Bijna kleuter zeer gehecht aan knuffel

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mol81, 26 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Dat dacht ik vandaag ook nog; ze wil vast niet dat andere kinderen met haar knuffel spelen. Goede reden om hem thuis te laten.

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    de knuffel van mijn zoon gaat regelmatig mee naar school toe, en dit mag ook. Ik heb er geen problemen mee ze zijn nog maar 4 jaar toch? :)

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik geloof er ook niets van dat knuffel opeens thuis mag/kan blijven, het is zó haar steun. Ze neemt hem gewoon mee de eerste wendag en daarna zien we wel verder.

4. lea

lea Fanatiek lid

Mijn dochter heeft dat nooit zo gehad, maar ze neemt wel eens een speeldingetje mee naar school, ( dit mag ook). Ik weet een meisje uit haar klas die in groep 2 zit en altijd met een versleten knuffel uit school komt, volgens mij leggen ze m dan onder schooltijd in de bewaarmand, en als ze naar huis gaan mogen ze m weer meenemen. Hier is het een jenaplan school, en vinden ze dit wel goed hoor....

5. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Ze hebben bij ons een laatje of hij blijft in de schooltas. Mijn dochter is ook nog verzot op haar stinkende popje, maar meer onder mom van straks verlies je hem blijft die thuis..

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Vanaf dat ze 2 waren bleven hier knuffels, doekjes en spenen in bed behalve als ze ziek zijn.
    De eerste tijd toen onze dochter naar school ging, ging ze meteen uit school naar boven. Als ik dan ging kijken zat ze te duimen en met haar knuffel in de hand, heel sneu! Ze mocht hem tot de vakantie ook op de bank gebruiken (tm 5e week school) en als het vakantie was moest knuffel weer in bed blijven. De eerste ochtend heeft ze hem in het poppenbedje gelegd en zei, nu mag het niet meer muis....jij mag weer lekker hier slapen.

7. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ons meisje had op kdv geleerd dat Beer in het mandje moet overdag en als ze ging slapen mocht hij mee. Heel soms kwam hij eruit als ze verdrietig was.

Nu neemt ze hem mee en stopt hem voor ze uit de auto stapt in het voorvak van haar rugzak. Daar maakt ze geen enkel probleem van. Volgens mij vindt ze het wel lekker dat hij wel mee is. Ze houdt hele gesprekken met Beer en het is natuurlijk wel prettig als hij een beetje weet waar het over gaat ;).

Op vrijdag is het speelgoeddag, dan mag ze wat van thuis meenemen. Soms kiest ze ervoor om Beer mee de klas in te nemen.

8. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ons zoontje van 4 jaar en 3 maanden heeft ook nog een knuffel. Deze gaat wel mee naar school maar moet in de tas blijven.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het niet gek en je moet de grenzen stellen die bij je kind past. Sommige kinderen hebben zich echt gehecht aan hun knuffel. Ga met de school in gesprek hoe zij hiermee om gaan en pas daar je strategie op aan. En idd zeker mee laten nemen met wennen!

10. mol81

mol81 Niet meer actief

Vandaag is dochterlief voor het eerst aan het wennen en knuffel is mee. Ze kroop er nog net niet in, zo belangrijk is het voor haar. Gisteren heb ik met haar schooltje gespeeld en ook gespeeld dat de knuffel in de meeneembak moest. Ging prima. Ik ben benieuwd hoe het gaat!

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter is ook erg gehecht aan haar knuffel. Dat vind ik op zich niet zo erg, maar als ze haar knuffel vast heeft, gaat ze ook automatisch duimen. Met knuffel kunnen we het duimen gewoon niet verminderen/afleren.
    Ze mocht de knuffel altijd overal mee naar toe nemen. Het is een tijdje wat minder gegaan op het kdv, en met knuffel ging het geweldig.
    We zijn dit op een gegeven moment wel gaan afbouwen. De knuffel mocht mee naar het kdv, maar moest daar op de kast. We zijn hem een keer vergeten. Erg lastig, omdat ze zonder hem niet slaapt. Afgesproken dat we de knuffel beter niet meer mee kunnen nemen. Dat vond ze goed.
    Ze mocht de knuffel ook altijd meenemen als we ergens naar toe gaan, maar op een gegeven moment moest hij wel in de auto blijven en later bleef hij thuis.
    En sinds oud&nieuw afgesproken dat de knuffel overdag altijd in bed blijft. En als ze er behoefte aan heeft, dan mag ze naar boven om even te knuffelen. Dit gaat heel goed, ze duimt overdag bijna niet meer. In het begin ging ze overdag wel een paar keer naar boven, maar nu niet meer. De knuffel mag wel mee uit logeren natuurlijk.
    Volgende week gaat ze naar school voor het eerst. In principe gaat de knuffel niet mee. Maar mocht het niet zo goed gaan, dan mag dat waarschijnlijk wel..

Deel Deze Pagina