De titel zegt het al. Ons meisje weegt eindelijk D) over de 15 kg, en we mogen dus naar een andere autostoel. We hadden een Römer King Plus, maar daar komt ze heel de tijd mee uit de gordels, al sinds ze nog geen 2 was. Welke hebben jullie en zijn jullie tevreden? (klopt het dat er in groep 2 zowel stoeltjes met 5-puntsgordels als stoeltjes zijn waar de autogordel door moet?) Heb al eens in de winkel gekeken, maar die zitjes lijken allemaal steenhard, of ligt dat aan mij?!
Met gordels zijn over het algemeen groep 1+2 stoelen. Hier 'mogen' ze vanaf 9 kilo in al zal niet ieder kind er goed in kunnen zitten vanaf dat gewicht omdat het gewoon een echte stoel is. Wij hebben zo'n stoel voor mijn dochter. Mijn zoon past inmiddels niet meer in de gordels van maxicosi dus die zit nu in de priori. (voldoed aan het gewicht voor ik commentaar krijg) Mijn dochter is nog geen 15 kilo en dat zie ik haar ook nog niet snel worden. Ze is klein en licht. Maar ja, de priori hadden we toch nodig voor Vince. Dus voor haar hebben we zo'n andere stoel gehaald met gordels en dat gaat perfect. Vanaf 15kg mogen ze gewoon in een stoel met 3 punts gordel.
Mijn dochter zit in de maxicosi Rodi. Ze zit vast met de gewone gordel.Deze haal je bij de schouder door een haak en haal je aan de andere kant bij de heup ergens onder door. Daardoor loopt de gordel over haar borst en niet in haar nek.Ze zit er prima in. Het stoeltje zit inderdaad een stuk harder dan de groep 1 stoel waar ze eerst in zat. Maar ik hoor haar niet klagen
Hmm ik vond de romer king plus ook al niet echt ontzettend zacht eerlijk gezegd Wij moeten ook aan een nieuw stoeltje.. maar ook een nieuwe auto. En gezien we liever stoel aanpassen aan de auto dan andersom... Kom ik wel hier even meekijken. Aanschaf komt dan als de nieuwe auto is besteld Zat zelf te denken aan zo'n stoeltje waar je later de rugleuning af kunt halen zodat je een zitverhoger overhoudt. Had je de ANWB-test al gelezen trouwens? Eigenljik klonk vooral de romer kidfix erg verleidelijk... maar die moeten we echt even passen in een winkel want de romer king plus.. past ze ook precies in met dr billen Pluspunten die ik belangrijk vond is dat de bekleding wasbaar is en dat het zitje niet te smal is want ze is wel heel kort maar niet zo smalletjes. Buiten natuurlijk de standaarddingen als zonder veel moeite te bevestigen en veiligheid.
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/kinderzitjestest-2011/anwb-tabel-2011_03.pdf