(Bijna)-klaar-voor-de-start-cluppie!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yara89, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Mams, ik vind het altijd leuk om dingen te maken. Zou je dan de kap die er al opzit willen vervangen? Of meer dit:
    Hmm weet niet of het plaatje het doet.. Maar het is meer een kap vanaf de zonnekap naar de stang,. Dus in plaats van een parasol.

Zussie, he meis, dat is ook niet lekker wakker worden. Ik hoop dat het inderdaad een gevolg is van de medicatie, want dat doemdenken wordt je echt niet blij van.. Het is ook moeilijk om zulk soort dingen los te laten. Zelfs ik denk daar ooit over na, terwijl er bij ons op dit moment helemaal geen reden is om over die dingen na te moeten denken. En ook voor jou is er nog een lange weg te gaan voordat je over zulk soort dingen na zou moeten denken. Dikke knuffel van mij! Ga je vandaag nog wel iets leuks doen, iets wat je gedachten een beetje afleid?

2. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ja klopt, ik ken meerdere (lange) mensen die bij het 2e kindje toch een andere wagen hebben gekocht, omdat de stang en de bak wel iets hoger mochten :)

Tja das waar, die tranen moeten er gewoon uit. Maar het is gewoon irritant. Ik wil me niet zo voelen, maar het overkomt me gewoon. Het lukt niet altijd om maar te vechten tegen die negatieve gedachten. Laten we het maar gewoon op die pillen gooien, dan is het hopelijk met het weekend weer minder!

Wat wel heel leuk is.... heb de offerte gekregen van het badkamermeubel. Kost 210 euro om hem op maat te laten maken! Nou, daar koop ik er geen een voor in de badkamerzaak hoor!

3. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hmm plaatje doet het niet.. Jammer..

4. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Snap dat het irritant is, en dat je er niet altijd iets aan kunt doen. Maar laten we inderdaad maar hopen dat het aan de medicijnen ligt.

210 euro!!! Jeej dat is een flinke meevaller! Daar koop je ze inderdaad niet voor in de zaak! Wij hebben er 1 van de Ikea;)

5. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
  6. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    [​IMG]Deze bedoel ik;)

7. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Haha ja, bij de ikea hebben ze alleen niet de goede maat!
    Wij kunnen een meubel plaatsen van max 45 diep, en dan heb je maar heel weinig keuze!
    Nu nog een spiegelkastje.

Ik moet echt proberen mijn energie om te zetten naar andere dingen. In plaats van bedenken wat ik allemaal niet kan maken voor de baby/babykamer (ik hoopte natuurlijk dat ik 1 november al gelijk kon beginnen), moet ik nu gewoon allemaal leuke dingen voor in huis bedenken en me daar op richten. Ik ga er gewoon een paleisje van maken!
    Ik ga even zoeken, ik had namelijk nog iets leuks bedacht voor boven het bed en boven de bank....

En ik heb nog jullie advies nodig voor de gordijnen....
    Aan de voorkant wil ik dus een vouwgordijn maken, aan de achterkant heb ik voor de openslaande deuren kanten gordijnen, en daar wil ik nog overgordijnen bij.
    De eettafel (aan de voorkant) wordt dus waarschijnlijk olijfgroen met witte stoeltjes, en in de eethoek wordt mogelijk een muurtje licht grijs.
    We willen tzt een (licht) grijze bank, en die komt dus bij de openslaande deuren te staan. Als ik daar dan grijze gordijnen bij hang ben ik bang dat het net niet matcht...
    Verder worden alle muren wit.

We hebben de zithoek achter omdat dat gedeelte van de woonkamer groter is en we het lekker vonden daar te kunnen zitten en over de tuin uit te kijken.

8. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Mams, jup kan em zien, snap wat je bedoelt:p Wil ik best doen, alleen dan wel pas over een maandje of twee ofzo;) Maar dan is je beebje er toch nog niet, dus kan best toch? Jeej, ik hou van dingen maken met een doel:D Moet alleen wel ff uitvogelen hoe ik die het best zou kunnen maken.

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    he zussie dat is inderdaad geen fijn begin van de dag! maar misschien gewoon nu alles er even uitgooien, en dan voel je je de rest van de dag misschien wel weer wat beter.

yaar en zussie allebei zo leuk bezig met verbouwing/huis dingetjes. heerlijk vind ik dat altijd!
    had gedacht jullie vandaag vol trots onze vernieuwde voorkamer te kunnen laten zien maar helaas,
    vriend heeft weer lange werkdag die verwacht ik pas tegen de avond thuis en ik mag van hem geen spullen meer verslepen omdat ik daarna steeds last van mijn buik krijg.
    dus ga ik maar braaf wachten tot alles vanavond laat gedaan word en dan ga ik morgen wel weer inrichten en poetsen.

straks maar eens boodschappen doen en verder weinig.

