Onze dochter wordt deze week twee en we vinden het nu wel tijd worden om haar zindelijk te maken, maar hoe kunnen we dit het beste aanpakken?! Ze geeft nu wel zelf aan als ze een vieze luier heeft en volgens mij ook als ze een plasje doet. Dan zegt ze 'bah' en wijst ze naar haar luier. Wij zijn namelijk niet hele dagen thuis en vier dagen per week is ze bij het KDV... Raad gevraagd dus!
wij hebben toen ze 2 werd ook een beetje gepushed om op t potje tegaan maar dar werkte averechts.. na een mand hebben we t maar zo gelaten... maar ik had wel bijv maar max 3 luiers per dag.. en dat ook duidelijk gemaakt dat t wel mooi was zo.. ze heeft toen voro t eerst op t potje geplast toen ze 2.5 was uit zich zelf.. daarna weer even niet alleen voor ze ging douche.. met 2 jaar en 9 maanden was ze oevrdag zindelijk.. wij hebben haar gewoon de ruimte gegeven enze heeft zelf aan gegeven wanneer ze er klaar voor was..
Hoi! Onze dochter (net 2) poept sinds ze 1,5 jaar oud is op het potje en later op de wc, maar plassen deed ze nog altijd in haar luier. Nu op dit moment doe ik haar geen luier meer om en plast ze regelmatig in haar broek. Ook laat ik haar op mijn initiatief regelmatig op de wc zitten en dan plast ze ook. We blijven oefenen. Ik denk dat het bij jouw dochter wel eens heel snel zou kunnen gaan aangezien ze het al zelf aangeeft! Kun je proberen om op de dagen dat je thuis bent haar zo min mogelijk een luier om te doen en het potje neerzetten in de kamer, zodat ze daar aan went? En uitleggen wat de bedoeling is en natuurlijk veel belonen en enthousiast zijn. Als ze eenmaal weet wat de bedoeling is en af en toe op het potje plast kun je vragen of ze ook een potje neer willen zetten op het KDV? Misschien hebben de leidsters daar ook wel tips over hoe je dit aan moet pakken? Oh ja, wij hebben ook een brilverkleiner die ze zelf op de wc mag leggen. Ik heb nooit iets geforceerd en word ook uiteraard niet boos als ze een ongelukje heeft, maar dat spreekt voor zich he?! Succes!
Vooral niet pushen! Ze is nog best jong en op zich is het niet het meest geschikte seizoen: bloot rond laten lopen schijnt heel goed te werken Ik zou beginnen met een vast potjesmoment, bijvoorbeeld voor het bad. Dat doen we ook bij Mirre. Die heeft een paar x op t potje geplast en weigert het nu pertinent. Plast wel standaard in bad (vindt ze heel geinig ). En even overleggen met KDV, misschien hebben ze tips of doen ze al dingen: gezamelijk op de pot bijvoorbeeld. Maar ... waarom vinden jullie het nu wel tijd? Twee is echt vroeg hoor!
Vooral niet pushen en wachten tot ze zelf aangeeft dat ze er aan toe is. Kyra was 2 jaar en 4 maanden toen ze ineens de luier niet meer fijn vond. Al snel plastte ze heel goed op het potje en snel daarna op de wc. Ze was binnen 3 dagen overdag droog. Alleen het poepen was een dram dat deed ze absoluut niet op de wc. Ze vroeg telkens om een luiers en die kon daarna meteen weer af. Toen ze 2 jaar en 7 maanden was ging ook het poepen ineens op de wc. Nu is ze al 5 nachten op rij wakker geworden met een droge luier dus vannacht voor het eerst zonder luier naar bed, ben benieuwd!
ons meisje is al helemaal zindelijk vanaf dat ze anderhalf is en nu sinds een paar maandjes ook snachts heerlijk, ik heb het gedaan met stickers gewoon de pamper af gelaten en wel met regelmaat haar ff op het potje laten zitten en als ze dan geplast had dan mocht ze een sticker plakken en als dan de kaart vol was gingen we wat leuks doen zwemmen of naar de mac donald we zijn een keer met haar naar ballorig geweest, hoop dat je er wat aan hebt succes!
Komt vanzelf!! Pushen is niet nodig en kan averechts werken. Potje in huis halen is altijd goed en er vast vertrouwd mee maken. Ze zal het waarschijnlijk ook zien op kdv en ze komt er waarschijnlijk thuis ook vanzelf mee.
