Bijna kleuter, toe aan school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door gitaartje, 14 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Hier gaat de jongste ook bijna naar de kleuterschool. Gaat nog een paar keer wennen. Hij heeft er al heel veel zin in en is er ook zeker aan toe. Dat komt ook denk ik doordat hij nu de oudste is in de peutergroep en er heel veel 2 jarige bij komen. Het ene moment is hij heel lief en doet alles wat je vraagt en het andere moment is het echt een draak met driftbuien..

Qua cadeautjes heb ik al wel wat en ga van de week nog wat ophalen.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.373
    10.321
    113
    Nog 2 dagen Peuterspeelzaal! Komende week dus afscheid.
    De traktaties staan al klaar. Voor de juffen bakken we zelf koekjes en krijgen ze een boek voor de groep.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier morgen gesprek met directeur om iets vroeger te starten.

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Bedoel je dan direct na de vakantie starten of al voor de grote vakantie. Wij zitten ook te denken om dl direct na de vakantie te laten starten ondanks dat wij dit jaar vroeg vakantie hebben en ze dus pas na 3 weken 4 zal worden. Van het weekend op een verjaardag werd dit ook aangeraden door andere moeders.

5. leco1980

leco1980 Actief lid

25 nov 2013
    144
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ik had het nagevraagd op school hoe het zit met starten na de vakantie. Onze zoon word in sept. 4 en gaat 1 1/2 week voor zijn verjaardag starten met 3 a 4x halve dag proefdraaien en dan als hij 4 is dan gaat hij hele dagen. Ze draaien liever geen proefdagen voor de grote vakantie, en ik vind het wel fijn als mijn zoontje eerst een paar ochtendjes mag meedraaien voordat hij gelijk hele dagen mag.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier mogen ze voor hun 4de verjaardag maximaal 5 dagen komen oefenen (of dus bv 10 halve dagen). En gelukkig mag mijn dochter al voor de zomer oefenen, ook omdat ze alle kindjes al kent en de juffen ook, de stap vanuit de psz is niet zo groot.
    Ze moppert bij het ophalen van de psz nu telkens;’Oooww ik wou nog op school blijven...’ Haha :D

7. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    mijn dochter wordt 6 juni 4 jaar. We hebben gisteren een gesprek gehad op school. mijn dochtertje gaat 3 ochtenden wennen en na de meivakantie in principe hele dagen naar school. Na haar verjaardag komt daar dan nog de bso bij. 2 dagen per week.

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Dames, even een vraagje. Mijn zoon, bijna 4 dus, lijkt echt uitgespeeld met alles wat we hier in huis hebben :rolleyes::confused: Herkenbaar? Tips?

9. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Waar houd je zoontje van?

Ik heb bij de wibra van de week een ‘echt’ stoplicht en verkeersborden gekocht. Voor z’n verjaardag, denk dat het erg in de smaak gaat vallen.

Spelletjes?

Hier is hij vooral met auto’s in de weer. Vandaag heeft hij met stoepkrijt wegen en parkeerplaatsen gemaakt en daar speelt hij gerust de hele middag mee.

rijo vindt dit leuk.
  10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Hij vindt heel veel leuk, maar vooral de auto's zijn favoriet, mn de hulpdiensten. En buiten spelen.
    Bedankt voor de tip van het stoplicht! Morgen even bij de Wibra spieken :thumup:

11. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ik lees hier even mee, want ik kan eerlijk gezegd wel wat tips gebruiken. Ik moet geloof ik ook langs de wibra, het thema op het kdv is verkeer en stoplichten, zebrapaden en verkeersborden hebben haar interesse momenteel. Dus daar ga ik even naar kijken!

Ik werk 4 ochtenden en ik merk dat dat echt gewoon het beste is momenteel, want die ene hele dag thuis is gewoon absoluut niet gezellig. Mijn oudste van 3,5 jaar is een pittig peutermeisje. Ze is echt een dotje als ze alleen is, maar ontzettend slecht in delen en nog heel snel driftig met bijbehorende driftbuien. Op de een of andere manier kan ze zich gewoon heel slecht vermaken als haar zusjes van 1,5 jaar ook thuis zijn. Ze is zo met hen bezig en wil alles hebben wat zij hebben zeg maar. En me alleen maar op haar focussen om haar aan het spelen te houden, is geen optie. Er zijn hier thuis wel dingen die haar interesse nog hebben, gelukkig, zoals klei, verven, kleuren, voorbereidende schrijfoefeningen, educatieve spelletjes ed. Maar ik kan haar zo slecht door laten spelen in haar eentje als die andere twee lekker met de duplo bezig zijn bijvoorbeeld. Iemand daar tips voor? We hebben een time timer.

Gaan jullie kinderen straks gelijk hele dagen naar school? Hier gekozen voor eerst halve dagen. Ze gaat vanaf 7.30u naar de vso en dan van 12 tot 13u tso of bso. Van 7.30 tot 15.00 met overblijf leek me gelijk zo lang en hier is het ook wel een beetje de gewoonte dat ze niet gelijk hele dagen gaan.

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook voornamelijk de auto's! Gewoon z'n losse auto's, die gaat hij allemaal parkeren in z'n zelfgebouwde (wel met hulp van papa) parkeergarage van duplo. Verder kan hij zich heel lang vermaken met toet toet, bouwt de wegen, rijd er met de auto's overheen en geeft ze allemaal een plekje of zet ze op een rij (incl. al z'n andere auto's).
    Hier ook 1 die blij is dat hij weer lekker naar buiten kan, stoepkrijten en bellenblaas is favoriet en de zandbak zal komende week ook wel weer gebruikt gaan worden.
    Daarnaast elke dag even een blokje om op z'n fiets en naar de speeltuin. En af en toe samen een spelletje doen of knutselen, van de week een vlieger geknipt die hij mocht verven voor de verjaardag van oma. Samen kleuren vind hij hier ook leuk, allebei een kleurboek en gewoon gezellig aan tafel.

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Dit bijv net met papa gebouwd en weet dat hij daar de rest van de week weer zoet mee is. De parkeergarage is nu dus weer afgebroken. :D

owly vindt dit leuk.
  14. auroraa

auroraa Niet meer actief

Ja heel herkenbaar! Ik voel me vaak schuldig naar mn jongste toe, krijgt ze wel genoeg aandacht. Maar ook naar mn oudste toe. Ik wil graag met allebei leuke dingen doen maar vind dat in mn eentje zwaar doordeweeks. Ze zijn allebei erg actief en vind het zó moeilijk om ze allebei tegelijk in de gaten te houden in mn eentje. Daarom doe ik vaak dingen in het weekend met ze, als mn man er bij is. Met zn allen of stap of met 1 van mn kinderen

Deel Deze Pagina