bijna niks drinken! tips?

Discussie in 'Voeding' gestart door L83, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Hallo,
    Wie heeft er ervaring met kindjes die slecht drinken en tips om ze wel goed te laten drinken.
    Mijn zoontje krijgt nu nog 2x per dag BV maar verder drinkt hij dus eigenlijk niks.
    Vanaf dat hij een week of 12 is weigert hij uit een flesje te drinken, hij heeft sindsdien nooit meer een hele voeding uit een flesje/ beker of wat dan ook gedronken.
    We hebben al alle soorten flesje, bekers, glazen etc. geprobeert en de inhoud maakt ook niks uit, hij drinkt 1 of 2 slokjes en dan is hij klaar en wil hij niet meer.
    We zijn nu maar tussen de middag pap gaan geven ipv brood en we geven hem tussendoor nu wat extra fruit om toch wat vocht binnen te krijgen.
    Hij heeft nu denk ik nog wel voldoende plasluiers, maar hoe moet dat als ik stop met de BV. Toen hij vorige week erg ziek was heb ik hem maar vaker aangelegd zodat hij toch vocht binnenkreeg anders moest hij opgenomen worden, maar goed eigenlijk wil ik wel een keer stoppen, verder hij gaat echt niet slapen als hij niet eerst wat heeft gedronken ,hij heeft dan echt dorst wat natuurlijk niet gek is na een dag niks drinken :(, maar uit iets anders drinkt hij dus echt niet.
    Alle tips en ervaringen zijn welkom.

Alvast bedankt!!

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei das wel weinig ja.
    Lust je zoontje wel koud drinken?
    Misschien een lauwe thee proberen?
    Heb je weleens drinken met een rietje gegeven want lees daar niets over?
    Een pakje drinken bijvoorbeeld?
    Weet niet of dit ook leuk is voor jongetje maar zal toch wel, een theeserviesje geven en samen sap uit het serviesje drinken?
    Succes.

3. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    dank je wel voor je reactie!
    Warm, lauw, koud, water, thee, sap, diksap, roosvice, rijstemelk (zoontje heeft KMA) etc, geen succes.
    In bad oefenen, maar goed het is dus niet meer zo dat hij het echt weigert, hij drinkt dus 1 of 2 slokken en dan wil hij niet meer.
    Verder drinken we altijd samen zodat hij ziet dat ik ook wat drink, ook uit mijn glas wat hij heel interessant vind blijft het bij 2 slokken.
    Rietjes beker snapt hij niet, gaat hij op bijten.

4. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad een moeilijk 'geval'. Heb je overleg gehad met CB of je HA? Wat zeggen die ervan?

5. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    ik lees mee, heb PRECIES het zelfde met m'n dochter helaas

6. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Hee

Mijn zoontje wou ook bijna uit geen enkele fles of tuitbeker drinken.. 2 slokken hield het op!!
    Ik ben toen gaan proberen met een gewone beker en daar een rietje in.. ik moet het natuurlijk wel vast houden.. maar ik heb geoefend en geoefend.. op een gegeven moment snapte hij het ineens en zodra hij nu ziet dat ik drinken pak komt ie al naar me toe.. en hij drinkt heel erg goed nu!!!

Dus ik geef al zijn drinken in een beker met een rietje.. behalve de fles die hij savonds nog krijgt..

gewoon blijven oefenen zou ik zeggen en op een gegeven moment komt het vanzelf

7. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Dank je wel voor jullie reacties.
    CB en HA nog niet echt om raad gevraagd, wel eens benoemd maar toen gaf ik ook nog meer BV, die ben ik wat gaan afbouwen maar er is eigenlijk niks voor in de plaats gekomen, daarom nu dus maar extra fruit en s'middags pap.
    CB heeft wel eens aangegeven dat hij zichzelf echt niet uithongert/ laat uitdrogen en als hij echt dorst heeft dat hij dan wel zou drinken, maar ja....... je maakt je toch wel wat zorgen.
    Verder is ie gelukkig wel vrolijk etc.
    @paars: ik zal de rietjesbeker nog eens proberen misschien snapt hij het nu wel, verder idd maar hopen dat hij vanzelf beter gaat drinken.
    @Olly: hoeveel drinkt jou kindje op een dag?

Dit is ongeveer ons schema op een dag:

06:00 BV
    08:30 Boterham
    10:00 fruit
    12:00 pap 100/ 200 cc
    14:30 fruit
    16:00 soepstengel/ rijstewafel
    17:00 warme maaltijd
    18:30 BV

Bij de eetmomenten drinkt hij dus steeds 1 of 2 slokjes, soms ook niks en heel soms ook wel iets meer.

8. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    Ons schema is als volgt:

08.00 uur 210/7 met 3 a 4 schepjes pap
    12.00 uur 1 boterham (zonder korst) met circa 50 cc yoghurt uit een beker en anders 50-100 cc met de lepel
    15.30 uur 200 cc potje fruit
    16.45/17.00 uur 100-200 cc warm eten (potje) met vol bakje yoghurt
    20.00 uur fles van 210/7, maar de laatste tijd wil ze deze ook vaak niet :(

Ze heeft vandaag weer zo'n 6 slokjes totaal aan sap uit de tuitbeker gedronken. Sinds 2 dagen merk ik dat ze het iets leuker begint te vinden, maar ik moet wel zeggen dat er dubbelfris in zit, dus lekker zoet, maar ja je probeert wat..

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

uit de avent tuitbeker de anti lek halen. Dat helpt hier redelijk.
    Ik kwam er vandaag achter dat ze sap uit een fles drinkt.
    Of een rietjesbeker van de blokker waar je in kan knijpen.
    Soja melk is geen optie??

ik merk als ze weinig drinkt ze dit op de dag opeens wel heeeel goed kan als ze een koekje heeft gehad en echt dorst heeft.

10. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    ik wilde precies hetzelfde als SLC zeggen van de tuitbeker. Wat hier ook hielp was een heel klein (duralex) glaasje dat hij met een hand kon vast houden of mijn espressokopje. Miss een idee:
    Ik drink na het ontbijt altijd een kopje koffie. Luca vindt dat heel interessant. Ik nam hem op schoot en dan mocht hij samen met mij in het kopje roeren en slokjes 'koffie' nemen. Ik vulde het gewoon met water en het bleef 'mama's kopje' en dus leuk en zo drinkt hij een heel kopje water op, terwijl hij speelt.

11. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    ik heb de antilek al uit de beker gehaald. Vandaag tussen de middag weer maar 30 cc gedronken en vanmiddag paar slokjes uit de tuitbeker en paar slokjes uit mijn glas.
    ik ben zelf ook een hele slechte drinker dus probeer er ook op te letten dat als zij drinken krijgt, ik ook drink, dus het goede voorbeeld geef :)

12. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

en anders, het is bekend dat BV kinderen soms niet bij willen drinken. Is ook een kwestie van wennen.
    Je geeft al lekker extra fruit.
    Wie weet komt het als zij wat groter is.

Deel Deze Pagina