Je kunt wel willen, maar als je kindje er niet aan toe is, zal het niet gaan, je kunt de po aanbieden, als je het idee hebt dat ze het voelt aankomen, maar alsjeblieft niet pushen, je kunt haar eventueel in onderbroekje laten lopen, zodat ze het goed voelt. Onze dochter was net voor haar 3e verjaardag zindelijk echt van de 1 op de andere dag, van plas en ontlasting. "s nachts nog steeds niet en ze is nu ruim 4, wel geprobeerd, maar na veel natte bedden en verdriet omdat het niet lukte van haar kant zijn we weer gestopt, we zien het wel!
Nou, het is niet 'willen' natuurlijk maar ik dacht dat twee al aan de late kant was... Maar dat is dus niet zo. Goede tips van jullie trouwens! Die met de stickers gaan hier ook wel werken, denk ik! Het blijft toch wel lastig natuurlijk en uiteraard een ongelukje kan gebeuren!
Even een vraagje hier tussen door anders moet ik een nieuwe topic openen hehe. Hoe krijg je je kind van anderhalf al zindelijk? Kan het me namelijk niet voorstellen haha. Mijn dochter lijkt te begrijpen als ze poept of plast en dit met haar 14 maanden en gaat ook echt op haar hurkjes als ze poept en wanneer ze plast zit ze heel stilletjes dus neem aan dat ze begrijpt wat ze doet? iig als ik zeg om haar bipsie even schoon te maken loopt ze naar der slaapkamer. Is dit een moment dat ik zou kunnen beginnen om spelenderwijs haar op de toiletverkeiner te zetten? Wel erg vroeg denk ik zo maar vraag me af waarom ik het niet zou doen als het al zou kunnen. bedankt alvast he en bedankt voor het lenen van de topic TS hehe. Groetjes
ik ben op die kenmerken die jij noemt gaan letten en toen op het potje gaan zetten en op vaste tijden voor het eten en als ze wakker werd enz. maar dan wel de pamper afgelaten heeft heel wat natte broeken gekost omdat ze iedere keer te laat was maar dat geeft niet ook al deed ze maar een drupje in de pot prees haar wel
Ok bedankt, we gaan er vandaag mee beginnen. Weet vaak wel wanneer ze een kleine of grote boodschap doet. Groetjes
Dit is niet te geloven maar mijn kleine meid heeft net gepoept op het toilet!!! Had der 1 keer op de verkleiner gezet en ging zeggen, ga maar poepen en beetje persgeluidjes maken dus zij ook persgeluiden maken maar was voor de grap dus er af gezet en weer gaan spelen en ik vroeg der op een gegeven moment, wil je poepen? JAH zegt ze dus samen naar het toilet en ze poepte!!! WAUW wat ben ik ongelooflijk trots zeg. Nu het plassen onder de knie krijgen en er zullen vele ongelukjes gebeuren met de kleine en de grote boodschap maar ze snapt het een beetje dus toch een mooie tijd om dit te gaan uitvoeren?
mijn dochter was twee en wij deden het ook met stickers toen ze een week overdag droog was deden we ook snachts de luier af en als ze dan droog was dan kreeg ze twee stickers.. en moet zeggen ze heeft 1 keer in bed geplast .. dus ze was vrij snel hellemaal droog nu is ons zoontje 2 en die trapt er dus mooi niet in die hoeft geen stickers hahah maar hij plast wel op het potje maar kan hem niet zo laten lopen want hij plast ook zo in zijn broek.. dus als we weg gaan krijgt ie wel een luier om
Ik vind het ook lastig hoor, hoe je het moet aanpakken. Eva zegt het als ze aan het poepen is en zegt daarna ook meteen: mama/papa luier doen! En we zeggen dan als ze moet plassen of poepen dat ze moet zeggen dat ze naar de wc moet. En dan zegt ze ja, maar volgens mij voelt ze het nog niet aankomen. En dan houdt het natuurlijk op. Wel zit ze de laatste tijd vaak aan haar luier, maar of dat nou is omdat ze de luier niet fijn vindt of omdat ze aan haar plasser wil zitten omdat ze dat lekker vindt (dat ze dat lekker vindt is wel duidelijk ), weet ik niet. Ze zit wel eens op het potje (met kleren aan) en wil soms ook naar de wc als ik ben geweest en dan mag ze ook even (broek en luiers dan dus wel uit), maar dan komt er niets. Maar zo proberen we haar eraan te laten wennen dat plassen en poepen op de wc hoort. En dan zien we van de zomer wel verder... lekker in haar blootje in de tuin laten rondlopen! Het zal vanzelf wel komen.
