ik herken mijn dochter niet - zooo druk, si dat normaal?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door peppy37, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    ik ben opeens onzeker - sinds mijn dochter naar de psz gaat is ze zoo druk. Ze is altijd prikkelbaar geweest, maar nu lijkt het me echt extreem. Ze kan geen moment rustig zitten, haar mond gaat niet dicht. Ik merk niet dat ze moeizamer gaat slapen, middagslaapje doet ze bijna elke dag nog, maar dan ligt ze s"vands nog lang op bed te zingen en te klesten. Ik dacht dat haar slapen goed ging, maar nu begin ik er aan te twifelen - zou het kunnen zijn dat ze oververmoeid is an daardoor zo druk? of is het gewon een normaal gedrag voor een kind van drie? waar zou ik op moeten letten? (ze eet geen junkfood, heel weining chocolade (bijna niets) en ze kijkt hooguit 30 min tv per dag)

2. misa

misa Niet meer actief

Is het alle dagen of alleen op de psz dagen? Hoelang gaat ze er al naar toe? Kan echt wel zijn dat ze heel erg moet wennen. Goed in de gaten houden en ik denk ook proberen haar te laten vertellen over de dag.

3. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    misa,
    bedankt voor je reactie. het is alle dagen zo. Ze is niet hyper, gewoon heel druk. En ze kan helemaal niet zelf spelen. Eerst dacht ik dat het te maken heeft met het feit dat haar broertje steeds activer begint te worden en dat ze nu eindelijk "door heeft" dat ze niet meer de enige is. Als hij slaapt dat is ze wat rustiger, maar nog steeds speelt ze nooit alleen. En als we met zijn vieren zijn dan is het druk - druk - druk: vragen stellen, aandacht trekken etc.

4. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    Even buiten het Psz gebeuren: als je denkt dat het aan voeding ligt:
    kinderen worden niet druk van suiker of kleurstoffen maar eerder van koemelk, soya, noten, gluten. Als ze echt extreem druk is zou ik eerder in die hoek gaan zoeken, kijk hier maar eens:

Druk gedrag? Anders eten helpt - Alles over opvoeden

NB: ons meisje wordt heel druk van koemelk (was hier vroeger allergisch voor). Na wat slagroom of pap is het meteen raak

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter zit ook nooit stil en praat ook de hele dag door. Maar dit is al zo sinds ze kan lopen. Karakter gooi ik het dus op hier.

6. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    Annemeis,
    Dank je wel, ik ga er naar kijken.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Is het niet gewoon een ontwikkel fase dat drukke? Ze leert op de psz veel en past dit wellicht nu graag toe (zingen, praten, veel bewegen).
    Eten zou kunnen maar dan had ze toch al eerder druk moeten zijn..

en reageer je op het drukke gedrag? Want reageren is ook aandacht, en als jij reageert heeft ze wel even jullie aandacht.

denk gewoon even mee hoor..

8. misa

misa Niet meer actief

Hoe gaat het nu? Is ze nog steeds druk?

Dat artikel waar annemeis naar wijst, is echt gericht op kinderen met adhd. Kan vast op veel mensen van toepassing zijn, maar ineens druk gedrag is denk ik wel anders.

9. misa

misa Niet meer actief

Ik moest vorige week ineens aan jouw topic denken. We hadden bezoek gehad van de nichtjes en zoontje is dan altijd erg druk met het nichtje van ongeveer dezelfde leeftijd. Ze rennen, springen, donderjagen, ruziën, enz de heeeeele tijd. Ze zijn dan echt slecht af te remmen, omdat hij steeds weer 'gevoerd' wordt en dan geen rem lijkt te kennen. Dit keer was het echt nog erger en was hij echt hyper! Toen ze eenmaal weg waren ging het nog even door en daarna ging het over naar huilen en zelfs een lichte driftbui....

Ze komen de komende weken nog wat vaker en ik heb besloten dat er duidelijkere grenzen komen aan de gezellige drukte. Want hier kan hij niet goed mee omgaan.

Dus misschien dat het bij jouw dochtertje ook wel echt de drukte en prikkels zijn?

10. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    Hoi Misa,

bedankt dat je vraagt. Nu dat mijn dochter vakantie heeft is ze ineens een stuk rustiger. ik zei het al eerder - ze is niet hyper, ze was gewoon veel drukker dan ik haar ken, zeg maar. Maar ik ben blij om te zien dat de oorzak waarschijnlijk gevonden is.
    je hoort vaak dat de kinderen drie maanden nodig hebben om aan de psz te wennen - bij ons is het dus een halfjaar en nog steeds niet gewend. ze gaat er met plezier naar toe, maar blijkbaar is het nog een beetje te veel voor haar.

11. misa

misa Niet meer actief

Goed om te horen dat het w.s. ligt aan het wennen aan de psz. Heftig kan dat soms zijn he!
    Nu maar eerst genieten van de vakantie..!

Deel Deze Pagina