wel dat het echt een boefje gaat worden. Nu al consequent zijn denk ik....soms kijkt ie ons zo aan....o en ook dat jengelen om niks hahahaha. Leuk hoor zo'n dreumesje...het baby is er nu echt af denk ik! Heerlijk ventje vind ik m hahahaha. Hou er wel van als er pit inzit!
Uitproberen kan, maar met eten heb ik onder de 4 jaar niet gedwongen, drinken met dit weer is veel belangrijker. Eten gaat met de warmte bij de kleintjes meestal wat lastiger. Ik zette de meiden vanaf 1,5 jaar op de gang
Ik persoonlijk vind het wel vroeg hoor om hem op de gang te zetten als "straf" Dat heeft nog geen zin, hij snapt daar echt nog geen bal van
Ik vind het persoonlijk wel vroeg.. C probeert ons af en toe ook wel uit (radiator ombouw slopen, maar eerst kijkt hij om of ik het wel zie ). Maar als hij na een paar keer nee zeggen niet luistert, dan leg ik hem ergens anders neer. Hij begint nu al beter naar nee te luisteren, al krijgt hij regelmatig een driftbuitje. Dan pak ik hem op, en hou hem even goed tegen me aan om hem te kalmeren. Zonder echt aandacht te geven natuurlijk. Dan wordt hij rustig en speelt daarna weer gezellig. Maar even uit de situatie halen werkt waarschijnlijk wel. Al vind ik zelf de gang nogal drastisch. Gewoon even negeren aan tafel werkt misschien ook al?
Persoonlijk vind ik het veel te vroeg om hem te straffen. Hij heeft er echt geen benul van waarom hij daar neer wordt gezet.
Oe, ik voel me nu wel een hele slechte moeder.... Ik had toch echt het idee dat het wel werkte.... Ook dat nee zeggen dat werkt ook al bij hem. We hebben namelijk twee katten die hun etensbak in de keuken hebben staan. Die bakken hebben een enorme aantrekkingskracht op Jesper. Als ik m daarheen zie kruipen en ik zeg "nee, dat mag niet" dan reageerd hij er ook op en weet nu dat hij er niet aan mag komen. Dus daarom dacht ik dat hij het wel begreep...hmmmm Nou ja dan maar niet meer in de gang...
jij hoeft je echt geen slechte moeder te voelen hoor... (((Motown))) Door je kindje uit de situatie te halen, "vergeet" hij waar hij mee bezig was en doorbreek je het "slechte" gedrag. Zet je hem later weer in dezelfde situatie reageert hij daar heel anders op. Dat merk ik bij Jelle ook altijd. Als hij ergens aanzit wat niet mag, zeg ik Nee! en dan haal ik hem weg. Niet dat hij dat al begrijpt, maar ook voor mezelf om te oefenen met consequent zijn. Op de gang vind ik persoonlijk wel een beetje drastisch op die leeftijd, maar daar ben je inmiddels zelf ook al achter.. Overigens moet ik daar tzt eens iets op bedenken, want hier staan de kattenvoerbakjes in de gang, en op de een of andere manier zwerken die dingen magnetisch op kleine jongetjes.. En zeg nou zelf... Er is toch niks leukers als kliederen met eten?
Misschien is het wel iets te vroeg maar nee zeggen kan nu al dan kunnen ze vast wennen, ook al gaan ze dan vaak lachen. tegen de tijd dat ze het wel snappen ben je al een stap verder. Volgens mij is dat als hij 1 is. Maar echt op de gang weet ik nog niet wanneer ik dat ga doen. Misschien ook 1 1/2. Maar dat met eten, kindjes van deze leeftijd zijn gewoon erg met andere dingen bezig dus zodra hij vervelend doet in de kinderstoel kan je hem er gewoon meteen eruit zetten en na een half uurtje weer proberen. Gooien of raar doen met eten kan natuurlijk niet maar als ze niet willen dan willen ze niet, maar later misschien weer wel. neem hem gewoon weg van de omgeving en probeer het later nog eens. Echt straffen heeft geen zin. Niet te veel overin zitten dat hij moet eten. desnoods doe je wat extra in de fles savonds. Succes en oh oh...dat wordt nog wat met consequent zijn etc he? heb er soms een beetje angst voor maar we zijn hier al erg er mee bezig. En ze lijkt echt wel te luisteren..soms ook weer niet maar goed. Ze is dan ook wel een erg makkelijk kindje. Hopelijk dus ook redelijk makkelijk te sturen straks. Lees er al vanalles en nogwat over in boeken want ik wil niet de mist in gaan als ze 2 is. Groetjes, M
Ja dat is ook zo, hij mag kliederen zo veel hij wil als ie maar eet...hahahahaha Komt goed, we zien wel ik neem aan dat het niet dagelijks nodig zal zijn...
Ik zie dat je kindje ruim 8 maanden is. Heb je hem echt als straf op de gang gezet? Meen je dat nou serieus?
