Hoi meiden... Ik baal als een stekker. Sinds een paar dagen is mijn productie zo ver terug gelopen dat ik mijn zoontje nog maar nauwelijks kan voeden. Ik werk 32 uur en heb daarnaast natuurlijk nog een huishouden en de zorg voor Ingmar. Dit is weken probleemloos gegaan. Ik heb nu juist het gevoel dat ik wat meer rust begin te krijgen... Ik ben wel een beetje verkouden maar functioneer verder prima. Als ik Ingmar aan leg dan drinkt ie een paar teugen goed en daarna is het huilen huilen huilen. Ik kan hem wel opnieuw aanleggen, maar het lijkt gewoon alsof hij er niets meer uit krijgt. Dan laat ie weer los en is het weer huilen. Als ik afgekolfde melk extra geef dan is ie wel tevreden. Ik heb zojuist geprobeerd te kolven. Ik kan met heel veel moeite 50cc kolven terwijl ik normaal makkelijk de 200 haal. Ik heb Ingmar gisteren bijna continue aan de borst gehad om de productie weer omhoog te krijgen, maar het lukt niet... Ik wil zo graag mijn kindje zelf voeden... maar ik moet ook werken anders kan ik mezelf niet eens meer voeden. Ik probeer zo vaak mogelijk te kolven om mijn voeding op gang te houden en thuis leg ik zo vaak mogelijk aan... Is er iemand die nog een tip voor me heeft? Ik wil zo graag mijn kindje zelf blijven voeden...
Wij kunnen je natuurlijk wat algemene tips geven. Wil je echt informatie die bij jou het beste van toepassing is lijkt het mij verstandig om een contactpersoon van de VBN te bellen of een leidster van de LLL, deze kun je vinden op www.borstvoeding.nl. Een productiedip kan meerdere oorzaken hebben o.a.: een cyclus die weer op gang komt, roken, begonnen met de "gewone" pil, gebruik van tepelhoedjes of veel gebruik van de speen, saliethee en zo nog veel meer. Is er bij jou sprake van een van die dingen ?
Ik rook niet, heb een mirena, gebruik geen tepelhoedjes en geen saliethee. Ingmar heeft wel een speen om mee te slapen. Ik kan me echt niets indenken... Misschien moet ik eens een lactatiekundige bellen.
Dat lijkt mij een goed idee. Een dalende productie kan zoveel oorzaken hebben (of je word morgen gewoon ongesteld dan verklaard dat alles)
Wat bedoel je hiermee???? Ik ben ook ongesteld geworden 2 weken geleden en heb het idee dat mijn productie ook lager is. Komt dit weer terug of hoort dit zo als je ongesteld bent geworden.
Ehm, lijkt me een typisch geval van de 4-maandendip... Zit niet veel anders op dan veel aanleggen, veel kolven en dan moet het met een week of 2-3 weer over zijn. Hier ook gehad en toen ik die dip overleefd had (met een beetje van die neusspray af en toe om m'n tsr op te wekken), werd m'n productie veel stabieler, Sindsdien geen problemen meer met echt te weinig voeding, maar die dip was wel ff stressen ja. Heb ik hier ook opgelost door dan af en toe een gekolfde fles extra te geven, (als ze er bij mij niks meer uitkreeg, wilde ze wel. Normaal weigert ze die dan), en dan zelf zoveel mogelijk te kolven verder... Succes!
Tijdens je menstruatie kun je even een dip hebben. Als je gewoon wat vaker aanlegt dan krik je je productie weer op en is je productie daarna weer als vanouds.
heel veel aanleggen, zoveel je kan, kost ook een tijdje om de productie weer omhoog te schroeven! En probeer iets meer rust te nemen zelf, daardoor stopt de borstvoeding vaak te weinig rust. Succes