Al voor ik stopte met de pil, ben ik gezonder gaan eten. Ik at niet veel fruit en ben netjes mijn twee stuks fruit gaan eten. Ik ben meer gaan koken, lekker met groente enzo. Ik voelde me hier heel goed bij. Nu ben ik dus zwanger. Zoals jullie misschien wel weten zit ik al weken thuis, want als ik ga werken, moet ik constant spugen. Als ik rustig aan doe, gaat het goed. Nou ja, goed, ik kan niet teveel eten en eet dus ook meerdere keren per dag. Maar ik heb wel moeite met gezond eten. Soms ben ik te misselijk om te koken en ja, wat eet je dan. Al gauw een vette hap. Soms is vet ook het enige wat er in wil. Bijvoorbeeld een bruine boterham krijg ik gewoon niet weg. Ook eet ik eigenlijk te weinig, puur omdat ik iedere keer misselijk ben. En het helpt niet om nog meer te spreiden of meer te eten. Gelukkig wordt ik langzaam minder misselijk en kook ik weer veel meer. Als ik naar de snackbar ga, omdat het niet lukt met koken, haal ik een broodje gezond. Ik heb al een buikje, maar ben dus niks aangekomen en heb ook even op afvallen gestaan. Ik weet wel dat dit niet erg is, maar dit is niet wat ik in gedachte had. Ik wilde het allemaal zo goed doen. Alleen gezond eten, net zoals ik deed voor ik zwanger was. Dit is echt niet wat ik in gedachte had. Ik hoop dat het steeds beter blijft gaan met de misselijkheid. Ik wil gewoon het beste voor de kleine. Tot zover alweer mijn tweede klaagtopic voor vandaag.
Meid, dat gaat vast en zeker goedkomen! Als je strax wat verder bent gaat het misselijk zijn meestal over....dan kan je dan echt een stuk gezonder gaan eten! Misschien kun je zolang wat vitamientjes voor zwangere vrouwen innemen?
Ja, die zwangerschapsvitaminen slik ik ook. Nu zijn ze toevallig bijna op (ik heb er nog 2) en ik heb vanacht gedroomd dat ze nergens nieuwe hadden, hihi.
haha, achteraf kun je heel hard lachen om die droom! ik hoop dat het snel over gaat meid!!! Ikhad een beetje gemist dat je zo misselijk was altijd. Heel veel succes ermee! Als het goed is gaat het nu toch afnemen?
Maak je niet te veel zorgen, je beebje komt niets tekort (zeker niet als je vitaminepillen neemt) en dat gezonde eten komt wel weer! En doordat je voor de zwangerschap gezond hebt gegeten, heb je in ieder geval een tijdje een voorraad vitamines enzo opgeslagen. Ik ben ook lang misselijk geweest en heb wekenlang geen gewone maaltijd gekookt. Leefde op soep uit blik en brood met jonge kaas, heel gevarieerd Nu gaat het een stuk beter en heb ik juist heel veel zin in gezonde dingen. Vooral als je ze niet hoeft te koken (fruit, rauwkost) want kooklucht blijft vies. En er is niets mis met af en toe een broodje gezond van de snackbar. Juist harstikke goed dat je daarvoor kiest in plaats van een vette hap!
Al voor ik stopte met de pil, ben ik gezonder gaan eten. Ik at niet veel nou meid toppie van je dat je al voor je zwanger was op je eetpatroon ging letten, ik ben gewoon alles blijven eten wat ik altijd al at (normaal) enkel toen ik last kreeg van brandend maagzuur was het heel even experimenteren wat wel en niet kon, ik had gelukkig niet dat wat jij hebt dat misselijke enzo, maar ik viel zeker in het begin best wel veel af (waar ik later wel weer blij mee was ) maar het was ook zeker niet erg hoor, de kleine is nu jouw reserves aan het opsmikkelen, en straks ga je heus wel weer normaal aankomen zoals het hoort, dus maak je niet druk, doe lekker rustig aan probeer te eten wat je kan eten, meer kan je niet doen... succes
Ik ga dit topic in de gaten houden, had nml zelf dit topic aangemaakt: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=[/url]