In eerste instantie heb ik ook deze reactie gehad toen ik je stukje las. Ik ben van mening dat op de gang zetten nog een beetje vroeg is. Mijn ervaring hier thuis is dat Noa in deze leeftijd ook ging experimenteren met eten en de reactie van mama op haar gedrag. Ze ging dan ook alles op haar bordje herschikken en op de grond laten vallen. Ze vergat in haar ijverigheid dat ze ook moest eten. Haar helpen, wilde ze inderdaad ook niet, want ze vond het veel interesanter hoe ik op haar reageerde. Je kleine is dus druk bezig met zijn ontwikkeling. Hoe voelt het eten? Wat gebeurt er als ik het brood op de grond laat vallen? en hoe zou mama erop reageren? Mama geeft mij eten, nee dat wil ik niet en dan kijken hoe je reageer. Laat je kindje lekker experimenteren, het gaat ook wel weer voorbij. je kunt denk ik beter het gedrag negeren, dan erop in gaan. Dan word het eten een veel minder drama. Succes met je boef.
ik lees dit allemaal nu beetje mijn vraag... wat vinden jullie de leeftidj dan om beetje te straffen.. of net als dit op de gang te zetten? zommaar ik doe het nog niet maar weet niet wanneer het de leeftijd ervoor is ook
Ah joh, slechte moeder... Je probeert toch het beste voor je kind? Ik vind 3 a 4 jaar pas een goede leeftijd om te "straffen". Ik heb een bloedje hekel aan straffen, maar soms kan je niet anders. Een time out vind ik eigenlijk ook beter, omdat je dan zelf even af kan koelen (wat soms ook echt moet!). Daarvoor heeft het geen zin, je kind onthoudt echt niet wat de regel is en wat niet mag. Belonen voor goed gedrag of sturen naar gewenst gedrag is veel beter. Eten zou ik een beetje los laten. Lees overal dat kindjes echt wel eten als ze honger hebben
Ja Jingels ik heb m op de gang gezet.... je doet net overkomen of ik m ik weet niet wat heb gedaan hahahaha. Nou ik vind het niet echt straf geven ik vind het meer uit de situatie halen wat eerder hierboven ook al werd beschreven. Nou ja niet ieder kind is hetzelfde en ik heb het idee dat ie ons al aan het uitproberen is en nou ja ik vind dat ik consequent moet zijn en als dat inhoudt dat ik m soms op de gang zet (en na 30 sec weer eruit haal) dan is dat zo.
Tuurlijk gaat een kindje uitproberen! Een kindje wil namelijk niets liever dan grenzen! Hoe duidelijker hoe beter. De wereld graag zo voorspelbaar mogelijk! Waarom worden ze anders hangerig en huilerig bij een sprongetje? Wil nog niet zeggen dat je uitproberen af moet straffen...
Nou die grens heb dan toch vanmiddag aangegeven? Ik vind het een beeje jammer dat ik me hier moet gaan verantwoorden. Ik vroeg om ideeen en of het al zou kunnen. Niet om aanvallen...poe hee. Maar goed dat is hier ook niks nieuws op het forum. Vind het een beetje jammer dat het hier soms zo snel zo aan toe gaat. Mensen durven bijna niks meer te vragen.... Goed....ieder doet het op zijn eigen manier en ik dus ook....
vind ik ook... hier zet ik ze ook wel eens in een hoekje als ze driftig of iets is maar aghh ieder toch zo zijn eigen ding of niet dan?
Toen Kylian 8 maanden was was een onverwachte strenge nee nog voldoende Maar zo rond een jaar begon hij met slaan en was die nee niet meer voldoende. Toen hebben wij het krukje voorgesteld. 1ste keer slaan - Kylian mag niet slaan Kylian mag wel een kusje geven zeggen 2de keer - Kylian mag niet slaan als Kylian nog een keertje slaat dan moet hij op zijn krukje. 3de keer - Kylian mag niet slaan Kylian gaat nu op zijn krukje zitten. Ik zet dan de timer op 1 minuut en als die minuut voorbij is dan leg ik hem nog een keertje uit waarom hij op zijn krukje moest, daarna geven we elkaar een kus en is het over. In het begin kwam hij er steeds af en bleef ik hem terug zetten, tegenwoordig blijft hij netjes zijn minuut uitzitten (al dan niet huilend) Het slaan is nu een stuk minder en hij laat het bijna nooit op de 3de keer aankomen. Tegenwoordig is hij dol op het plagen van de hond, ook iets wat we niet willen hebben (aan de staart trekken) dus zijn we weer 2 keer aan het waarschuwen 3de keer kruk. Bij Kylian werkt dit effectief. Ik denk dat je even moet kijken wat bij jouw kindje een passende straf is. Mijn moeder zette ons altijd appart op onze slaapkamer, ik vond het vreselijk mijn zus kroop heerlijk met een boek onder de deken en vond het helemaal niet erg en zag het dus ook niet als straf. Maar over eten zou ik geen straf geven, voor dat je het weet gebruikt je kleintje dit als machtsmiddel. Groetjes Anita
Ik zou hem zelf dus niet in de gang zetten, maar uit de situatie halen. Zet hem even op de grond en probeerd het een kwartiertje later nog een keer. Straffen heeft op deze leeftijd nog geen zin. Bij Britt heb ik nu het idee dat ze het een beetje gaat snappen als ik haar op een stoeltje zet, maar Jørre hoef ik echt nog geen straf te geven. Nee zeggen werkt hier ook prima, nog wel, maar als het om eten gaat zal ik hem helemaal niet straffen, wel corrigeren, maar eten moet leuk zijn en blijven en geen straf worden. En wil hij een keer niet eten, prima, ik heb ook niet altijd evenveel trek.
Oh mijn antwoord was absoluut niet verkeerd bedoeld. Sorry als het zo overgekomen is... Ik gaf alleen mijn mening. Misschien een beetje met ondertoon, maar dat komt omdat de meeste mensen het niet met mijn mening eens zijn. De manier waarvan ik geloof dat ie de beste is, is echt de moeilijkste manier en vraagt heel veel van je, maar toch geloof ik er heilig in. Ik geloof dus niet dat je een grens aangeeft door je kind op de gang te zetten. Ik persoonlijk zou er geen woord aan vuil maken en het bord weghalen. Klieren met eten is dan maar niet eten. Ze krijgen vanzelf honger! Ik zou dan ook nog heel vrolijk zelf verder gaat eten en vertellen hoe lekker het is...