Hoi. Nou ik kreeg me vandaag een verassing waar ik niet op had gerekend. Ik op mijn werk zitten met mijn leidinggevende voor een beoordeling gesprek, kreeg ik nu al te horen dat ze me in februari geen contractverlenging gaan geven. Dit op basis van presteren en hierin geen vooruitgang meet zien, houding en gedrag, en gebrek aan zelfreflectie. Ik MAG doorwerken tot februari en dan met verlof gaan, maar ze snapten het heel goed als ik nu gelijk/eerder zou stoppen. Ik heb nu geen idee wat ik moet doen. Financieel gezien kan ik niet zonder mijn inkomen. Ben nu echt compleet overvallen en blanco. En dat terwijl 20 weken zwanger zo leuk zou moeten zijn.
Oef, pittig. Dat komt ff rauw op je dak zeg! Als ze als reden geven dat ze geen voldoende vooruitgang zien op bepaalde niveau's, dan moet je dus wel bij je vorige beoordelingsgesprek hebben gehoord dat ze toen ook al vonden dat je hieraan niet voldeed, en daarna dus de ruime mogelijkheid hebben gehad om hier verbeteringen in aan te brengen. Als dit niet zo is, dan is het waarschijnlijk gewoon een slap excuus om je contract niet te hoeven verlengen omdat je zwanger bent.. Maar helaas voor jou: dit mogen ze gewoon doen (uitgezonderd natuurlijk bij een vast contract, maar daar is in jouw geval geen sprake van).
Rot zeg! Als je contract afloopt tijdens je verlof dan heb je gewoon recht op de uitkering van het UWV! Die zou normaal gesproken aan je werkgever uitbetaald worden (jij ontvangt dan je salaris), maar kan ook direct aan jou worden uitbetaald. Dan kun je daarna lekker gaan solliciteren en eventueel ww-uitkering aanvragen. Mijn contract loopt af als ik 2 maanden terug ben van mijn verlof. Vrees ook dat het niet verlengd gaat worden. Zó flauw!
Ik zou niet nu al stoppen met werken. Daar kunnen ze bij t uwv wel eens lastig over gaan doen. Als de reden voor geen verlenging onvoldoende ontwikkeling is, dan had dit bij een eerder functioneringsgesprek al naar voren moeten komen. Maar ben je tijdens je verlof werkloos dan krijg je gewoon een uitkering vh uwv.
Ik heb besloten om door te gaan tot half januari, dan nog 2 week vakantie en dan met zwangerschap verlof. Dat betekent dat ik geen uitkering hoef tussendoor dus dat ik volledig mijn verlof uitbetaald krijg van wat ik gekt wat ik gewerkt zou hebben.