Bijna niet eten...wat kunnen we doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Duveldraakje22, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yelice

Yelice Niet meer actief

Mijn zoon heeft een jaar heel slecht gegeten! iedere avond drama aan tafel geen enkele hap kreeg hij binnen.
    Het heeft veel stress opgeleverd en veel strijd
    Overdat at hij verder wel goed behalve dan avond eten.
    Tot op een dag hij ineens weer begon te eten.
    Wat ik vorigeef jaar nooit had kunnen denken dat hij zou eten eet hij nu met plezier
    Ik zou dus vooral geduld hebben , eten gewoon aanbieden wilt ze niet eten prima dan niet.
    KInderen laten zichzelf over het algemeen niet verhongeren.
    O ja geef gezonde tussendoortjes komkommer, cherry tomaten baby bell kaasjes zodat ze toch der voeding binnen krijgt.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Die tussendoortjes, dat doe ik soms ook, vooral als we iets als pizza of friet eten. Zo rond 16.30 zet ik een schaaltje met wortel, komkommer en paprika op tafel. 9 van de 10 keer gaat het helemaal op en hebben ze in elk geval al wat groente binnen.

Voor de rest: Als ze niet willen eten, gewoon laten gaan. Echt, als ze honger hebben eten ze wel. En soms kan dat lang duren, idd. Hier hebben ze allebei periodes van 3-4 weken dat ze bijna niks eten en dan komt er weer een periode dat ze blijven zeuren om iets omdat ze honger hebben.
    Vooral Jelle heeft er nu een handje van. Tussen de middag 3 boterhammen en een stuk koek en een uur later een banaan vragen. Vervolgens wil hij nog druiven en als Jitte uit bed komt iets lekkers. Dan nog een keer een soepstengel rond 16.30 en dan om 17.30 een vol bord warm eten en een toetje. En hij is zo mager als een lat... ;)

Ik heb mezelf altijd voorgenomen om van eten geen strijd te maken. En dat heb ik ook nooit gedaan. Ook door allerlei truukjes uit te halen, bereik je vaak weinig, alleen maar meer strijd. Echt, het komt goed!

Nu is Jelle 4 en nu vraag ik hem soms wel om nog een paar hapjes te eten. Hij eet bijvoorbeeld niet graag korstjes, maar na 3 boterhammen waarvan alleen de binnenkant op is, moet hij eerst de korstjes opeten (alleen de onderkantjes, de bovenkant vind hij ècht niet lekker) en daarna krijgt hij nog een boterham. Meestal heeft hij dan genoeg gegeten. Maar goed, een kind van 4 kun je makkelijker iets uitleggen, bij Jitte hoef ik dat nog niet te doen. Overigens eet zij over het algemeen wel de korstjes op, zij eet alleen eerst het beleg eraf en wil vervolgens er nieuw beleg op... :D

Deel Deze Pagina