Zat er vandaag nog aan te denken he. Ik ben echt blij dit nu te doen met dit weer. Thuis zonder pamper lopen maar wel met een onderbroekje en een joggingbroekje en is er een ongelukje gebeurd dan ligt niet mijn hele vloer meteen onder haha, dus broekjes uit even afspoelen en weer schone kleertjes aan hup naar de volgende ronde. Tot nog toe, gister ochtend gepoept en vanmorgen weer en gistermiddag een plasje en vanmorgen ook. vanmiddag hele middag weg geweest dus pamper aan. Plasje vandaag was heel toevallig met wijzen naar het toilet en ze had al 3 ongelukjes gehad. Ik moet mijn kindje helemaal op een andere manier leren kennen nu, smorgens wilt ze eerst 5 min even lekker lopen en dan op de pot om een plasje en vaak na intens spelen moet ik haar echt even op de pot zetten maar dit moetik zelf ook even leren. Poepen was wel weer op vraag maar ze weet wel heel goed wat poepen is en denk dat ze het wel heel interessant vond gisteren dus dathet daarom vandaag ook lukte? Ben wel echt van plan dit te gaan volhouden en aankijken of ze er echt al aan toe is dus ga dit zeker minimaal 2 weken doen.
mijn meisje is zelf ook al aardig bezig met zinderlijk worden! ze doet al een aardig tijdje plasjes en poepjes op het potje, en een paar maanden geleden wou ze haar luier niet meer aan en deed ze alles op het potje, liep ze wel in haar blootje door het huis. maar toen kreeg ze hele erge uitslag op haar billen dus ben daarom eventjes gestopt,maar wel af en toe met het potje aan de gang geweest, maar nu vandaag deed ze zelf weer haar luier af, en heeft ze weer geplast op het potje, luier in de avond weer aan, en 3 seconde later zegt ze: mama poepen!!! ik luier af en ze poept op het potje!!! maar nu vind ik de stap met naar buiten gaan zooo moeilijk! ik weet niet hoe ik die overgang moet doen heeft iemand misschien tips voor mij??? ik begin nu thuis met onderbroekje aan doen, en leren dat die dan eerst naar beneden moet, dat gaat nu wel.
Wat zijn jullie allemaal vroeg! Wij zijn al wel een hele tijd bezig, maar zoonlief poepte en plaste net zo makkelijk in zijn luier of op de grond als op het potje. Nu zijn we vorige week toch wat serieuzer aan de slag gegaan. De eerste dag waren er drie broeken nat. De tweede dag heeft hij een halve dag droog gelopen en toen gingen we naar Sinterklaas, dus toch maar een luier aan. En de derde dag heeft hij de hele dag zonder luier gelopen en is droog gebleven. Ik zet elke keer de kookwekker op een half uur en dan vraag ik of hij moet plassen. Als hij plast op het potje mag hij een sticker uitzoeken. Hij wil dan natuurlijk steeds achter elkaar en elke keer een sticker (zo'n bijdehandje is het wel), maar dat doen we dus niet, dankzij die kookwekker. Naar buiten heb ik ook gewoon gedaan, op het risico af dat het fout ging. Wel vantevoren laten plassen, gezegd dat we weggaan en dat hij buiten dus niet kan plassen. Ging heel goed, we hebben bijna een uur gewandeld zondagmiddag, zonder problemen. En vandaag heeft hij eindelijk ook gepoept op het potje. Met als beloning een bellenblaas, want dat hadden we beloofd. Op het kdv doen ze hier trouwens niet zo mee met de training hoor. Pas als hij thuis twee weken droog is, mag hij op het kdv ook zonder luier komen, anders is het teveel werk. Op de psz had ik hem vorige week wel zonder luier laten komen, maar dat ging dus 2x mis, dus dat doe ik voorlopig ook maar niet meer. Eerst maar eens zien dat we hem inderdaad thuis droog houden.