Hallo allemaal, Ik weet dat hier meerdere onderwerpen over zijn, maar ik kan mijn 'probleem' er niet tussen vinden. En ik hoop echt dat iemand er een antwoord op heeft of dezelfde ervaring heeft. Velen schrijven dat zij pijn hebben bij de seks door littekenweefsel van scheurtjes en knipjes. Dit is bij mij niet het geval! Nu doet het bij mij dus geen zeer op de plek waar ze mij ingeknipt hebben, maar op de plek waar mijn catheter is ingebracht! Als de penis er eenmaal inzit, voel ik het niet meer, maar het begin is bijna ondraaglijk! Het is echt aan de 'bovenkant' van mijn vagina.. Wie herkent dit? En wie weet hoe lang dit duurt voordat het overgaat? Ik ben overigens 7 weken geleden bevallen.. Alvast bedankt voor jullie reacties!
ja heel herkenbaar! het is bij mij vanzelf weer over gegaan, weet niet precies meer hoe lang dat duurde... nu heb ik nog wel wat last van de knip maar niet meer van de voor/bovenkant....
ja klopt! had er nog nooit van gehoord maar daar voelde het ook nog echt beurs... ook na inspanning werd het daar pijnlijk... enige moment tijdens de hele bevalling dat ik gevloekt heb... toen die *piep* katheter erin ging! gelukkig nu helemaal geen last meer van!
Dan hoop ik dat het snel over gaat! Het heeft inderdaad lang beurs gevoeld, maar nu voel ik het niet meer buiten de seks om dan. En dan lijkt het net of er een schaafwond zit ofzo! Ben wel blij om te horen dat het vanzelf over gaat.. Die catheter was ook de grootste reden waarom ik in eerste instantie geen ruggenprik wilde, maar ja had me toch laten overhalen!
Ik heb dat ook gehad, deed onwijs zeer. Nu is m'n dochtertje inmiddels 4 maanden, en nu gaat het beter.. Hoop voor je dat het snel over is!
ik heb geen ruggeprik gehad, maar mijn blaas zat tijdens het persen te vol waardoor het hoofdje er niet langs kon... en de katheter kreeg ze er vervolgens niet in omdat het hoofdje er tegenaan zat! dat vond ik het meest pijnlijke deel van de hele bevalling!
Maar een catheter zit toch niet bovenin je vagina? Juist onderin. Ik heb ook een kleine week een catheter gehad, maar voel daar echt niets meer van. De laatste dag dat ie erin zat was het pijnlijk, en een paar uur na verwijderen nog wat gevoelig, maar daarna...? Of heb je het over een ander soort iets?
Ja hoor, de katheter wordt in je plasbuis ingebracht in die zit boven je schede... En daar had ik zowel met inbrengen als eruit halen en de weken erna bij inspanning en seks de meeste pijn. Bij mij hebben ze in een perswee ook flink door moeten duwen om hem erin te krijgen omdat het hoofdje er tegenaan zat dus misschien dat ik er daarom meer last van heb gehad als normaal....
je blaas zit toch ook boven je baarmoeder? hoe kan je plasbuis dan onder je schede zitten?? Sorry, maar je plasbuis zit echt tussen je schede en clitoris in... en dat is precies de plek die bij mij geschaafd/beurs aanvoelde... maar nogmaals, de katheter is er bij mij met grof geweld ingeramt dus kan best dat ik er meer last van had dan anderen...
plasbuis zit vlak boven je schede...net onder je clitoris Door kath is het geirriteerd, er kans zelfs een kleine huidinfectie zitten of een schimmelinfectie door ontstaan. Na 6 wk moet dit wel over zijn, zo niet dan ff langs je HA
Nee hoor dat is echt niet waar Dat is je anus. Ik heb er geen last van gehad, zou het misschien kunnen aan hoe ze hem er in gedaan hebben, dat de een er handiger is dan de ander? Als het echt heel erg zeer doet zou ik daar toch de vk of gyn eens over bellen.
Haha zo wat kennen sommige hun lichaam goed *not* Je plasbuis zit idd tusse schede en clitoris, ga ma eens kijken met een spiegel is een sterretje en daar gastde katheter in. Ik heb er ook ff last van gehad
Ervoor, erboven... tis maar hoe je het bekijkt Maar dan nog... als je blaas ervoor zit hoe kan de plasbuis er dan achter zitten?? Maargoed, inderdaad misschien een idee om de boel daar nog eens met een spiegeltje te bestuderen
Je zult versteld staan van wat ik allemaal hoor in mijn vak ... Maar de plasbuis zit inderdaad tussen clitoris en vagina in! Onder je vagina zit je anus.. Althans toch bij de meeste mensen ! Zelf ook catheter gehad, maar geen last. Niet bij inbrengen eruit halen of erna...
nu wordt ik me toch een potje nieuwsgierig wat jij allemaal te horen krijgt hahaha geef us een paar voorbeelden dan zul jij je af en toecwel helemaal ziek lachen ofniet haha maarre ff serieus ik snap dat niet iedrreen zijn eige lichaam kent wat waar allemaal precies zit, maar kom op hebben sommige dan echt nog nooit met een spiegel grkeken daar beneden????
Er zijn inderdaad mensen die zich misschien wel eens bekeken hebben daaronder, maar dan weten ze nog niet wat ze zien, haha! Bij een bevalling kreeg ik de ene vraag/opmerking na de andere: - toen er bij het persen wat ontlasting kwam zei die man: 'oh, is dat de placenta?' - toen het hoofdje zichtbaar was zie diezelfde man: 'huh, komt ie daar uit?' (dan denk ik meteen: waar heb jij hem in gestopt dan?) - bij het plaatsen van een blaascatheter: 'kan de baby er dan nog wel uit?'...'Uuhhmm, die komt uit een ander gat' - iemand kwam voor controle omdat ze dacht dat ze vruchtwater verloor, dus ik kom de kamer in met 'dus je denkt dat je vliezen gebroken zijn?' zegt zij: 'vliezen? wat zijn dat, vliezen?' *zucht*