Ik had vanochtend trouwens gewoon condens binnen op de ramen staan, alleen voor, achter helemaal niet.
    moet niet veel gekker worden. had ik nog nooit meegemaakt :p

10. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zussie, dan heb je inderdaad maar weinig keuze. Gelukkig valt dat op maat laten maken echt enorm mee!
    En een paleisje van je huis maken, ik stem voor hoor! Heerlijk toch, om al die dingen te doen! Wat ben je aan het bedenken voor boven bed/bank?:)

Kun je dan geen olijfgroene gordijnen nemen? Of vind je dat te donker? Ik zou inderdaad ook geen grijs doen, dan krijg je denk ik teveel verschillende kleuren grijs. Ecru zou ook nog kunnen. Of dezelfde kleur gordijnen als je het vouwgordijn doet..

11. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hee Zeeb!
    Jammer meis dat het nog steeds niet allemaal op zijn plekkie staat! Ben heel benieuwd!

Mijn idee voor boven het bed:
    Een grote dikke kronkeltak kopen/zoeken (iemand suggesties waar ik zoiets vandaan haal?). Die wil ik dan boven het bed hangen. De muur daarachter wordt waarschijnlijk een beetje grijsblauw...
    En dan wil ik deze vogeltjes van vilt maken: Petite Purls - Summer 2011 in verschillende kleuren en die op de tak zetten :D

En in de woonkamer boven de bank wil ik dan eigenlijk het zelfde doen. Maar dan moet mannetje een grote brede lijst voor me maken van steigerhout. Daar wil ik dan in de breedte touwtjes in spannen, en daar dezelfde vogeltjes op zetten maar dan in andere kleuren. Als een soort 3d schilderij. Komt natuurlijk tegen een witte muur te hangen dan, dus misschien dat ik er nog een achtergrondplaat achter doe....

12. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    zussie is het geen idee een heel andere kleur gordijnen te nemen, bijvoorbeeld een groen tint, past ook bij olijf en grijs, en dat je dan nog wat accessoires in dezelfde kleur neemt, een kleed of wat vazen ofzo.
    Alleen wel weer lastig als je dan je interieur wilt omgooien en geen nieuwe gordijnen.

dan zou ik voor een neutrale kleur gaan, inderdaad ecru ofzo

13. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ja ik dacht ook dat grijs niet zo'n goed idee was...
    Maar die kanten gordijnen zijn dus echt spierwit, dus als ik daar ecru gordijnen voor ga hangen is ook niet echt mooi. Voor het vouwgordijn dacht ik namelijk ook aan ecru.
    Waar ik wel aan gedacht heb.... om die kanten gordijnen olijfgroen te maken! En dan dus wel ecru gordijnen ervoor! Alleen hoe ga ik die dingen verven....

14. trotsemams

trotsemams VIP lid

20 aug 2009
    5.653
    0
    0
    NULL
    Zuid-Oost Brabant
    Zussie,is olijfgroen niets voor de gordijnen?Is meteen een warme kleur,lijkt me erg mooi!
    Wij hebben de zithoek ook achter,vind ik veel gezelliger (zeker als het afdak binnenkort klaar is haha).

Yara,leuk!!! Vind ik echt top,echt! 2 a 3 maandjes? Dan weten we waarschijnlijk het geslacht van beeb,kunnen we daar rekening mee houden :D Maak je dat dan ook van iets wat een beetje tegen het weer kan,steviger stof? Geen idee wat het nu is,canvas ofzo? Ik heb geen idee haha

Zeeb,jammer dat je nog geduld moet hebben.Volgens mij kan je helemaal niet tegen die bende,dan lijkt het me dubbel zo lastig.

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Kronkelhout, moet je eens googlen op: terrariumhout
    vaak is dat wel wat dikker hout, kronkelig in alle vormen en maten. misschien kun je daar wat mee :)

16. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zeeb, jammer dat je nog een dagje moet wachten nu.. Wordt nu wel erg nieuwsgierig!

Zussie, wat een superleuk idee, van die vogeltjes!:D Zo'n tak kun je volgens mij bij Xenos ofzo wel halen, of bij een tuincentrum. Ben erg benieuwd hoe dat eruit komt te zien!

Gordijnen kun je makkelijk verven, er is zo'n spullie wat je in de wasmachine doet met je gordijnen en dan worden ze in de wasmachine geverfd;) Ik heb dat eens met een jas gedaan, werkt prima. Ik vind dat echt een leuk idee, is weer eens wat anders! Groene kanten gordijnen zie je bijna niet, en ecru is daar heel mooi bij!

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @mams, klopt. Ik kan helemaal niet tegen rommel dan word het ook meteen een rommeltje in mijn hoofd :p
    En nu al 3 dagen zo zitten is echt vreselijk haha

gordijnen verven.. geen idee! lijkt me lastig. je krijgt denk ik al snel vlekken of kleurverschillen denk ik

18. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Mams, prima hoor, wachten we het geslacht even af:D Moet inderdaad wel van steviger stof, weet nog niet welk, moet me daar eerst eens in gaan verdiepen. Dat op dat plaatje op de vorige pagina was dus niet wat je bedoelde?:p Komt goed, buurten we binnenkort wel over verder, moet dat eerst ff allemaal uitzoeken:p

Het is hier weer eens als vanouds gezellig druk:p:D

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    het is ook echt zo'n dag om te niksen of gezellige dingen te doen ( sorry yaar, je bent volgens mij op het werk :p )

20. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Dit is dat spul Zussie: DYLON

Deel Deze Pagina