bijna negen maanden.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door hopeful, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopeful

hopeful Lid

14 okt 2009
    76
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemiddag,

Ik had enkele vragen en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Mijn dochter wordt volgende week alweer 9 maanden. Ze krijgt nog steeds geen andere vocht dan borstvoeding. Nu is ze sinds de afgelopen week ziek. Borstvoeding live drinken vindt ze dan nu ook helemaal niets (ik denk ivm benauwdheid en doorkomende tandjes). Een fles leeg drinken is dan natuurlijk veel makkelijker voor haar. Nu ben ik dus alle melk voedingen aan het kolven.

Alleen sochtends rond 6 uur drinkt ze live, maar ook moeizaam (ik denk max 100cc)

Om ongeveer 9 uur krijgt ze dan weer een flesje van afgekolfde melk ong 80cc vervolgens eet ze een boterham zonder korst.

Om 11.30 krijgt ze een fruithapje meestal ten grote van een grote banaan of halve mango. Melk weigert ze dan vaak om 12 uur, ook als ik eerst melk aanbied en daarna fruit. Meer dan 60cc drinkt ze zeker niet.

15 uur wordt ze wakker en drinkt dan 150cc

17uur groentehapje met aardappel

18,30 als ik geluk heb 100cc gekolfde melk.
    Dan gaat ze naar bed

24 uur 170 cc gekolfde melk met rijstenbloem.

Dan slaapt ze door tot de volgende voeding van 6 uur.

Ik maak me zorgen of ze zo wel genoeg melk binnenkrijgt. Ik heb van alles geprobeert en kolf nu elke 2 a 3 uur en s nachts elke 3 uur. Toch krijg ik er niet meer in.

Het consultatiebureau vindt haar eigenlijk te licht (rond de 8 kg), volgens hun zou ze minimaal 750cc melk per 24 uur moeten drinken. Dit haalt ze echt niet. Geef ik haar volgens dit schema te weinig?
    Zou ik over moeten op flesvoeding?

Sorry voor mijn lange en onzekere verhaal.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

De hoeveelheid melk die ze nu binnen krijgt, is inderdaad niet heel veel. Maar zoals je zelf al zegt is ze ziek.

Hoogstwaarschijnlijk zal ze ook niet meer melk drinken als je kunstvoeding zou geven.

Kijk het even een paar dagen aan en kijk of ze weer meer gaat drinken als ze weer beter is.

Om te overbruggen zou je evt. ook 's ochtend een bordje pap met moedermelk kunnen geven.

Ik zou de fruit iets eerder geven en tussen de middag ook een boterham met melk aanbieden. en verder het schema zoals je beschrijft.

Groetjes Saskia

3. hopeful

hopeful Lid

14 okt 2009
    76
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dank u wel voor uw reactie, fijn dat we met vragen bij jullie terecht mogen.

Inmmiddels is ze wel goed opgeknapt, echter drinkt ze nog steeds niet meer dan in het schema. Op de 1 of andere manier wilt ze echt niet meer. We hebben verschillende spenen aangeboden maar het gaat er met veel moeite in. Ze vindt haar omgeving ook steeds interessanter. We blijven proberen, live drinken is ze helemaal te ongeduldig voor. Ook niet in de slaapkamer lekker rustig.

Ik ben bang dat ik er qau melk gewoon niet meer in ga krijgen. Ze is wel helder en komt niet hongerig over. Ook heeft ze goede luiers.

Bedankt voor uw moeite, ik ga zeker proberen er een extra boterham bij te doen.

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Lastig als je kleintje een ander idee heeft over eten en drinken dan jij :)

Accepteer het voor nu en hou haar plas en poep luiers in de gaten.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina