speelafspraken

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door lea, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lea

lea Fanatiek lid

Hoe doen jullie dat: Mijn dochter zit in groep 1 en ik wacht op het moment dat ze een speelafspraakje gaat maken. Ik vraag me af of je dan eerst persoonlijk afspreekt met de ouders van desbetreffend kindje of dat je je kind gewoon meegeeft. De meeste ouders ken ik alleen van het schoolplein..... Graag advies.....:)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Vorige week heeft mijn jochie zijn 1e speelafspraakje gehad. Ik had met de moeder afgesproken dat ik even een half uurtje meeging voor een kopje thee. Maar het was te gezellig, dus ben blijven hangen.

Volgende keer mag de moeder hem zo wel meenemen, omdat het vertrouwd voelt.
    Bij nieuwe vriendjes zou ik ook even meegaan denk ik.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mja hier hetzelfde idee... behalve dat ik ook op het schoolplein weinig mensen ken :)

nu 2 moeders van kindjes uit de klas en 2 uit een andere klas.

maar ze is tot nu toe enkel bij ons buurmeisje wezen spelen.. ondanks dat die dus in groep 3 zit.
    maar dat is wel op het schoolplein bekokstoofd door beide dames zelf.. daar hoefden wij enkel nog maar "ja" op te antwoorden.

en voor mij prettig want lekker dichtbij en bekend :)

4. lea

lea Fanatiek lid

ja precies, ze heeft 4 kindjes uit de straat bij haar in de klas, en die ken ik wel aardig qua omgang en zo, dus dat zou ik wel toelaten, alleen de kinderen die veraf wonen;) daar ga ik dan eerst zelf mee denk ik wat deepfreeze schreef.

Spelen jullie kinderen dan ook zelf? Er komt hier nu met regelmaat iemand spelen en die vraagt constant aandacht, is de hele tijd tegen mij aan het praten en nog brutaal ook. daar wordt ik wel eens moe van... vind het lastig hoor, moet er echt nog een weg in vinden....:)

5. Saskia78

mja dat heb ik hier nog niet echt aan de hand gehad eerlijk gezegd.

laatst bij buuf kwam ik dr ophalen..
    toen zat er 1 kind verkleed en al voor de tv
    en nr. 2 speelde met mijn dochter met de LP-garage :)
    (terwijl ze eigenlijk met nr1 mee naar huis wilde.)

6. lea

lea Fanatiek lid

oja haha dat heb ik ook wel eens gehad ja, dat ze met een broertje of zusje aan het spelen is;). Ach we zullen er wel ingroeien denk ik, maar voor moeders is het ook heel wat die basisschool haha, zucht.

7. Saskia78

nou ik weet wel wie er harder aan moet wennen hoor :D

dochterlief geniet echt van dr school en was enigzins beledigd dat ze een hele week niet naar school mocht.

8. lea

lea Fanatiek lid

heel herkenbaar, wel fijn dat ze graag gaat. Die van mij vraagt altijd moet ik vandaag 1 of 2 keer? helemaal gelukkig dat ze 2 keer mag.... wij hebben volgende week vakantie, zal mij benieuwen.. verveling zal toeslaan ben ik bang...:cool:

9. Saskia78

mja vandaag heeft ze het prima naar haar zin geloof ik :)

vrolijke fotoos van tosties, maskers en zojuist een appelsnijder op mijn telefoon.
    (ik ben aan het werk, manlief is thuis)

maar wel fijn als ze zo graag gaat he

hier overigens gister hoop gemopper toen ik zei dat ik niet wist of ze morgen bij nova mocht spelen...
    (iets met dat ik ten eerste niet thuis ben... en we natuurlijk ook niet op het schoolplein elkaar tegenkomen vanmiddag :) )

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier nu met 2 vriendjes gespeeld. De ene kent hij al van voor school, de andere net een paar weken. Maar met allebei speelt hij half zelf, half samen. Zo reed opeens een brum een dierenziekenhuis binnen. Daar maakten ze zelf een mooi verhaal van.

Ze vermaken zichzelf ook goed. Hoef er amper aandacht aan te besteden: 2 kids is minder werk dan 1 ;)
    Het enige kindje dat veel aandacht komt vragen is een jochie(al 7) van een kennis, maar die heeft PDD-NOS, en die bevestiging blijkbaar nodig..

11. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    hier ging het de eerste keer zo er kwam een moeder van het meisje naar mij toe dat haar dochtertje graag met mijn dochtertje wou spelen, dus uit school is ze meegegaan, en erna ging het vanzelf ik ging naar die ouders toe en vroeg het of uit schook kwamen ze naar mij toe mama mag ik met die en die spelen nou dan ga je naar die ouders toe en vraag je of dat in orde is en als het niet kan andere dag afspreken?

12. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Meestal bespreek ik dit even met de moeder, als ik hoor, dat mijn dochter met iemand wil spelen. Ze heeft nu een vast vriendinnetje in de klas en daat speelt ze regelmatig mee. Na de herfstvakantie gaat ze bij iemand anders een keertje spelen. De kindjes komen overal vandaan, ik moet altijd haar wegbrengen en dan zie je ook gelijk hoe het klikt en dan ga ik weg.

13. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Hier spreken ze het liefste elke dag af.Maar heb gezegd dat dat niet zal gebeuren.Het zijn ook meteen 4 kinderen,4 4 jarige dus,die ik in huis heb.Nou ben wel wat gewend,maar dat een aantal keer per week maakt me toch erg gek.De moeders van de andere kinderen ken ik alleen van het schoolplein trouwens.

14. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier een zoontje die het allemaal zelf aan het ontdekken is. Hij heeft nu 1x bij een ander jongetje gespeeld en 1x een vriendje hier.
    Gewoon even met de andere ouder overleggen, telefoonnummers en adressen uitwisselen. Tijd af spreken om op te halen en hoppa, gaan met die banaan!

Ik moet zeggend at ik er erg aan moet wennen als een ander kindje hier speelt. Vind het heel leuk voor mijn zoontje, dus ga er mee akkoord, maar heb zelf dan moeite met mijn middag dag inplannen...hahahah

O en hij heeft vorige maand ook zijn eerste kinderfeestje gehad! Hij snapte er helemala niks van maar toen we hem kwamen ophalen vond hij het helemaal geweldig!

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik vind het ook lastig en ik zie er ook wel tegenop. Moet ook nog even kijken hoe ik het ga doen. Zelf wonen we in een ander dorp als de school staat, dus we moeten altijd met de auto. Misschien dat ik er maar eens een losse verhoger bij koop. Ik wil geen kinderen van 4/5 jaar alleen in de gordel op de achterbank.

Maar dan heb ik nog altijd het probleem van ergens anders spelen. Veel kindjes uit de klas komen ook uit andere dorpen en dan moet Jelle dus ook mee in de auto van een ander. En als ik dan zie dat de moeder van het kindje waar Jelle nu veel mee speelt, de kinderen gewoon los op de achterbank zet... Ga er nog eens diep over nadenken... ;)

Ik wil trouwens wel proberen de speelafspraken te beperken tot 1x per week. Jelle gaat op donderdag naar de BSO, op vrijdag is hij altijd de hele dag vrij. De woensdag middag wil ik voorlopig zoveel mogelijk vrij houden, hij is dan gewoon ook toe aan een middagje rust.

16. Saskia78

@bluesky: dan kun je die losse verhoger uit je achterbak halen en die meegeven aan de betreffende ouder toch?

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja is idd een idee, maar daar moet ik dan wel aan denken als ik tussen de middag op school sta. Anders moet ik om 15.30 alsnog naar school rijden, of om die verhoger te brengen of om Jelle zelf naar zijn speelafspraak te brengen.

En veel ouders zijn er tussen de middag niet op school, omdat er veel kindjes overblijven. Dus vaak kan jelle toch pas om 15.30 afspreken... Wel jammer, want ik moet Jitte echt wakker maken om weer mee naar school te gaan.

18. Saskia78

maar... die verhoger kun je gewoon in de kofferbak laten liggen.. die is niet zo groot toch?
    die heb je tenslotte ook nodig als je iemand mee naar huis zou willen nemen..

19. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn oudste zit nu 2 weken op school en vorige week werd ze gevraagd bij een klasgenootje dat een paar blokken verderop woont. Mijn man was haar gaan halen en het meisje vroeg of ze mocht komen spelen. Hij is met haar en haar moeder meegelopen naar huis en onze dochter daar gelaten. Ik moest wel even slikken, maar het ging prima!

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja, nee... Klopt helemaal... Maar ik zou het fijn vinden als ik dan om 15.30 niet voor Jan Doedel aan school sta... ;) Ik moet Jitte ervoor uit bed halen, ze kan dan 's middags maar krap anderhalf uur slapen. Veel te weinig voor haar, ze slaapt altijd een uur of 2,5/3 op een middag.

Deel Deze Pagina