In December vieren we de verjaardagen van onze kids. Maak meestal zelf een taart maar ben inspiratieloos wb de vulling. Ga'm afwerken met fondant en wil'm liever niet in de koelkast bewaren. Heb al eens botercreme met speculaaskruiden gedaan en een keer een vulling van botercreme en jam. Nu dus op zoek naar inspiratie! Kwam iets van marshmellow achtige vulling tegen. Een kant en klare mix... maar zou dat lekker zijn? Taartbaksters... need help
Ik vind mokka altijd heerlijk maar dat is wel ‘gewoon’. Ook wel eens crème gemengd met passievrucht en/of mango. Of pistache. Ook goed te eten. Witte chocomousse is een aanrader. Lekker met frambozen en bramen.
Ik heb weleens een botercrème met duo penotti gemaakt. Superlekker! Ik vind het basisrecept botercrème van Laura's bakery trouwens erg lekker. Veel botercrèmes smaken erg vet vind ik maar deze is heerlijk zacht
@Iertje81 Die witte chocomousse klinkt lekker! Ga'm onthouden... @blossom85 Die can Laura's bakery is inderdaad lekker! Maar hoe gebruik je de duo penotti? Apart of door de botercreme heen?
Ik heb eerst de botercrème gewoon naturel gemaakt en aan het einde duo pennotti (en een beetje cacao geloof ik) erdoor gedraaid. En dan gewoon naar smaak.
Citroenkwarktaart toetje van Mona, zo lekker, kun je prima gebruiken als vulling (alhoewel, een koelkast misschien handig is dan).
Nou waar zal ik beginnen Nutella botercreme: - 250gr boter - 3 eetlepels nutella - 150gr gesmolten pure chocolade - 60gr poedersuiker Boter en chocolade mengen tot een crème. Daarna nutella en poedersuiker erdoor mengen. Bokkepootjes vulling: - slagroom - bokkepootjes Bokkepootjes verkruimelen en door opgeklopte slagroom mengen. Oreo vulling: - slagroom - oreo’s Zelfde als de bokkepootjes. Oreo’s verkruimelen en door de opgeklopte slagroom mengen. En voor nog meer inspiratie deze website http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/vullen
Ik vind slagroom de lekkerste vulling. Maar dat moet in de koelkast. Je kunt anders voor witte ganache gaan. Ook heerlijk.
@flowertje36 Kom maar op met die lijst! Weer die nutella... Die ga ik zowiezo even proberen denk. Klinkt lekker. Las ook dat botercreme van gestampte muisjes erg lekker is, ipv de suiker.
2 laagjes met de botercrememix van funcakes met frambozen smaakstoffen en verse of diepvries frambozen erdoor en in het midden een laag botercrememix met witte chocoladepasta (of witte chocolade ganache) zooooooo lekker....