Hallo, Ik ben nu 19 wk zwanger en ik ben vaak heel erg gestrest. Ik slikte nl voor mijn zwangerschap anti depressiva tegen angsten etc. Ik heb besloten dat niet te slikken tijdens de zwangerschap,maar heb van de psych wel voor zo nodig xanax gekregen,maar ik vind het zo egoistisch van mezelf als ik het inneem,en zo verdrietig. Ik heb gewoon dagelijks last van hartkloppingen,en stress dat ik er doodmoe van word,en op het werk ben ik helemaal snel geiiriteerd. Ik werk met Pg bewoners(demente bejaarden)ik moet de toezicht houden over 3 huiskamers,eten en drinken verzorgen etc,dus geen verzorgende taken,iprincipe gaat dit werk wat ik moet doen me redelijk goed af,maar het lijkt of ik steeds minder tegen die bewoners kan,ligt dit aan de hormonen mischien? Ik ben heel bang dat mijn kindje ook mijn spanningen voelt,wat voor effecten heeft dit op mijn kindje,nu en op latere termijn,weet iemand dit. Ik weet gewoon ff niet meer hoe ik de ontspanning moet vinden,en heb net een halve xanax ingenomen tegen mijn zin,maar ik moet gewoon iets hebben om te ontspannen. Ik kan me op mijn werk niet weer steeds ziek melden,voordat ik zwanger werd heb ik bijna 2 jr in de ziektewet gezeten wegens psychische klachten,wel al die tijd gereintegreerd in diverse huizen met ander werk. Ik heb laatst me weer ziek gemeld en toen was mijn zorgmanager niet blij en zou maatregelen gaan nemen. wat moet ik nou?ik kan toch niet gewoon maar door blijven gaan met die stress?is er geen regeling dat zwangere vrouwen zich op een andere manier ziek kunnen melden ? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en op mij gemak kunnen stellen,want elke dag is bitter zwaar voor me,en bijna niet uit te houden Groetjes Channie
Nou meis, je moet wel goed voor jezelf zorgen hoor! Als je je ziekmeld wegens zwangerschap gelden er andere regels dat weet ik wel, volgens mij kost het je werkgever dan niets. Maar kan me voorstellen dat je gezien je geschiedenis dit niet echt durft. ik heb ook met demente bejaarden gewerkt en ze kunnen je aardig op de zenuwen werken , zeker als je zwanger bent, dan is je lontje al wat korter dan normaal. Als je het niet meer trekt kies dan eieren voor je geld, eraan kapot gaan is natuurlijk niet de bedoeling!! Ik zou zeggen meld je ziek en kijk over een tijd hoe het gaat, desnoods ga je ziek je zwangerschapsverlof in, is altijd beter dan doordraaien omdat je denkt dat je het vol moet houden zo, dat is niet zo namelijk! Heel veel zwangeren moeten eerder stoppen met werken je bent echt geen uitzondering hoor! Heel veel sterkte!
Dankjewel voor je antwoord. Ik weet dat ik een ziektewet uitkering kan krijgen,dat betaalt toch het Uwv? en niet de werkgever,of heb ik het mis. het rottige is alleen dat je dat kan krijgen als je ziek bent van de zwangerschap of bevalling en dat is natuurlijk bij mij niet het geval,ik ben ziek omdat ik mijn medicijnen niet meer kan slikken tegen angsten en stress,en dit heeft dan toch niks te maken met mijn zwangerschap,hoe moet ik het dan vertellen? Of moet ik zeggen dat ik veel stress heb en dit niet goed is voor het kind?ik denk dat ik dit moet voorleggen aan de verloskundige dan,kijken wat die zegt. pff wat een drama hoor. Hoe zou jij het dan aanpakken? Groetjes Channie
Je kunt je medicijnen niet meer slikken door je zwangerschap. Ook versterkt je zwangerschap je symptomen, je kunt nu eenmaal (ook al ben je "gezond") veel mindere hebben lichaamlijk en psychisch. Dus in mijn ogen houd dit verband met je zwangerschap. Leg het iig voor aan je vk, die is ook voor dit soort dingen je aanspreekpunt. Maar ziekmelden zou ik sowieso doen als ik jouw was, dit gaat zo niet langer maar dat had je zelf ook al door
Meid, kies alsjeblieft voor jezelf en je kindje! Ik heb (en nog steeds) mezelf ook ziek gemeld door het teveel aan stress toen ik erachter kwam dat stress wel degelijk invloed heeft op je ongeboren kindje. Schrik niet, maar hier komt het... als de moeder tijdens de zwangerschap blootstaat aan overmatige stress (dus GEEN gezonde stress-sitiuatie op zijn tijd...) is er een grotere kans aanwezig dat het kindje na de geboorte last kan krijgen van: - hartziekten - vaatziekten - diabetes - gedragsproblemen - leerproblemen Ook is er uit een onlangs verschenen onderzoek gebleken dat de kans op een huilbaby aanzienlijk groter is. Ik wil je hiermee echt niet bang maken, maar wel duidelijk maken dat stress dus erg vervelende gevolgen kan hebben. Maak desnoods op korte termijn even een afspraak met je verloskundige. Zij kan je hier ook vast meer over vertellen. Enne...hou je taai, he?!